איך עובד גישור לקראת גירושין

הליך גירושין הינו קשה ומורכב מבחינה רגשית לכל אחד מבני הזוג, במיוחד כאשר הם בילו זה במחיצת זו פרק זמן ארוך מחייהם. גישור יכול להיות אמצעי ודרך להגיע להסכמות שונות במהלך הליך הגירושין באופן פתוח אשר מאפשר ללבן את הסוגיות הכואבות ולחלק את הרכוש ואת האחריות על הילדים באופן הגון ומכבד, באמצעות תיווך של מגשר. את הגישור, יכול להוביל עורך דין גירושין, אשר כבר ראה והתנסה בניהול הליכי פרידה וגירושין.

היתרון הקיים בהליך גישור לקראת גירושין

בשונה מדיונים בבית המשפט, כאשר לפעמים נכפה על בני הזוג פתרון אשר לא מתאים למידותיהם ולדרישותיהם הספציפיות, במהלך תהליך הגישור אפשר לדסקס על הנושאים השונים ולהגיע לפתרון המיטבי. תהליך גישור אינו אומר שישנם רק ויתורים ופשרות, אלא שבני הזוג יוכלו להגיע לאמצע הדרך, ולהקל מהקושי הקיים אצל כל אחד מהם.

כפי שבמהלך הנישואין, מצפים מבני הזוג לכבד האחד את השניה, כך גם בהליך הגירושין ניתן להתגרש ולהיפרד בדרך אשר לא תותיר פגיעה וטראומה יותר מכפי הנדרש. תהליך הגישור מאפשר לבני הזוג לסגור מעגל עם התקופה בה היו ביחד, כך שאפשר יהיה לסגור נושאים טכניים וכלכליים, ללא צורך בהתעסקות איתם בשלבים מאוחרים יותר.

 

איך מתבצע הליך גישור לקראת גירושין?

כדי להתחיל את הליך הגישור לקראת גירושין, יש בתחילה ליצור קשר עם מגשר כלשהו. כדאי ומומלץ לשמוע המלצות על מגשרים או להתבסס על כימיה אישית שיש לכם עם המגשר כבר משיחת הטלפון הראשונה. פעמים רבות, המגשר הינו גם עורך דין גירושין, דבר המהווה יתרון, מכיוון שהוא יוכל לחשוב על הפרטים הקטנים שיש לסגור לפני הגירושין לאור ניסיונו והיכרותו עם התחום.

בדרך כלל הפגישות עם המגשר ייערכו במקום ניטרלי עם שני בני הזוג. על המגשר להבין תחילה את מורכבות ההליך, כך שהוא יוכל לספק אומדן והערכה לעלות התהליך. ככלל, תהליך הגישור יהיה חסוי, למרות שההחלטות שיתקבלו בו יכולות לקבל תוקף חוקי. השיחות עם המגשר, הן ביחד והן לחוד, צריכות להקיף את כלל הנושאים אשר צריכים ליבון והסדר. ככל שבני הזוג יסכימו על מרבית הנושאים, כך התהליך יוכל להיות קצר יותר.

 

אילו נושאים עולים בהליך הגישור בגירושים?

הליך הגישור, אשר יכול להימשך מספר פגישות יכול למעשה לעסוק בנושאים הקשורים בילדים, פרטים טכניים שונים ונושאים כלכליים. כל מה שהזוג יעלה לדיון, יוכל להיות נושא לעיסוק ויזכה לפתרון מיטבי אשר יספק את שני הצדדים.

הנושאים יכולים לכלול, בין היתר היבטים כלכליים העוסקים בילדים ובדמי המזונות, הסדרי ראיה על פי נוחות שני ההורים, איפה אפשר לקבוע את מקום המגורים העתידי מבחינת מרחק גיאוגרפי מהילדים והיבטים חינוכיים שונים. פעמים רבות, מנסים בני הזוג לא להכניס את רגשותיהם לתוך התהליך, אולם כדי לעבד את הגירושין וכדי לסגור מעגל, הם יידרשו לעסוק גם בכך.

איך עובד גישור לקראת גירושין
איך עובד גישור לקראת גירושין

למי מתאים להגיע לתהליך גישור לקראת גירושין?

ההמלצה לגישור, אשר יכול להיות תהליך אופטימלי עבור זוגות רבים, מיועד בעיקר לזוגות אשר מעוניינים לשמור על יחסים תקינים ביניהם, במיוחד לאור העובדה כי ישנם ילדים אשר יידרשו עוד שנים רבות של שיתוף פעולה בין שני ההורים.

כאשר מדברים באופן פתוח על הבעיות המרחפות באוויר לקראת הגירושין, יש סיכוי טוב יותר כי שני בני הזוג ישתפו פעולה עם ההחלטות המתקבלות, כך שהסדר הגירושין לא יציב אף אחד מהם כמקופח והם יוכלו לפתוח דף חדש כאשר ההסדרים ידועים וברורים להם. העלות של תהליך הגישור אינו נמוך באופן יחסי, במרבית המקרים, אולם יתרונותיו עולים על חסרונותיו.

מיד לאחר ההסכמה וחתימה על העקרונות שהתקבלו, יכולים בני הזוג  להגיש מסמכים אלה לבית המשפט שיתן לכך תוקף חוקי. במקרה שבני הזוג התחתנו ברבנות עליהם גם לסיים את נישואיהם שם בטקס סימבולי. תהליך זה יכול להיות מהיר יותר מאשר קיום מריבות בבתי משפט, אשר עלולים בין השאר גם לפגוע בילדים המעורבים.

 

איך לבחור מגשר לתהליך הגישור לקראת גירושין?

כפי שאנו בוחרים אנשי מקצוע שונים, כך גם יש לבחור מגשר אשר ינהל את תהליך הגישור לשביעות רצון שני הצדדים. על המגש להיות זמין עבורך או עבורכם, מבלי לשפוט את בחירתכם. במקרים מסוימים, נחשף המגשר לנושאים שונים של חיי הנישואין של בני הזוג, אשר לא תמיד יהיה קל להם לחשוף אותם.

משום כך, חייב להיות אמון מלא בין המגשר לשני בני הזוג, כדי שההחלטות שיתקבלו והשיחות שיבוצעו יתאימו לאורח חייהם וערכיהם של בני הזוג. כמו כן, כדאי שהמחיר של ההליך יהיה הוגן ומוצדק. על המגשר להיות בעל מקצוע, ורצוי שיהיה מהתחום, כמו למשל עורך דין גירושין. באופן כזה הוא יכול להבין על מה בני הזוג מדברים ולמצוא פתרונות יצירתיים בעת הצורך.

 

לסיכום

גישור לקראת גירושין עשוי להיות ההליך הטוב ביותר עבור זוגות רבים, ולמנוע מאבקי כוח בבתי משפט. בתהליך הגישור, בסגנון של שיחה פתוחה, יכולים בני הזוג לסגור מעגל ולהיפרד באופן מכבד וראוי. הם יכולים לדבר על כל הנושאים שיש להגיע בהם להסדרים שונים, לרבות נושאים כלכליים, נושאים הקשורים לילדים ולאחריות עליהם, דמי מזונות, מרחק גיאוגרפי בו ניתן לבנות את הבית החדש ועוד נושאים רבים.

פעמים רבות, עולים נושאים רגשיים מהפרידה עצמה, כך שעל המגשר להיות אמפתי, לא שופט ומקצועי. יהיה טוב אם המגשר יגיע מתחם זה, כמו למשל עורך דין גירושין, המבין את הנושאים המדוברים, את המחלוקות ויכול לחשוב על פתרונות מחוץ לקופסא עבור הלקוחות שלו. עלות ההליך אינה נמוכה בדרך כלל, אולם יתרונותיו הרבים של ההליך, ובמיוחד שימור תקינות היחסים במשפחה, אשר עדיין ממשיכה להתקיים, חשובים לאין ערוך.

אודות המחברת

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

חיסיון של הליך גישור

זוגות בישראל הניצבים לקראת הליך גירושין, נדרשים על פי חוק להגיע להליך גישור חובה. פגישות הגישור נועדו לאפשר לבני הזוג להגיע להסכמה בסוגיות השונות הכרוכות

גירושין בגישור או בהליך משפטי?

האופן שבו אנשים מתגרשים בישראל עבר תהפוכה משמעותית בשנים האחרונות. במקום שכל תיק גירושין שבו יש סכסוך קטן יגיע לבית משפט, נשלח הזוג לגישור במטרה

גישור – הלכה למעשה

המורכבות של הליך הגירושין כוללת הרבה מאוד אלמנטים, שנמשכים מרגע תחילת הסכסוך עד החתימה הסופית של הגט. אחד השלבים המעניינים ביותר הוא שלב הגישור, שכיום,

גישור חובה

הליך גירושין הוא הליך כואב וקשה מאוד מבחינה מנטלית למרבית הזוגות. במסגרת גירושיהם, אנשים צריכים להתמודד עם בני זוג שפגעו בהם או שנפגעו מהם, ובכל

גישור כהליך חסוי

זוג אשר עומד להתגרש יכול להגיד הרבה מאוד דברים בלהט הרגע, או במסגרת ויכוח שיוצא משליטה, כאשר הרוחות מתלהטות. הדברים הללו יכולים להתרחש בבית, ואפילו

אקטואר גירושין

כמות האנשים המעורבת בתוך הליך גירושין היא גדולה מאוד. למרות שמדובר בעניינים מאוד אישיים ואף אינטימיים, כדי להפריד כוחות בצורה הטובה ביותר יש להשתמש באנשי