מתי ניאלץ להציג את הפטור ממס ההכנסה?

פטור ממס הכנסה על הכנסה מיגיעה אישית ומנכסים הוא אחת ההטבות שמגיעות למי שסובל מאחוזי נכות גבוהים לזמן ארוך מ-185 יום. בכדי לקבל את הפטור יש לעבור תהליך מול המוסד לביטוח לאומי. אבל איך משתמשים בפטור לאחר הקבלה שלו? ריכזנו בעבורכם את השימושים ואת האופן שבו תשתמשו בפטור. 

 

קבלת פטור ממס הכנסה לנכים

קבלת פטור ממס הכנסה ניתנת למי שעומד בשני קריטריונים – האחד שהוא תושב ישראל, והשני שהוא קיבל 90% אחוז ומעלה של נכות מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון. בכדי לקבל את האישור בדבר הנכות, יש להגיש את הבקשה המתאימה לגוף הרלוונטי ואז לעבוד בכדי להוכיח שהתובע סובל מנכות.

אם אתם סובלים מנזק שנגרם כתוצאה של מחלה, מום מולד או פציעה, ועדיין אין לכם הכרה מטעם ביטוח לאומי או משרד הביטחון, היכנסו לקישור המצורף ותקבלו עזרה בתחום https://biahz.com.

נָכֶה

איך מתנהלים לאחר קבלת הפטור מביטוח לאומי?

לאחר קביעת אחוזי הנכות, ניתן לממש את הפטור שניתן לכם. פטור ממס הכנסה יכול להיות קבוע או זמני. במידה וקיבלתם פטור זמני ממס הכנס, גובה הפטור הוא שבעים וחמישה אלף שקלים בשנה. הכנסה גבוהה מסכום זה תהיה חייבת במס הכנסה.

במידה וקיבלתם פטור קבוע ממס הכנסה, הפטור יחול עד סכום של כארבע מאות אלף שקלים בשנה. בנוסף לכך ניתן לקבל פטור ממס על קופות גמל או הטבת מס לבן זוג של הנכה. הטבות אלה מתקבלות כאשר אחוזי הנכות שנקבעו עומדים על 75%. לאחר קבלת האישור מהוועדה הרפואית, יש להגיש את החלטה שלה לרשות המיסים.

 

טפסים 106 ו-1516

את ההגשה של החלטת הוועדה לרשות המיסים יש לבצע בהקדם האפשרי בכדי להימנע מתשלומי מס ולאחר מכן מהחזרי מס, מה שיכול לגרום לבעיית נזילות בתקציב שלכם. הגשה זאת נעשית באמצעות תיאום מס. אל התיאום יש להוסיף את ההכנסות האחרונות שלכם כשכירים או כעצמאים, ובנוסף להגיש את טופס 1516. טופס זה מורכב משלושה חלקים וניתן להגיש באמצעותו גם בקשה להחזרי מס רטרואקטיביים.

רְשׁוּת

טפסים רלוונטיים נוספים

טפסים 135 ו-2216א גם הם רלוונטיים לצורך הגשת הבקשה לפטור ממס לרשות המיסים. טופס 135 הוא טופס בקשה להחזרת מס בצורה רטרואקטיבית ואילו טופס 2216א הוא טופס לשם הקטנת המקדמות שמשלם עצמאי בגין הרווחים העתידיים שלו. טפסים אלו רלוונטיים למי שרוצה לדרוש החזרי מס על שנים עברו או שיש ברשותו עסק.

 

מתי יש להגיש את הפטור ממס הכנסה ולמי?

מרגע שקיבלתם את האישור שיש לכם נכות באחוז גבוה מספיק שמוביל לקבלת פטור ממס הכנסה, עליכם להודיע על הדבר לרשות המיסים. בכדי לעשות זאת יש להגיש תיאום מס דרך אתר האינטרנט או לפקיד השומה שממונה עליכם. טופס 1516 הוא הטופס הרלוונטי לשם בקשה זאת.

מס הכנסה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים