איך תדעו אם יש לכם קייס לתביעה על רשלנות רפואית?

תביעת נזיקין בכלל ותביעת רשלנות רפואית בפרט, נחשבות לתביעות מורכבות למדי, כאשר במקרה האחרון מדובר לעיתים בצורך להכריע בין מילה של התובע כנגד מילה של הגורם הרפואי הנתבע. כיצד אם כן ניתן לבסס קייס לתביעה על רשלנות רפואית? 

 

רשלנות רפואית ומבחן הרופא הסביר

הרפואה המודרנית מתקדמת של ימינו, מאפשרת לנו לקבל מגוון טיפולים רפואיים, המתחילים החל משלבי הייעוץ והאבחון ועד לשלבי הטיפול עצמו, הנעים בין פרוצדורות רפואיות הנחשבות לפשוטות למדי ועד פרוצדורות רפואיות מורכבות, המחייבות מעורבות של רופא מומחה.

על אף שמומחיותם של אנשי הצוות הרפואי אינה מוטלת בספק, בכל אחד מהמקרים הללו ייתכנו מקרים של רשלנות רפואית, מקרים אותם בית המשפט מגדיר כחריגה מנורמות הטיפול המקובלות, הגדרה אותה מקובל לכנות בשם "מבחן הרופא הסביר". כאן ניתן לקרוא עוד על רשלנות רפואית.

 

הוכחת הנזק והקשר הסיבתי

בדומה לתביעות נזיקין אחרות, גם במקרה של תביע רשלנות רפואית יהיה עלינו להוכיח את הנזק שנגרם וכן את הקשר הסיבתי, מונח המתאר את הקשר שבין הנזק שנגרם לבין מקרה הרשלנות הרפואית האמורה. שני פרמטרים אלו מהווים את הבסיס העיקרי לביסוס עילת התביעה, אך כפי שנראה מיד, מדובר במשימה לא פשוטה במיוחד.

 

מהם הגורמים ההופכים את תביעת הרשלנות הרפואית למורכבת?

מבחן הרופא הסביר וההגדרה המשפטית הלא מוחלטת של בית המשפט, הופכים את הוכחת הקשר הסיבתי בתביעת רשלנות רפואית לפרוצדורה מורכבת למדי, היכולה לעיתים להגיע לצורך להכריע בין מילה של התובע כנגד מילה של הגורם הרפואי הנתבע, אשר ברוב המקרים יהיה המוסד הרפואי בו התרחש המקרה, כך שמדובר בגורם עתיר כוח.

בנוסף, לעיתים אנחנו עלולים אף להיתקל בקשיים בקבלת חוות דעת של רופאים מומחים בתחום, היות ולא מעט רופאים אינם נרתמים בקלות לספק חוות דעת העלולה לפגוע בסופו של דבר בקולגות שלהם.

 

כך תדעו אם יש לכם קייס לתביעת רשלנות רפואית

בהתאם למגוון הטיפולים הרפואיים הגדול הקיים, כך גם מקרי הרשלנות הרפואית הם רבים ומגוונים, כאשר המקרים העיקריים והנפוצים ביותר, היכולים להעיד גם בעניין המקרה שלכם כי אכן מדובר במקרה רשלנות רפואית הם – רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית בהיריון, רשלנות רפואית בניתוח ורשלנות רפואית הנובעת מאבחון שגוי.

על אף שמדובר במקרי רשלנות רפואית נפוצים, יש לבחון כל מקרה לגופו, כאשר הפרמטרים העיקריים הנדרשים לביסוס עילת תביעה ברורה ומוצקה הם – הוכחת הנזק, הוכחת ההתרשלות של מי מאנשי הצוות הרפואי והוכחת הקשר הסיבתי שבין השניים, כאשר עורך דין רשלנות רפואית, יוכל לחבר בין הפרמטרים ולוודא מעל לכל ספק כי קיים קייס לתביעה.

 

לסיכום

תביעת רשלנות רפואית היא תביעה מורכבת למדי, הן בשל ההגדרה המשפטית והן בשל הקושי בהוכחת הקשר הסיבתי. לפיכך, חשוב יהיה להיעזר בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית מקצועי, אשר יסייע לכם לבסס מעל לכל ספק את עילת התביעה, המבוססת בעיקר על הוכחת הנזק, הוכחת הרשלנות הרפואית והוכחת הקשר הסיבתי שבין השניים.

רשלנות רפואית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים