מי צריך הסכם ממון

הדרך המתבקשת למסד קשר רומנטי היא כמובן באמצעות חתונה, וזה מה שמרבית הזוגות בישראל עושים, בין אם חתונה דרך הרבנות או חתונה אזרחית בחו"ל. יש גם זוגות שבוחרים ללכת בדרך של הסכם ידועים בציבור, אך בפרקטיקה, כל הדרכים מובילות לאותה תוצאה, של קיום חיים משותפים וזכויות חוקיות לצד חובות רבים. חתונה היא האישור הסופי לכאורה לאהבה בין הזוג ולרצון שלו לחיות את שארית חייו יחדיו, אלא שהסטטיסטיקה בנושא היא לא מעודדת בלשון המעטה, ומכאן שכל אדם ששוקל להיכנס עם בן או בת זוגו תחת חופה וקידושין, מוטב לו שיחשוב על מכלול ההשלכות האפשריות במקרה של גירושין. אחד הפתרונות המומלצים בהקשר זה, נקרא הסכם ממון.

הצורך בהסכם ממון – תוצר של סטטיסטיקה קשה ובעייתית

הסטטיסטיקה בישראל היא עגומה מאוד ולפיה כשליש מהזוגות אשר מתחתנים בישראל, גם מתגרשים בסופו של דבר. בחלק מהמקרים, הגירושין ממוטטים כלכלית את אחד הצדדים, ובמיוחד כאשר מדובר היה בצד חזק שאיבד את מרבית הונו, אך ורק בגלל שבחר לסיים את הקשר הרומנטי עם הצד השני.

עבור כל מי שמתגרש, יש רצון גדול בראש ובראשונה לנחות על הרגליים ולהמשיך להתנהל ברמת חיים קרובה עד כמה שניתן, לזו שהייתה בזמן הנישואים, אותם אנשים חייבים להתייעץ עם עורך דין גירושין ולבדוק את כל ההיבטים של הסכם ממון והשלכותיו, עוד לפני שהם פונים בעניין לבן או בת הזוג.

 

אז מי צריך הסכם ממון?

לשאלה מי צריך הסכם ממון יש תשובה אחת והיא ברורה – כל זוג שנכנס למערכת יחסים זוגית, בה הרקע הכלכלי של כל אחד מבני הזוג הוא שונה. הצורך בהסכם ממון הוא גדול, שכן הוא מונע מצב בו אנשים מתחתנים ממניעים כלכליים ולא רומנטיים, ובנוסף, מצב בו אדם נאלץ לוותר על כספים ונכסים רבים במקרה של פרידה מבן או בת הזוג.

החוק קובע כי כל רכוש משותף ו/או כספים השייכים לזוג במהלך הנישואין, יחולקו ביניהם שווה בשווה במהלך הליך הגירושין. כדי למנוע את העיוות הזה, הסכם ממון הוא פשוט מתבקש.

 

גיבוש הסכם ממון הוגן והגיוני

המכשול הגדול והבולט ביותר בכל הנושא של גיבוש הסכם ממון עם בן או בת הזוג, הוא עצם העלאת נושא כבד שכזה לפני החתונה. אין ספק כי הצד השני, החלש יותר מבחינה כלכלית, עשוי להיעלב, לכעוס, או פשוט לפרק את החבילה עוד לפני שנארזה, בגלל הפגיעה האנושה, לדעתם, באמון הניתן בהם ובקשר עצמו.

עם זאת, אנשים חייבים להבין כי הסכם ממון הוא הדבר הכי נכון לעשות, כדי לא להמר על המשך החיים מבחינה כלכלית, מה שצריך להיות מובן על ידי הצד "החלש".

מי צריך הסכם ממון
מי צריך הסכם ממון

עריכת הסכם ממון – חוויה מורכבת

יש דרכים נעימות ומכובדות לגבש הסכם ממון, אשר לא יכבידו על הקשר. העבודה עם עורך דין גירושין בנושא של גיבוש הסכם ממון היא חוויה שבהחלט יכולה להיות נעימה וקלילה, עד כמה שניתן. יש עורכי דין איכותיים מאוד שמתורגלים במצבים הללו, ויודעים כיצד להתמודד עם כל המעורבים בדבר, בצורה הכי נוחה שיש.

ידוע כי הסכם ממון מונע מצבים לא נעימים לאחר הגירושין, וכאשר ההבנה הזו מחלחלת, הרבה יותר קל לעבוד, ולשים את העניין הזה מאחור כדי להמשיך ולהתרכז בחתונה ובהמשך החיים.

 

המטרה בעריכת הסכם ממון

הסכם ממון הוא מסמך שיבטיח, בסופו של דבר, שדברים ישובו על כנם במקרה של הליך גירושין, מורכב וקשה ככל שיהיה. כמובן שבמהלך הסכם גירושין מטפלים לא רק בכספים ובנכסים, אלא גם בהסדרי מגורים, וכמובן בילדים, אך לפקטור הכלכלי יש משקל רב שיכול לשנות את החיים של אנשים לטוב או לרע.

לא פשוט לגרום לאנשים לחתום על אישור הסכם ממון גם אם מדובר באנשים רציונליים, אך חשוב מאוד לנסות, למען הסדר הטוב והשקט הנפשי. הסכם ממון זה לא רק מבחן אמון לצד השני במערכת היחסים, זה פשוט דבר מתבקש לאור הנתונים והסטטיסטיקה הקשה בישראל.

 

העבודה של עורך דין גירושין בניסוח הסכמי ממון

השאלה מי צריך הסכם ממון עולה בהרבה מאוד חוגים של אנשים בגילאים צעירים, לפני או אחרי חתונה. הרבה מאוד אנשים בטוחים בחיי הזוגיות והנישואין שלהם, אך שום דבר בחיים אינו בטוח. אדם המגיע ממשפחה מבוססת עם הרבה נכסים וכספים, לא יכול להיכנס למערכת יחסים רצינית ולחתונה ללא הסכם ממון מדויק.

יש הרבה סוגים של הסכמי ממון, חלקם דרקוניים יותר וחלקם פחות, ולכן, שווה מאוד להתייעץ עם עורך דין גירושין לגבי הנוסח, ההיקף של ההסכם והתוקף שלו. חשוב להגיע אל הצד השני רק לאחר שמגבשים את ההסכם בצורה הנכונה ביותר בהתאם לנסיבות.

 

הסכם ממון כשתשתית לפירוק הנישואין בצורה נכונה

עורך דין גירושין הוא עורך דין שמתמחה בכל מה שקשור לפירוק מערכת הנישואין. יש לכך המון השלכות, והן לא רק כלכליות. המטרה הסופית היא להחזיר את הסדר על כנו מבחינת חלוקת הכספים לאחר הגירושין, אך מטרת העל היא לא לגרום למצב בו אנשים חוטפים מכה אנושה לאחר הגירושין.

יש הרבה מקרים של אנשים שלא מצליחים או יכולים לראות את הילדים שלהם, וכאלו שפשוט לא מצליחים לעמוד בעול הכלכלי וקורסים. לכן, העבודה עם עורך דין גירושין היא חשובה מאוד ועושה הבדל עצום.

 

לסיכום – הסכם ממון הוא אינו מבחן אמון

ההסתכלות על הסכם ממון כעל מבחן אמון היא אינה נכונה. זהו הסכם נפוץ ושכיח מאוד כיום, שיודע לסייע לאנשים בנקודות קשות בחיים שלהם. ככל שההסכמים הללו יהיו נפוצים יותר, כך גם יתייחסו אליהם בדרך שצריכים להתייחס אליהם – כאל מסמכים חשובים אשר נדרשים בכל הסכם נישואין, ולבטח כאלו בין שני אנשים שמגיעים למערכת היחסים מנקודת התחלה כלכלית שונה.

אודות המחברת

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

ביטול הסכם ממון

הסכם ממון הוא חוזה משפטי לכל דבר ועניין. ככזה יש לו מעמד משפטי של פסק דין מחייב. אולם יחד עם זאת, כאשר ניתן להוכיח שההסכם

הסכם ממון כהסכם מקפח

השאיפות הרומנטיות של מרביתנו כוללות מציאת בן או בת זוג איתם נוכל לבלות את שארית ימינו, באושר וגם בעושר. עם זאת, הסטטיסטיקה בישראל מראה סיפור

הסכם ממון על דירה

אנשים נכנסים למערכות יחסים בכל מיני סיטואציות שונות בחיים. לרוב, הרקע הסוציו אקונומי הוא די דומה, אך יש מקרים בהם יש הבדלים ברמת ההכנסות והרקע

כללים לביטול הסכם ממון

הסכמי ממון הם הסכמים שהייעוד שלהם הוא מציאת הדרך הנכונה לפירוק קשר הנישואים מבחינה כלכלית. בזמן פרידה, החיים של אנשים משתנים והם צריכים להמציא את

יחסי ממון בין בני זוג

בני זוג אשר מחליטים להתחתן בישראל צריכים להבין את כלל ההשלכות הנגזרות מכך. יש המון אלמנטים חוקיים סביב הנישואין, ורובם סובבים סביב כסף. האלמנט הכלכלי