גבר המסרב לזון את אשתו כעילה לגירושין

מערכת יחסים זוגית שמתרחשת בין בעל לאישה היא כזו שמביאה איתה לא מעט השלכות ומשמעויות. כאשר מדובר על שני אנשים רווקים שיוצאים יחד ומבלים, לא מוטלת, באופן עקרוני, על אף אחד מהם שום חובה להתנהלות מסוג כזה או אחר בתוך מערכת היחסים הזוגית שאותה הם מנהלים, מעבר לנורמות החברתיות שמרבית האנשים פועלים על פיהן. לעומת זאת, מרגע שהגבר והאישה נישאו זה לזו, מוטלות על כל אחד מהם חובות עם תוקף משפטי, שאותן הם צריכים למלא באופן שוטף, רציף ומלא. ברגע שלא מתממשות החובות הללו, בין אם באופן חלקי ובוודאי שאם באופן מלא, רשאי מי מהצדדים להחליט כי הוא מעוניין לפתוח בהליך גירושין. בהלכה היהודית קיימות עילות שונות לגירושין, והמקר של גבר המסרב לזון את אשתו הוא ביניהן. זוהי סיטואציה שבמסגרתה תוכל האישה לפנות לבית הדין בבקשה להתגרש מבעלה, ולא יהיה כל צורך בקבלת ההסכמה שלו לצורך ביצוע הליך הגירושין. מה בין כל זה לבין עו"ד גירושין, ואילו פרטים חשוב שתדעו רגע לפני שאתם יוצאים אל ההליך? כל הפרטים במאמר הבא.

הליכי גירושין באופן כללי לעומת הליכי גירושין ללא הסכמת שני הצדדים

נפתח ונגיד שהליכי גירושין במדינת ישראל מחייבים, ככלל, את רצונם ואת אישורם של שני הצדדים. לפיכך, במקרים הרווחים אישה תצטרך לקבל את אישורו של בעלה, מה שידוע גם בתור "קבלת גט", על מנת לצלוח את הליך הגירושין.

לעומת זאת, הליכי גירושין מסוימים אינם מחייבים את הסכמתם של שני הצדדים, ובמקרים בהם אפילו רק אחד מהם מגיע אל בית המשפט עם עילה מספקת – הוא יוכל לפתוח בהליך הגירושין בכפוף להחלטת בית המשפט ובהתאם לעילה שאיתה הוא הגיע.

 

גבר המסרב לזון את אשתו כעילה לגירושין – באילו מקרים?

אחד מהמקרים האלו, שבהם לא תצטרך להתקבל הסכמה מטעם שני הצדדים לפתיחה בהליך הגירושין, הוא מקרה שהעיסוק שלו הוא בגבר המסרב לזון את אשתו כעילה לגירושין. כמובן שעילה כזו תצריך הוכחות, ראיות ומסמכים שיוכלו להעיד על קיום סירובו של הגבר, אולם באופן עקרוני – עילה זו מהווה עילה מספקת לפתיחה בהליך אך ורק מתוקף רצונה ובקשתה של האישה.

 

"האותיות הקטנות" במקרים של גבר המסרב לזון את אשתו כעילה לגירושין

על מנת שמקרה של גבר המסרב לזון את אשתו כעילה לגירושין אכן יהיה בר תוקף ורלוונטי מבחינה משפטית, האישה צריכה לגשת לבית המשפט ולטעון את טענותיה. במסגרת הטענות, היא תצטרך להוכיח שהגבר אכן בריא, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית, ובעל יכולת כלכלית לפרנס אותה כהלכה.

גבר המסרב לזון את אשתו כעילה לגירושין
גבר המסרב לזון את אשתו כעילה לגירושין

ככל שתוכיח את המדדים האלו, ותוכל להעיד בצורה מובהקת שלגבר אכן יש את היכולת לפרנס אותה והוא בוחר שלא לעשות זאת – היא תוכל לפתוח בהליך הגירושין בהסכמתו של בית המשפט, ובלי הצורך בהסכמתו של הגבר.

 

גבר המסרב לזון את אשתו כעילה לגירושין – האם הגבר זכאי להגן על עצמו במסגרת סיטואציה שכזו?

התשובה לשאלה הזו היא בהחלט כן. כל מצב שבו נפתח הליך משפטי כלשהו שאדם מסוים מעורב בו, הוא זכאי להיערך להליך משפטי ואף לנסות ולערער על החלטת בית המשפט. מהסיבה הזו בדיוק עו"ד גירושין הוא קריטי לנושא שעליו אנחנו מדברים, והליווי ממנו הוא לא פחות מהכרחי.

כמובן שגם האישה וגם הגבר רשאים ואף מומלץ עבורם להתייעץ ולקבל ליווי צמוד מעו"ד גירושין – האישה על מנת להוכיח את הסירוב של הגבר לפרנס אותה בצורה חותכת וחסרת ספקות, והגבר על מנת להוכיח בדיוק את הדבר ההפוך.

 

האם קיים קשר בין גודל המשפחה לבין החובה של הגבר לפרנס את אשתו?

כשמדברים על סיטואציה של גבר המסרב לזון את אשתו כעילה לגירושין, חשוב לדעת שאין כל תלות או קשר בין גודל המשפחה שהם בנו יחדיו לבין החובה של הגבר לפרנס את אשתו. בין אם מעורבים בסיפור ילדים ובין אם שני בני הזוג חיים לבדם ללא ילדים – החובה לפרנס את האישה מוטלת באופן מלא על הגבר. כמובן שהעילה הזו לגירושין שמורה רק לאישה, כמו שעילות רבות אחרות שמורות רק לגבר.

 

גבר המסרב לזון את אשתו כעילה לגירושין – עו"ד גירושין וההליך המשפטי סביב העילה המדוברת

עו"ד גירושין הוא איש המקצוע שחייב להיות חלק בלתי נפרד מהליך הגירושין סביב סיטואציה של גבר המסרב לזון את אשתו כעילה לגירושין. היות והמצב עלול להתפתח לכדי הליך משפטי מורכב, מסובך ולא פשוט, רק ליווי מטעם עו"ד גירושין הוא זה שיכול להבטיח הליך הרבה יותר פשוט, קל ונוח.

הסיבות לכך הן הידע הנרחב של עו"ד גירושין בתחום המשפטי, ההיכרות הצמודה שלו עם חוקי המשפט השונים, ניסיון העבר העשיר שלו וכן קור הרוח שעליו הוא מסוגל לשמור לאורך כל ההליך.

 

כיצד קור רוח יכול לעזור להליך המשפטי?

הליך הגירושין הוא אינו הליך קל בשום פנים ואופן. מדובר כאן על הליך שבא במטרה לפרק חיי נישואין, שהחלו את דרכם מתוך רצון לשגשג יחד ולצמוח, ועל כן הוא עלול להעלות אצל כל אחד משני הצדדים, הן בקרב הגבר והן בקרב האישה, מגוון רחב של רגשות קשים ותחושות מורכבות. עו"ד גירושין שלוקח חלק בהליך הגירושין יכול לשמור על קור הרוח הדרוש ממנו, על מנת להצליח ולקדם את ההליך המשפטי בצורה כמה שיותר מהירה ובהירה.

 

בחרו עו"ד גירושין מבלי לבזבז זמן יקר

ככל שתערכו במועד מוקדם יותר לקבלת סיוע משפטי של עו"ד גירושין לקראת ההליך המשפטי, כך תוכלו להבטיח איסוף הוכחות בצורה פשוטה, התקדמות מהירה אל מול בית המשפט, והגעה אל סיום ההליך המשפטי באופן כמה שיותר נגיש. בחרו עוד היום עו"ד גירושין מקצועי ומנוסה שיוכל ללוות אתכם בדרך, והתוצאות תגענה בהקדם.

אודות המחברת

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

טענת מומים כעילה לגירושין

נישואין נחשבים כאקט של קדושה. עם זאת, יש מקרים שבהם בית הדין עלול להחליט שעל בני הזוג להתגרש בלי הליך שלום בית או הליך גישור.

התנהגות שלא כדין כעילה לגירושין

אחד המצבים שפחות שומעים עליהם בדרך כלל, הוא בקשה מצד אחד מבני הזוג הנשואים, לפתוח בהליכי גירושין על רקע התנהגות שלא כדין כעילה לגירושין מבן

עבירה על דת משה כעילה לגירושין

במדינת ישראל היכולת להכשיר גירושין בין בני זוג ששניהם יהודים אשר פונים להליכי גירושין, עדיין נתונה בידי מערכת המשפט הרבנית לבדה. כאשר בני הזוג מתגרשים

עבירה על דת יהודית כעילה לגירושין

נישואין, כמו גירושין, עדיין נמצאים תחת חסותן של הערכאות המשפטיות הדתיות במדינת ישראל, למרות ולצד התמורות האזרחיות והחברתיות המתחוללות בהיבט זה של החיים ושל היחסים