האם עורך דין מקרקעין יכול להוזיל מיסים בעת מכירת דירה?

עסקה של מכירת דירה היא עסקה ענקית בעלת השלכות משמעותיות. אלו שמעולם לא לקחו חלק בעסקה של מכירת דירה, נוטים לחשוב שבהכרח מדובר בעסקה בעלת רווח עצום עבור מוכר הנכס. המציאות היא מעט יותר מורכבת, כאשר עסקת מכירת דירה טומנת בחובה עלויות נלוות רבות לצד המוכר, לרבות תשלומי מיסים שונים, כך שהרווח עלול להצטמק באופן משמעותי. מכאן עולה השאלה החשובה, האם עורך דין מקרקעין מסוגל להוזיל עלויות מיסים? התשובות בהמשך. 

 

רק עורך דין עם התמחות במקרקעין יכול ללוות מכירת דירה?

עורך דין מכירת דירה או בשמו הרשמי – עורך דין מקרקעין, הוא אכן איש המקצוע בעל ההכשרה המתאימה ללוות עסקה של מכירת דירה. יחד עם זאת, לא קיים חוק רשמי בנושא ולמעשה כל עורך דין יכול ללוות את העסקה. ההבדל המהותי בין עורך דין מקרקעין לבין שאר עורכי הדין, נוגע להכרה עמוקה וניסיון רחב הנותן לו את הכלים ללוות עסקה כזאת באופן שיטיב עם הלקוח שלו עד כמה שניתן.

 

מיסים במכירת דירה

מדינת ישראל, ככל המדינות, גובה מאזרחיה מיסים בשיעורים משתנים כדי לממן הוצאות ציבוריות מגוונות. כמו כן, מעבר למס הכנסה הרגיל שנגבה מאיתנו ישירות מתלוש השכר, או המיסים העקיפים כמו מע"מ ומיסוי על הדלק, קיים גם מיסוי עבור עסקאות נדל"ן. כשזה נוגע למכירת דירה, מס שבח הוא המס המשמעותי ביותר שנגבה ומדובר בתשלום שיכול להגיע לסכומים משמעותיים למדי.

 

עורך דן מקרקעין יכול להוזיל מיסים למוכר הדירה?

התשובה הקצרה לשאלה זו היא חד משמעית כן. עורך דין מקרקעין מיומן ועל ניסיון מוכח בשטח יהיה כזה שיוכל להשתמש בכלים המשפטיים והחוזיים שברשותו כדי להביא להפחתת גובה המיסוי. כמו כן, היכולת של עורך דין מקרקעין להביא להוזלת תשלומי המיסים עבור מכירת דירה מהווה את אחת הסיבות העיקריות לשימוש בו.

 

איך עורך דין מקרקעין מוזיל מיסים?

כאמור, עורך דין מקרקעין מיומן יהיה כזה שמכיר את עולם עסקאות הנדל"ן מבפנים, גם מהצד של המוכרים והקונים, וגם מהצד של גובי המיסים. בראש ובראשונה, תתבצע הערכת מס במסגרתה יבחן הרווח הצפוי ממכירת הדירה. לאחר הערכה, עורך הדין יוכל לדעת האם המוכר זכאי לפטור מתשלום מס שבח כתוצאה מתכנון המס, או לחלופין לחישוב מס מקל. חשוב להבהיר, תכנון מס מדוקדק שנעשה בידיי עורך דין מקרקעין מתאים יכול לחסוך למוכר הדירה סכומי עתק דרך הוזלת מיסים.

 

לסיכום – אל תשלמו ביוקר

עסקאות נדל"ן הן עסקאות ענקיות במסגרתן צריך להתחשב בתחומים רבים. אחד מהתחומים החשובים ביותר המשמעותיים ביותר הוא תחום המיסוי שנוטה ליפול בין הכיסאות בשל המורכבות שלו. באמצעות עורך דין מקרקעין תוכלו לבצע תכנון מס וכך לחסוך סכומים רבים של כסף. נאחל מכאן בהצלחה רבה!

עורך דין מקרקעין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים