מהן צורות המימון השונות שזמינות לעסקאות נדל"ן?

עסקאות נדל"ן הן עסקאות מורכבות שכרוך בהן הרבה, בין היתר מימון נרחב ומשמעותי. אם זה בניית נכס מאפס או רכישת דירה קיימת – יש שלל דברים שצריך לקחת בחשבון. בניגוד לעסקאות מסוגים אחרים, כאן מעורבים סכומי כסף גדולים, ועל כן יש צורות מימון רבות לעסקאות נדל"ן שונות.

כדי לעזור לכם בתהליך מימון עסקת נדל"ן פוטנציאלית, החלטנו להכין לכם מדריך שיפרט על צורות מימון אפשריות שאתם יכולים לשקול.

 

הלוואות דרך בנקים

הבנקים בישראל יכולים לעזור לכם לממן את רכישת הנכס שלכם בכמה אמצעים שונים. הדרך הידועה והפופולרית ביותר היא הלוואת משכנתא. הלוואת משכנתא היא סוג של הלוואה שמיועדת באופן בלעדי לרכישת נכס. הבנק למעשה מעמיד לרשותכם את הכספים לרכישת הנכס ואתם חייבים להחזיר לו את ההלוואה לאורך תקופה קצובה שבדרך כלל נפרשת על פני כמה עשרות שנים- כמובן עם תוספת ריבית. הריבית עשויה להשתנות בהתאם לתנאי השוק השונים, תעודת הזהות הבנקאית שלכם וכדומה.

בעת לקיחת משכנתא עדיין יש צורך בהון עצמי כדי להוכיח שאתם יכולים לעמוד בחלקכם בהלוואה. מומלץ להשוות את תנאי ההלוואה בין הבנקים השונים. קיימים סוגים נוספים של הלוואות, ביניהן הלוואות גישור שמתאימות למי שמוכר וקונה נכס באותה תקופה, הלוואות כנגד קרן השתלמות ועוד. כדי להתייעץ על ההלוואה הנכונה ביותר עבורכם מומלץ ליצור קשר עם עורך דין שמומחה בעסקאות נדל"ן, כגון עורך דין מאור לוי.

 

חברות ביטוח

חברות ביטוח גם כן יכולות לסייע לכם בהשגת מימון לרכישת נכסים, וזאת בתנאים שונים מהבנקים. הם יכולים לספק מימון עד מספר מסויים של אחוזים מהסך הכולל של עסקת הנדל"ן ולהתאים אישית את התנאים אליכם. קיימות סוגים שונים של הלוואות אצל חברות ביטוח, ביניהן הלוואות בלון, אפשרויות למיחזור המשכנתא ועוד.

 

חברות חוץ בנקאיות

קיימים גם גופים חוץ בנקאיים שיכולים לעזור לכם לממן את רכישת דירת החלומות שלכם. שיטת מימון זו היא חדשה יחסית, והיא קמה כדי להוות אלטרנטיבה למימון של הבנקים השונים. גופים אלה יכולים להציע שירותי הלוואות שדומים להלוואות שניתנות דרך הבנק, אך היתרונות שלהם הוא שלרוב ההלוואות האלה הן מהירות יותר, והתנאים שלהן גמישים יותר.

בעוד הבנק בודק בדיקת רקע קפדנית ולא מאשר הלוואה לכל אחד, חברות חוץ בנקאיות יכולות להעניק הלוואה למגוון רחב של יותר אנשים וזאת מאחר והן נתונות לרגולציות שונות מהבנקים.

 

קבוצת רכישה

עוד דרך למימון פרוייקט נדל"ן היא קבוצת רכישה. קבוצה זו היא למעשה קבוצה של אנשים שמתקבצת יחדיו וזאת כדי לבנות מבנה לצורך מגורים. רכישה בקבוצה יכולה להוזיל באופן משמעותי את העלויות ולעזור בסגירת המימון לדירה. במקרים מסויימים קבוצת הרכישה גם תזכה להקלות והטבות מס שונות שנדרשות בעת סגירת עסקת נדל"ן.

עסקאות מקרקעין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים