מה ההבדל בין פטור קבוע ממס הכנסה לפטור זמני ממס הכנסה?

אזרחים שונים עשויים להיות זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה – באופן קבוע או באופן זמני. הפטור ממס הכנסה יכול להשתנות בהיותו מלא או חלקי, אך ניתן לקבל גם פטור מלא וגם פטור חלקי באופן קבוע או זמני. פטור ממס הכנסה נועד לסייע ולהקל על אזרחים במצבים רפואיים מסוימים. מיסוי היא חובה אזרחית חשובה במדינות מערביות רבות, אך ללא ספק היא מהווה נטל מסוים לאזרחים. במאמר הבא נבין מהם ההבדלים בין פטור קבוע לבין פטור זמני ממס הכנסה.

 

פטור ממס הכנסה – עקרונות זהים

החוק במדינת ישראל קובע צורות מיסוי שונות על הכנסותיו השונות של אדם. אומנם הכנסות מתחלקות להכנסות מגיעה אישית ולהכנסות שאינן מיגיעה אישית, אך קבלת פטור ממס הכנסה היא גורפת על כל סוגי ההכנסות, במידה ואתם זכאים לפטור כמובן. את הפטור ממס הכנסה ניתן לקבל באופן קבוע או באופן זמני. ישנם הבדלים שונים בין פטורים אלו, אך קיימים עקרונות זהים.

העקרון המרכזי הוא פטור כמובן מהמיסוי על ההכנסות השונות. כמו כן, גם פטור קבוע וגם פטור זמני ניתנים מאותה הסיבה. המדינה לא מחלקת לכל אחד פטור ממס הכנסה. אם כל אזרח היה זכאי לפטור, או שרף הזכאות היה נמוך, היה נוצר אי שיווין מהותי בין האזרחים וההכנסה של המדינה הייתה מצטמצמת באופן משמעותי. הפטור ניתן רק לאנשים בעלי דרגות נכות גבוהות מאוד.

פטור ממס הכנסה

פטור קבוע ממס הכנסה

פטור קבוע מממס הכנסה ניתן בעבור דרגות נכות באחוזים גבוהים במיוחד. כאשר המצב בגינו נקבעו דרגות הנכות לאזרח הוא מצב שאינו פתיר או שאין אופק לשיפורו, האזרח עשוי לקבל אחוזי נכות קבועים. זה אומר שכל עוד הוא לא ידווח על שינוי מיוזמתו במצבו הרפואי, כפי שמחייב החוק, הוא יישאר עם אחוזי הנכות הללו.

אחוזי נכות עשויים להיגרם כתוצאה ממספר גורמים. תאונת דרכים קשה, תאונת עבודה, מחלה, תסמונת רפואית ופציעה כתוצאה מאירוע ביטחוני או שירות צבאי – כל אלו עשויים להסב דרגות נכות שונות, שיכולות לזכות את הנפגע בפטור קבוע ממס הכנסה.

 

פטור זמני ממס הכנסה

עבור כל התרחישים שציינו מקודם ניתן לקבל גם פטור זמני ממס הכנסה. הפטור הזמני יינתן עבור דרגות נכות זמניות. אחוזי נכות זמניים נקבעים לפי מצבים רפואיים שניתן להחלים מהם, או שיש להם אופק החלמה עתידי. הפטור יינתן לזמן קצוב, כאשר במשך הזמן הזה האזרח הפטור לא יצטרך לשלם מס הכנסה באופן מלא או חלקי, כפי שנקבע עבורו.

לפני שיסתיים הפטור, הביטוח הלאומי יצור קשר עם אותו אזרח על מנת להבין מהו מצבו הרפואי הנוכחי. האזרח יוכל לשלוח מסמכים רפואיים שמעידים על אי שינוי במצבו הרפואי, כאשר וועדה רפואית של הביטוח הלאומי תחליט האם להמשיך את הפטור באופן קבוע או זמני, או לבטל את הפטור.

פטור ממס הכנסה

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים