עורך דין הסכם ממון

הפנייה לעורך דין הסכם ממון לטובת ניסוח של הסכם ממון לפני הנישואין, או בתחילתם, היא צעד חשוב שלכל זוג בישראל מומלץ לשקול לחיוב. הפנייה לעורך דין הסכם ממון היא בגדר "רשת ביטחון", שבאה לספק מענה לסוגיות עקרוניות במקרה בו בני הזוג יבחרו לסיים את הקשר ביניהם.

כך למשל, כאשר קיים הסכם ממון חלוקת הרכוש בגירושין מתבצעת באופן שהוסכם מראש על ידי בני הזוג, ולא שווה בשווה כפי שהחוק קובע. באמצעות הפנייה לעורך דין הסכם ממון אפשרי להתייחס לסוגיות משפטיות נוספות, כמו מניעת סרבנות גט בגירושין, ניהול של תיק הגירושין מול מערכת משפטית שמוסכמת על שני בני הזוג, ועוד.

עורך דין הסכם ממון הוא, אם כן, בעל המקצוע שאליו נהוג לפנות לשם עריכת הסכמי ממון ובסקירה שלהלן נסביר על חשיבות שירותיו.

הסכם ממון – במה מדובר?

הסכם ממון הינו מסמך משפטי בעל תוקף חוקי מחייב, שנועד לספק שקט נפשי עבור זוגות שבוחרים להינשא או לחלוק את חייהם זה עם זו. עריכה של הסכם ממון באופן מקצועי היא פתרון חיוני המסייע למנוע סכסוכים עתידיים בין הצדדים בזוגיות בנושאים פיננסיים וממוניים, ושאר סכסוכים שעשויים להיווצר במקרה שבו בני הזוג יגיעו להחלטה על סיום הקשר שלהם.

 

מי זקוק לעורך דין הסכם ממון?

בני זוג נשואים, או ידועים בציבור, שברצונם לקבוע מראש כיצד רכושם יחולק ביניהם בתרחיש של גירושין או פרידה, זקוק לשירותיו של עורך דין הסכם ממון. עו"ד כאמור לעיל, יודע כיצד לנסח חוזה בין בני הזוג שיכסה סוגיות מפתח הקשורות בחלוקת הזכויות בממון שכל אחד מן הצדדים הביא עמו לתוך הזוגיות (בין אם מדובר בנישואין או בחיים משותפים), וחלוקת הזכויות גם ברכוש שאותו בני הזוג עתידים לצבור במשותף בהמשך דרכם.

 

מתי פונים לעורך דין הסכם ממון

הפנייה לעורך דין הסכם ממון מתבצעת במקרים רבים לקראת נישואיהם של בני זוג. הפניה לעו"ד הסכם ממון מתרחשת במקרים רבים כאשר אחד מבני הזוג נכנס לקשר כאשר בבעלותו רכוש בעל שווי גבוה, נכסים רבים או כספים רבים. אך למרות האמור מעלה, פנייה לעורך דין הסכם ממון יכולה להתברר כמועילה ורלוונטית בכל שלב בזוגיות – הן לפני הנישואין, הן במהלכם, והן כאשר מדובר על זוגות במעמד ידועים בציבור.

הדבר המשמעותי ביותר מבחינת תזמון, הוא שניסוחו של הסכם הממון יעשה כאשר בני הזוג עדיין מצויים ביחסים בריאים ותקינים, שיאפשרו להם להגיע להסכמות משותפות בנושאים החשובים שנדונים מול עורך דין הסכם ממון. לכן נהוג במרבית המקרים לנסח הסכמי ממון עם עורך דין הסכם ממון טרום הנישואין או בתחילת הנישואים.

עורך דין הסכם ממון
עורך דין הסכם ממון

החשיבות של עריכת הסכמי ממון בעזרת עורך דין הסכם ממון

הנושא של יחסי ממון בין בני זוג, מהווה לא אחת פתח לסכסוכים משפטיים חריפים בין זוגות, שמצויים בלאו הכי בסערת רגשות לא פשוטה על רקע החלטתם להתגרש או להיפרד. ישנם מקרים רבים מספור בהם בני זוג בהליכי גירושין נוטים לפעול ממניעים לא ענייניים לגבי חלוקת הרכוש בגירושין, ובכללם כעסים ורצון לנקמה בבן / בת הזוג.

כך קורה שמאבקי כוחות רבים בין זוגות מתגרשים מגיעים לפתחם של בתי המשפט בישראל, מה שהופך להליך ממושך ביותר, יקר מאוד ובעיקר מתסכל ומייגע עבור שני הצדדים. בסיכומו של עניין, אפשר היה לחסוך את כאב הראש וההוצאות המשפטיות של שני בני הזוג, אם היו פונים מלכתחילה לעורך דין הסכם ממון בתחילת הנישואין שלהם או לקראתם.

 

לאילו סוגיות עורך דין הסכם ממון נותן מענה?

עורך דין הסכם ממון מסייע לזוגות רבים להסדיר גם נושאים שהם מעבר לעניין חלוקת הרכוש, ההון והנכסים שנצברו ביניהם בתקופת הנישואין. בין הנושאים האחרים שמטופלים כחלק מהסכמי ממון בדרך כלל, ניתן למנות:

  • התייחסות לחלוקת זכויות במקרה של התרחבות המשפחה או שינויי אורח חיים
  • חלוקת זכויות קניינות במקרה של שינויים פיננסיים במשפחה
  • חלוקת זכויות ממוניות במקרה של קבלת כסף או נכס במתנה / בירושה
  • פירוט של הרכוש והנכסים (פרטיים ומשותפים כאחד) אשר מצויים בבעלות בני הזוג במועד עריכת ההסכם
  • הדין של רכוש עתידי
  • פירות הנכסים
  • שערוך נכסים
  • דינן של מתנות וירושה שעשויים להתקבל בזמן הנישואין
  • דין חובות שעלולים להיצבר לרעת בני הזוג
  • הדרך לחלוקת הרכוש המשותף בפרידה או בגירושין
  • המועד לחלוקת הרכוש
  • סמכות הערכאה המשפטית שמולה ידונו מחלוקות בזוגיות – הרבנות או בית הדין לענייני משפחה
  • כלים למניעת סרבנות למתן גט

 

בשורה התחתונה

אם שקלתם לערוך הסכם ממון, עורך דין הסכם ממון הוא איש המקצוע המתאים ביותר למשימה החשובה הזו. ישנה משמעות לעריכת הסכם ממון שיספק לכם כבני זוג מענה כולל, מקצועי, מדויק, הוגן מכבד וכמובן גם חוקי, לכל סוג של שבר שעלול להתעורר בקשר הזוגי שלכם.

עורך דין הסכם ממון הוא הגורם המקצועי שיוכל לספק לכם מענה מקיף בנושא של ניסוח הסכם ממון ברמת פירוט גבוהה. בין אם אתם חפצים בעריכת הסכם הממון לפני הנישואין, הסכם ממון לקראת לרכישת נכס נדל"ן או בסמיכות לעסקת מקרקעין, או הסכם ממון עבור ידועים בציבור ("הסכם חיים משותפים"), אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין הסכם ממון עם התמחות בניסוח הסכמי ממון המותאמים אישית לצרכיו של כל זוג.

 

המידע המוצג במאמר זה אינו בחזקת תוכן משפטי מחייב, ואין להסתמך עליו בשום פנים ואופן. כל הפרטים שהובאו במסגרת זו מובאים להשכלה כללית בלבד ואינם בגדר תחליף לקבלת ייעוץ משפטי פרטני של עורך דין גירושין. היה ודרושה הכוונה משפטית בנושאי גירושין או סכסוכי משפחה, מומלץ לפנות ללא דיחוי להתייעצות אישית עם עו"ד המתמחה בדיני משפחה ותיקי גירושין.

אודות המחברת

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

ביטול הסכם ממון

הסכם ממון הוא חוזה משפטי לכל דבר ועניין. ככזה יש לו מעמד משפטי של פסק דין מחייב. אולם יחד עם זאת, כאשר ניתן להוכיח שההסכם

הסכם ממון כהסכם מקפח

השאיפות הרומנטיות של מרביתנו כוללות מציאת בן או בת זוג איתם נוכל לבלות את שארית ימינו, באושר וגם בעושר. עם זאת, הסטטיסטיקה בישראל מראה סיפור

הסכם ממון על דירה

אנשים נכנסים למערכות יחסים בכל מיני סיטואציות שונות בחיים. לרוב, הרקע הסוציו אקונומי הוא די דומה, אך יש מקרים בהם יש הבדלים ברמת ההכנסות והרקע

כללים לביטול הסכם ממון

הסכמי ממון הם הסכמים שהייעוד שלהם הוא מציאת הדרך הנכונה לפירוק קשר הנישואים מבחינה כלכלית. בזמן פרידה, החיים של אנשים משתנים והם צריכים להמציא את

יחסי ממון בין בני זוג

בני זוג אשר מחליטים להתחתן בישראל צריכים להבין את כלל ההשלכות הנגזרות מכך. יש המון אלמנטים חוקיים סביב הנישואין, ורובם סובבים סביב כסף. האלמנט הכלכלי