פנסיה היא לא חתונה קתולית – כיצד תדע אם להעביר את קרן הפנסיה

אף פעם לא התחתנתם עם קרן הפנסיה שלכם ואם תרצו להחליף את תנאיה לא תצטרכו לפתוח בהליכי גירושים. כבר מ-2008, כל אחד יכול לנייד את כספי הפנסיה שלו, מחברה לחברה ללא הפסדים מיותרים נלווים.

 

מה הסיבה לניוד קרנות פנסיה?

הסיבה העיקרית לניוד קרנות פנסיה היא הרווחים והתנאים המוצעים. אם יציעו לכם בחברה אחת תנאים טובים יותר ממה שאתם מקבלים, דמי ניהול נמוכים יותר, אחוזי תשואה גבוהים יותר וכדומה, אתם לא תרצצו להישאר מאחור ותפעלו לניוד קופת הפנסיה שלכם לחברה המתחרה. אין סיבה להישאר אצל חברה שלא מאפשרת מסלולי השקעה מותאמים לצרכים האישיים שלכם.

תנאי קרנות הפנסיה שונות מקרן לקרן ולכן כדי לבדוק בכל מעבר: מה גובה התשואה הצפויה, מה גובה הסיכון הנלווה להשקעה, אילו מסלולי השקעה אפשריים ועוד.

 

איך תדע אם לעבור קרן פנסיה?

בניגוד להליך גירושין בו חווים "חריקות" עד שמגיעים ל "פיצוץ", כדי לעבור מקרן פנסיה אחת לשנייה לא צריכים להגיע למצב קצה. ההמלצה היא לבדוק אחת לתקופה את תנאי הפנסיה הקיימים ולשקול אם נכון להעביר את קרן הפנסיה למגדל או כל חברה אחרת בהתאם לתנאים המוצעים.

 

מה צריך לבדוק לפני ניוד קופה?

הציעו לכם לעבור מקרנות ביטוח אחת לשנייה? נניח ויש לכם קופה פעילה של כלל השתלמות אך אתם מעוניינים להעביר אותה. אל תמהרו לפעול. בדקו את התנאים המוצעים בשאר החברות יחד עם ההשלכות הנלוות לניוד.

שבו עם עצמכם ובחנו מהן האפשרויות העומדות על הפרק, מהם היתרונות בחברה המתחרה? איזו חברה מציעה את דמי הניהול הנמוכים ביותר והאם היא גם מציעה אחוזי תשואה משתלמים? לא כדאי להסתנוור מגובה דמי ניהול כי הרבה פעמים כדאי לשלם על דמי ניהול קצת יותר וליהנות מחיסכון בעל תשואה רבה יותר.

המשיכו לבדוק מה יקרה לכספי הקרן במקרה של ניוד? האם ברגע שתרצו לעזוב את הקרן החדשה תוכלו לעשות זאת בקלות? אחרי שיהיו לכם תשובות ברורות יהיה לכם קל יותר לראות אם הניוד משתלם לכם. לצורך כך ההמלצה היא להיעזר במומחה העוסק בתחום.

 

 האם ניתן לנייד כל מכשיר חיסכון?

משנת 2008 ניתן לנייד מכשירי חיסכון בין חברות. למרות זאת, לא כל קופה ניתנת לניוד לקופות אחרות. לדוגמא, לא תוכלו לנייד קופת פנסיה לקופת ההשתלמות שלכם. קרנות השתלמות ניתנות לניוד רק כאשר הן נזילות וניתנות למשיכה. קופות גמל, קרן פנסיה וביטוח מנהלים ניתן לנייד בקלות. כדי לנייד בצורה נכונה ללא גרימת הפסדים נלווים, כדאי להיעזר באיש מקצוע המתמחה בתחום.

 

לסיכום

כאן בכתבה סיכמנו את מה שכדאי לבדוק לפני ניוד כספי קרן פנסיה. זכרו שחשוב לבדוק היטב את השטח לפני כל ניוד כדי לא לנחול הפסדים.

קופה

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים