למה לצפות מהליך גישור גירושין

הליך הגירושין בין בני הזוג מפגיש אותם, לאחר שנים של חיים משותפים, משני צדי המתרס כאשר כל צד אוחז בעמדה שונה באשר לסוגיות הנובעות

מהפרידה, כגון חלוקת רכוש והסדרי משמורת.

בעוד שמטרת ההליך המשפטי בתביעת גירושין היא להגיע להכרעה במחלוקת בין הצדדים, הליך הגישור נועד לשקף לצדדים את מצבם המשפטי באופן

ניטרלי תוך ניסיון להביא לפתרון המחלוקות ביניהם באופן מוסכם.

מהו גישור גירושין

הליך גישור גירושין בין בני זוג המצויים בהליכי פרידה, נועד להביא אותם לידי הסכמה בנקודות המחלוקת ביניהם. המגשר אליו פונים הצדדים לאחר ההחלטה להיפרד, הוא גורם חיצוני ומקצועי אשר יודע לנווט אותם ביצירת הסדר הגירושין ביניהם על כלל הסוגיות הנובעות מההליך. סוגיות אלה נוגעות לחלוקת הרכוש, קביעת דמי המזונות ואופן חלוקת המשמורת על הילדים.

 

גישור ממוסד בחסות ההליך המשפטי

גישור מסוג נוסף הוא הליך גישור אליו מופנים הצדדים על ידי בית המשפט לענייני משפחה כאשר אחד הצדדים מגיש תביעת גירושין. במקרה כזה, הגישור הוא חלק מההליך והוא נובע מהרצון של המערכת המשפטית, רצון שהוא חיצוני לצדדים, להביא את בני הזוג לכדי הידברות אשר במהלכה ניתן יהיה לגשר על מחלוקות ולהגיע להסכמה על כמה שיותר מרכיבים בהסדר הגירושין.

 

מרכיבי הליך הגישור והיתרונות שבו

הליך הגישור מאפשר לצדדים לדון בצורה חופשית ולא מחייבת בדרכי פתרון המחלוקות ביניהם. המגשר הוא דמות ניטרלית והוא אינו מנסה לכפות על אף צד להסכים למתווה מסוים. כמו כן, ההליך אינו כולל בשום שלב ממד כלשהו של כפיה. ככל שצד מסוים אינו מסכים להצעה שעולה מצד המגשר, הוא רשאי לפסול אותה.

להליך הגישור יתרונות רבים. הוא עשוי לחסוך זמן רב אשר כרוך בהידיינות משפטית, הוא חוסך את אלמנט המאבק המלווה את ההליך המשפטי והוא בעל פוטנציאל לחיסכון כספי עבור שני הצדדים, הן בהיבט של חיסכון הוצאות הנובעות מההליך המשפטי והן בהיבט של הגעה לפתרון מהיר שעשוי להיטיב כלכלית עם שני הצדדים.

למה לצפות מהליך גישור גירושין
למה לצפות מהליך גישור גירושין

גישור גירושין מול האלטרנטיבה שבהליך משפטי

הליך גישור מציב את המגשר בעמדה של ייעוץ וניסיון לקרב את הצדדים לפתרון המחלוקת ביניהם. אין בידיו לקבוע קביעות שאינן על דעת הצדדים. משכך, הגישור מהווה מסגרת נעימה ופתוחה יותר  לפתרון המחלוקת. לעומת זאת, בעת ניהול המחלוקת בין בני הזוג במסגרת הליך משפטי, נמצא מולם השופט, אשר תפקידו הוא להכריע בטענות הצדדים והכרעתו היא מחייבת.

בשל מעמדו של השופט כגורם מכריע, נוצרת בהליך משפטי דינמיקה של התנצחות בין הצדדים. במהלך התנצחות זו, עושה כל צד כל שלאל ידו על מנת להציג בפני השופט תמונה שלילית של הצד האחר על מנת שיפסוק לטובתו בעת הגעה להכרעה בתיק.

 

גישור גירושין – המפתח לסיום יעיל ומיטבי להליך הגירושין

כאשר ניגשים להליך גישור גירושין, בין אם באופן יזום ובין אם ביוזמת בית המשפט כחלק מההליך המשפטי בבית המשפט לענייני משפחה, חשוב לדעת כי ניתן מדובר בהליך שאינו מחייב. בשים לב לאלטרנטיבה שהיא הליך משפטי ארוך, יקר ורווי חוסר וודאות, הליך הגישור מאפשר שיח פתוח יותר ואפשרות להגיע לפתרון המחלוקת בצורה מהירה, נעימה ויעילה.

 

ספר ופטיש

אודות המחברת

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

צו הרחקה בגירושין

צו הרחקה בגירושין הוא צו בית משפט שמאפשר להרחיק אדם מבן / בת זוגו ו/או ילדיו, במידה ועולה חשד לכך שאותו אדם יפגע בבני משפחתו.

תביעת גירושין – עיקרי התהליך

כאשר יחסיהם של בני זוג נשואים עולים על שרטון, לעיתים מגיעים של בני הזוג להחלטה משותפת לפתוח בהליך גירושין בהסכמה. במצב כזה, ככל שבני הזוג

כריכה בתביעת גירושין

הליכי גירושין בין זוגות מתנהלים במקרים רבים כאשר בין הצדדים יש קרע עמוק. כאשר הקרע בין בני הזוג מונע מהם להגיע להסכמה בנושאים השונים הנוגעים