רומניה אהובתי – מי זכאי לדרכון רומני?

זכאות לדרכון רומני היא משתלמת בגלל שרומניה חברה באיחוד האירופי. כך תוכלו לנסוע ללא צורך בויזה לכל מדינות אירופה ובכלל, להנות מכל הנתונים שדרכון אירופאי מציע. ריכזנו לכם כאן מידע בנושא, נקווה שהוא יביא לכם תועלת.

 

למה משתלם להנפיק דרכון רומני?

ישנן מספר סיבות מדוע השגת דרכון רומני עשויה להיות כדאית.

כְּדַאי

נסיעות ללא ויזה

לבעלי דרכון רומני יש גישה ללא ויזה בעת הגעה ליותר מ-100 מדינות וטריטוריות הנכללות במדינות האיחוד האירופי. זה יכול להפוך את הנסיעה לקלה וזולה יותר.

 

אזרחות האיחוד האירופי

רומניה היא מדינה חברה באיחוד האירופי, ולבעלי דרכון רומני יש את הזכות להתגורר, לעבוד וללמוד בכל מדינה באיחוד האירופי.

 

אזרחות כפולה

רומניה מאפשרת אזרחות כפולה. כלומר, ניתן להחזיק גם בדרכון רומני וגם בדרכון ישראלי. זה יכול לספק לכם הטבות והזדמנויות נוספות כמו קצבה כפולה, הכל כמובן משתנה בהתאם לנתונים.

 

חיזוק החיבור לשורשים

אם יש לכם מוצא רומני, השגת דרכון רומני יכולה להיות דרך להתחבר למורשת ולשורשים התרבותיים עליהם גדלתם.

שורשי חיבור

הזדמנויות השקעה

רומניה היא כלכלה צומחת עם הזדמנויות השקעה. בעלי דרכון רומני יכולים לבצע בקלות ביזנ'ס ברומניה, כאשר יש להם דרכון מקומי. יהיה להם קל יותר לקבל מימון מגופי המימון המקומיים ולהשקיע בנדל"ן במדינה.

 

חשוב לציין שהוצאת דרכון רומני מחייבת עמידה בדרישות זכאות מסוימות ומעבר בתהליך הבקשה. כמו כן, חשוב לשקול את החסרונות הפוטנציאליים שעשויים לבוא עם החזקת אזרחות כפולה, כגון חובות מס בשתי המדינות במקרים מסויימים.

 

מי יכול להוציא דרכון רומני?

הדרכון יקנה לכם אזרחות רומנית והיא יכולה להירכש על ידי לידה, מוצא, נישואין או התאזרחות.

  • לידה – אם אחד מהוריכם או שניהם היו אזרח רומני בזמן לידתכם, אתם אוטומטית אזרחי רומניה.
  • מוצא – אם נולדתם מחוץ לרומניה, אבל אחד מהוריכם או שניהם או אפילו סבכם היו אזרחי רומניה בזמן לידתכם, ייתכן שתהיו זכאים לאזרחות רומנית ממוצא.
  • נישואין – אם אתם נשואים לאזרח רומני, ייתכן שתהיו זכאים לאזרחות רומנית לאחר תקופת נישואין.
  • התאזרחות – אם אתם מתגוררים ברומניה במשך תקופה מסוימת ועומדים בדרישות הקבועות בחוק, ייתכן שתהיו זכאים לאזרחות רומנית.

 

איך מקבלים דרכון רומני?

כדי לקבל דרכון רומני יש צורך בהגשת לא מעט מסמכים לקונסוליה. תצטרכו לערב בתהליך עורך דין מומחה בתחום וההמלצה היא לפנות דווקא לעורך דין בעל ניסיון בדרכון רומני דווקא. אתם צריכים שהשפה הרומנית לא תהווה לו מחסום והוא יוכל לטפל בתיק שלכם על הצד הטוב ביותר.

לאחר מלחמת העולם השנייה אזרחי רומניה רבים מצאו את עצמם רק רוצים לעלות לישראל. לא כולם שמרו על מסכמים רלוונטיים ולכן, ההתייעצות במקרה כזה עם איש מקצוע מומחה בתחום היא קריטית.

דרכון רומני

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים