שכר טרחה – עורך דין הסכם גירושין

בין השאלות היותר שכיחות שמעסיקות זוגות שנכנסים להליכי גירושין, ישנה שאלת העלויות. אחד הרכיבים המשמעותיים יותר בהוצאות הכרוכות בגירושין, הוא שכר טרחה – עורך דין הסכם גירושין. בסקירה זו נדון בעלויות של איש מקצוע זה ובכדאיות של התנהלות עצמאית למטרת חיסכון בהוצאות.

רגע, מהו הסכם גירושין בכלל?

הסכם הגירושין הוא מסמך משפטי אשר מגדיר את הדרך הנאותה לפירוק של התא המשפחתי על פי העדפותיהם וצרכיהם של שני בני הזוג שחותמים עליו. בדיוק כשם שבחוזה המתייחס להקמה של שותפות עסקית, ישנה התייחסות לפירוק אפשרי של השותפות בעתיד, כך גם בהסכם הגירושין, קיימים קווים מנחים להתנהלות של בני הזוג במידה ויוחלט על פירוק השותפות המשפחתית.

 

מי זקוק לעורך דין הסכם גירושין ולמה לא כדאי לוותר על שירותיו?

כאשר חיי הנישואים של זוג מגיעים לסופם, לעתים הדבר הנכון ביותר שיכולים בני הזוג לעשות, הוא להגיע להסכמות מקיפות ככל הניתן לגבי תנאי הפרידה שלהם. פנייה לעורך דין הסכם גירושין לשם עריכת הסכם גירושין היא, אם כן הדרך היעילה ביותר להגיע להסכמה בנושאים העקרוניים שמלווים כל הליך גירושין.

עורך דין הסכם גירושין, יוכל לכוון את בני הזוג בניסוח הסכם כאמור לעיל שבאמצעותו יוכלו לסיים את חייהם כזוג נשוי באופן מכבד, הגון ומכובד. הפניה לעורך דין הסכם גירושין מסייעת לזוגות רבים לחסוך סכומי כסף לא מובטלים על הוצאות משפטיות, זמן יקר והרבה עוגמת נפש, שעלולה להיגרם לכל אחד מהם ככל שתוגש תביעת גירושין סטנדרטית או שהסכם גירושין לא מקצועי ייחתם על ידי בני הזוג.

 

למה לשלם שכר טרחה – עורך דין הסכם גירושין כשאפשר להוריד הסכם מהאינטרנט?

פניה לעורך דין הסכם גירושין לשם ניסוח הסכם גירושין, מתבצעת לרוב לאחר שבני הזוג הגיעו להחלטה משותפת לסיים את חיי הנישואין שלהם. החתימה על הסכם גירושין ואישורו מול עו"ד הסכם גירושין, חותמת בצורה פורמלית את הפרק של חיי הנישואין בחייהם של בני הזוג, כאשר הסכם הגירושין כשלעצמו הוא זה שמגדיר מה יהיו התנאים להפרדת הכוחות ברמה המעשית.

אף שניתן כיום למצוא דוגמאות למסמכים משפטיים ברשת האינטרנט, לרבות הסכמי גירושין בנוסחים שונים, חשוב לציין כי לא מומלץ בשום אופן לטפל בנושא רגיש ומורכב זה ללא מעורבות של עורך דין הסכם גירושין מוסמך. אחרי הכל, מדובר בהסכם שיש לו השלכות מרחיקות לכת הן על חייכם לאחר הגירושין והן על חיי ילדיכם – זהו לא המקום להשאיר בו קצוות פתוחים.

שכר טרחה - עורך דין הסכם גירושין
שכר טרחה – עורך דין הסכם גירושין

מהו גובהו של שכר טרחה – עורך דין הסכם גירושין?

ישנן כמה דרכים להעריך את גובה שכר הטרחה של עורך דין הסכם גירושין. ניתן לחשב את היקף שכר הטרחה על פי מספר השעות שהוקדש לדיון וניסוח של הסכם  הגירושין, או בהתאם לכמות הפגישות שלכם עם עורך הדין שלכם. חשוב לציין כי עורכי דין בעלי ניסיון שבקיאים בניסוח של הסכמי גירושין, גובים בדרך כלל סכום מוגדר מראש עבור התהליך.

כמובן, ככל שבוחרים בעורך דין מנוסה ומוכר יותר, כך ניתן להניח כי שכר הטרחה שהוא יגבה עבור ניסוח הסכם הגירושין יהיה יותר גבוה. ככלל שכר טרחה – עורך דין הסכם גירושין נע בטווח של אלפי ש"ח ועד עשרות אלפי ש"ח. בין הגורמים שעשויים להשפיע על שכר הטרחה של עורך הדין הנבחר, ניתן למנות את כמות הנכסים של הזוג שנועדו לחלוקה בגירושין, וכמות הזמן המושקעת בתהליך.

 

שכר טרחה – עורך דין הסכם גירושין: להבין על מה אתם משלמים

עורך דין הסכם גירושין מטפל במגוון רחב של נושאים הקשורים בפירוק התא המשפחתי של בני הזוג, לרבות:

 

חלוקת הרכוש והכספים שצברו בני הזוג במהלך הנישואין

הסכם גירושין המנוסח בידי עורך דין הסכם גירושין מיומן, יתייחס בפרוטרוט לאופן החלוקה של הרכוש והממון שאותו בני הזוג צברו תוך כדי חייהם המשותפים כזוג נשוי או ידוע בציבור. זאת, בהינתן וצורת החלוקה לא הוסדרה מראש במסגרת הסכם נישואין.

 

נושא המשמורת  / המזונות

הסכם גירושין בא להסדיר בין היתר גם את הנושא הזה. הדבר פשוט יותר במידה וכבר קיים הסכם נישואין שבו הנושא נדון. אולם גם כשלא קיים, ניסוח סעיף רלוונטי בהסכם גירושין המציג פתרון שמקובל על שני הצדדים לעניין המשמורת והמזונות, יחסוך, בסבירות לא מבוטלת, עוגמת נפש רבה לכולם.

 

התייחסות לרכוש ששייך לצד אחד בנישואין על פי חוק

אף שרכוש מסוג זה איננו אמור להוות נושא לדיון, ייתכן מצב בו אחד מבני הזוג מוכן לחלוק ברכושו עם בן / בת זוגו, בכדי לזרז את הגירושין.

 

לסיכום

כאשר זוג מעוניין לערוך הסכם גירושין שינחה אותו במידה ויבחרו לסיים את חיי הנישואים שלהם, הגורם המקצועי שראוי להסתייע בו הוא כמובן עורך דין גירושין המתמחה בדיני משפחה ובניסוח הסכמי גירושין. ככל שבני הזוג המתגרשים נמצאים במצב רגיש יותר, כך חשובה יותר מעורבותו של עו"ד גירושין מיומן ומנוסה שיוכל לכוון אותם בניסוח הסכם גירושין מדויק, מפורט, הוגן וקביל לחלוטין מבחינה משפטית.

למקצוענות וותק בתחום הזה – בדומה לכל תחום אחר, יש מטבע הדברים עלות לא מבוטלת, אך מאידך, שכר טרחה – עורך דין הסכם גירושין, הוא השקעה שנוטה להחזיר את עצמה בדמות שקט נפשי לכל הצדדים המעורבים בהליך.

למותר לציין שהפניה לעורך דין הסכם גירושין יכולה לחסוך זמן רב והוצאות מיותרות לשני בני הזוג שמעוניינים להתגרש. מעורבותו של עורך דין הסכם גירושין, מבטיחה כי ההסכם יהיה מפורט, אמין ומדויק מבחינה משפטית, ולפיכך גם קביל בבית משפט.

בכוחו של עורך דין הסכם גירושין, לבאר לשני הצדדים החתומים על הסכם כזה, מהן המשמעויות ארוכות הטווח הנגזרות מהסכמה על נושאים שונים שעשויים להיראות טריוויאליים. ניסוח ההסכם בסיוע של עורך דין הסכם גירושין מסייע לכך שההסכם יאושר בצורה מהירה, יהיה הוגן כלפי שני בני הזוג וישקף כהלכה את האינטרסים של כל אחד מהם.

 

המידע המוצג במאמר זה אינו בחזקת תוכן משפטי מחייב, ואין להסתמך עליו בשום פנים ואופן. כל הפרטים שהובאו במסגרת זו מובאים להשכלה כללית בלבד ואינם בגדר תחליף לקבלת ייעוץ משפטי פרטני של עורך דין גירושין. היה ודרושה הכוונה משפטית בנושאי גירושין או סכסוכי משפחה, מומלץ לפנות ללא דיחוי להתייעצות אישית עם עו"ד  המתמחה בדיני משפחה ותיקי גירושין.

אודות המחברת

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

ביטול הסכם גירושין

הגופים המשפטיים האמונים על מתן היתר לביטול הסכם גירושין, אינם ממהרים לאשר את הביטול לאור המעמד המחייב של חוזה הגירושין וההליך הדרוש על מנת לאשרו.

הסכמי גירושין – ילדים

הסכמי גירושין – ילדים הסכם גירושין באופן כללי, הוא מסמך משפטי שתכליתו היא לסייע בהסדרת כלל הנושאים המשפטיים והאחרים הנוגעים להליך הגירושין בין בני הזוג.

שערוך בהסכמי גירושין

שערוך בהסכמי גירושין הדרך הטובה והמומלצת מכולן לסיים את חיי הנישואין, היא באמצעות חתימה על הסכמי גירושין. מדובר על חוזה משפטי שבו מטופלות הסוגיות המרכזיות

עורך דין הסכם גירושין

הסכם הגירושין הוא מסמך משפטי אשר מגדיר את הדרך הנאותה לפירוק של התא המשפחתי על פי העדפותיהם וצרכיהם של שני בני הזוג שחותמים עליו. בדיוק