תביעת ביטוח – איך לקבל את הפיצוי שמגיע לך?

תביעות ביטוח ועולם הביטוח כולו סובלים מבעיה שורשית שקשורה לאופי הבסיסי שבו מתנהל עולם זה. הבעיה נובעת מכך שחברות הביטוח, על אף העובדה שייעודן הוא תשלום של כספי פיצויים, מרוויחות כסף על כל דחייה של תביעה שמוגשת אליהן. תמריץ זה גורם להן לדחות תביעות רבות בתואנות שונות. במאמר זה נסביר כיצד למקסם את הסיכויים של תביעת הביטוח שלכם להתקבל. 

 

קבלת פיצויים מחברת ביטוח

במקרה ואתם במצב שבו מגיעים לכם כספים מחברת ביטוח זאת או אחרת, בגלל שנפגעתם מגורם שמכוסה בפוליסת ביטוח שרכשתם, עליכם לפנות אל חברת הביטוח לשם קבלת כספי הפיצויים. פנייה זאת נקראת תביעה של חברת הביטוח. רבות מהתביעות שמוגשות לחברות הביטוח נדחות על ידן מסיבה זו או אחרת. בישראל כשליש מתביעות הסיעוד שמוגשות לחברות הביטוח נדחות. לכן במקרה של הגשת תביעה שכזאת, יש לפעול בצורה נכונה על מנת למקסם את הסיכוי שלה להתקבל.

 

איסוף של המסמכים הרלוונטיים

השלב הראשון בכל תביעת ביטוח, הוא איסוף של כל המסמכים שקשורים לתביעה. בכל תביעת ביטוח יש להגיש מסמכים מסוג שונה בכדי להוכיח את הנזק שנגרם. לדוגמא, במקרה של תאונת דרכים, יש להגיש ביחד עם התביעה גם את הבדיקות הרפואיות שעבר הנפגע ואת סיכומי האשפוזים שלו. לעומת זאת, בתביעת ביטוח על ציוד הנדסי, יש לצרף לתביעה את המסמכים שמאשרים שהציוד עבר בדיקות תקופתיות ונמצא תקין. בכל מקרה של תביעת ביטוח, יש לאסוף כל מסמך שיש לו קשר לאירוע, ושאפשר להוכיח באמצעותו את הצורך בקבלת פיצויים.

 

הגשת בקשה מלאה ומדויקת

הדבר השני שיש להקפיד עליו הוא הגשה של הבקשה או התביעה, בצורה מדויקת ומלאה לחלוטין. חלק גדול מהדחיות של תביעות ביטוח נובע מכך שבתביעה שהוגשה להן היה חסר פרט מידע, או שטופס זה או אחר הוגש בצורה לא מדויקת.

 

מה לעשות במקרה של דחייה?

אם לאחר הגשת התביעה, קיבלתם דחייה מטעם חברת הביטוח, יש לכם אפשרות לערער על ההחלטה גם בפניה במקרים מסוימים, ובמקרים בהם זה לא אפשרי – ישנה אפשרות לתבוע את החברה בבית המשפט. בשלב זה מומלץ להתייעץ עם משרד בקיא בתחומי תביעות הביטוח. משרד עורכי דין שהתמחה בתחום זה יכול לעזור לכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם, בין אם על ידי פנייה לחברת הביטוח עצמה או על ידי הגשת תביעה לבית המשפט.

 

איך לשפר את הסיכוי לקבלת כספים מחברת ביטוח – סיכום

בכדי לקבל פיצוי מחברת ביטוח על נזק שמכוסה בפוליסה שרכשתם, יש להגיש תביעת ביטוח. כדי לשפר את הסיכויים שלכם לקבל את כספי הפיצוי, יש להגיש את הבקשה באופן מלא ובצירוף כלל המסמכים שמוכיחים שמגיע לכם לקבל את כספי הפיצוי. במקרה והתביעה שלכם נדחתה, כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני תביעות ביטוח.

תביעת ביטוח

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים