קיבלת אזרחות גרמנית בעקבות בעלך? כדאי לדעת מה קורה לאחר הגירושים

דרכון אירופאי הוא משאת נפש של רבים, בתוך כל אלו נראה שהדרכון הגרמני נחשב לאיכותי במיוחד. כמו בכל מדינה ישנם כללים ברורים לגבי קבלת הדרכון. אך מה עושים אם המציאו משתנה? האם גרושתו של נתין גרמני שאין לה מסמכים מתאימים תוכל להיות זכאית גם היא? התשובה היא ככל הנראה לא, אך תמיד יש מה לעשות.

 

תנאים לקבלת דרכון גרמני

על מנת לקבל את הזכאות להוצאת דרכון גרמני, החוק בגרמניה קובע כמו חוק האזרחות הפולני שעל מנת לקבל את הדקכון הנכסף יש קודם כל צורך לקבל את האזרחות הגרמנית. עבור קבלת האזרחות הגרמנית ישנן מספר עילות מיוחדות ליהודים וישראלים. בשנת 2021 הגרמנים הוסיפו אפשרויות נוספות לקבלת האזרחות. בין שאר ההקלות שניתנו ישנן שתי הקלות משמעותיות במיוחד.

  • כל מי שהוא עד צאצא רביעי ( הנין ) של אדם אשר חי בגרמניה או שהגיע אליה ממקומות שונים ובעיקר פולין, נרדף בגרמניה אך לא הייתה לו אזרחות, רשאי להגיש בקשה.
  • על מנת להוכיח זאת יש צורך בהצגת מסמכים המעידים על כך שמרכז חייו של אותו אדם היה בגרמניה ב1933 או לפניה ואילולי הנאצים היו רודפים אותו היה זכאי לקבלת אזרחות.

קיבלת אזרחות גרמנית בעקבות בעלך_ כדאי לדעת מה קורה לאחר הגירושים

היתרונות הברורים של הדרכון הגרמני

קיימים דרכונים שונים שאותן ניתן להשיג עבור ישראלים שונים, מובן שיש צורך לעמוד בדרישות וקריטריונים שונים, אך ללא ספק שישנם דרכונים הנחשבים טובים יותר, הדרכון הגרמני בוודאי נחשב לדרכון הטוב ביותר, כמו שיש רבים הזכאים לדרכון פולני לישראלים כך גם לא מעטים זכאים לדרכון הגרמני על שלל היתרונות שבו.

  • הדרכון הגרמני מאפשר את כלל ההטבות שהאיחוד וגרמניה יכולים להציע.
  • עבור מחזיק בדרכון גרמני, אפשרויות התעסוקה הן בלתי מוגבלות.
  • אפשרויות לימודים, שהייה ועבודה הן ללא הגבלה בכל אירופה.
  • אפשרויות ללימודים, לפתיחת קריירה ואשרת שהייה, בלתי מוגבלת.
  • קבלת הלוואות שונות ומלגות מעניינות.
  • נהנה מאמנות הגרה של גרמניה עם מדינות שונות בהן ארה"ב אר מאפשרות כניסה ללא ויזה.

חשוב להבין שגם ובמידה ההטבות הללו הם לא משמעותיות עבורך, אתה תוכל להעביר אותן לילדך ונכדיך.

 

מה קורה לאחר הגירושים

חשוב וכדאי להבין, כל מדינה מנהלת מדיניות הגירה מיוחדת עבורה. בשל כך אלו המבקשים דרכון פולני לישראלים לא בהכרח יתאימו בדרישותיהם לאלו המבקשים דרכון גרמני. בין מדינה למדינה יכולות להיות הקלות או הקשחות שונות.

באופן כללי המדינות השונות לא רואות בבני הזוג הנשואים של צאצאי אותם המדינות הזכאים לקבלת אזרחות ודרכון כמי שהם עונים להגדרות של בעלי זכות לאזרחות. אם זאת ישנה תפיסה ההומניטרית בסיסית המאפשרת לבן או בת הזוג המחזיקים בדרכון האירופאי הקלות מסוימות.

כל זמן שבני הזג חיים יחד הם ייהנו ממעמד שבו לא יגרשו אותם, ואף יתנו לבן הזוג וזה מתאימה אך לרוב ללא יחשיבו בבן או בת הזוג כזכאים לדרכון, לפחות לא בהתחלה. ייתכן ולאחר מספר שנים בדומה לחוק האזרחות הפולני יוכל בן או בת הזג להגיש בקשה לקבלת אזרחות גרמנית.

דַרכּוֹן

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים