מאילו סיבות אפשר להגיש תביעה קטנה?

בימים האחרונים אנו מקבלים פניות רבות מצד קוראים קבועים שלנו שמבקשים לדעת מתי אפשר להגיש תביעה קטנה לבית המשפט. העלייה במספר הפניות בנושא זה, גרמה לנו להבין כי עלינו לעצור את רצף כתיבת המדריכים האחרים שלנו, כדי להעלות לרשת את התשובה לשאלה המתבקשת. הישארו אתנו ותוכלו לדעת אם יש לכם עילה להגשת תביעה קטנה.

 

מהי תביעה קטנה?

רגע לפני שנציג בפניכם את הסיבות הנפוצות ביותר שמובילות אנשים אל בית הדין, לצורך הגשת תביעה, עלינו לומר לכם מה היא בכלל תביעה קטנה. מדובר בעצם בהליך שגובה התביעה שלו יכול להגיע עד לסכום של 36,400 ₪.

הליך מסוג זה יכול לבוא לידי ביטוי ללא ליווי של עורך דין ומבלי שיש לתובע ידע משפטי כלשהו. ראוי לציין כי יש מי שבוחרים (בחכמה) להסתייע בעורך דין בתביעות מסוג זה, בגלל שכך הם יודעים שיש מי שנותן להם גב ומייצג את הצד שלהם באופן מקצועי.

תביעה קטנה

הסיבות שבגינן ניתן להגיש תביעה קטנה

בירור קצר שערכנו בנושא העלה כי אנשים רבים מגישים תביעות קטנות בעקבות המקרים הבאים:

  • עניינים שנוגעים לדיני עבודה כמו אי תשלום משכורת בזמן
  • עניינים שנוגעים להונאות מצד אנשי מקצוע כמו אינסטלטורים, צבעים וכו'

אם אתם מתכננים להגיש בקשה לתביעה קטנה, כדאי שתדעו שאינכם צריכים להגיע אל בית המשפט ולחפש חניה. אתם יכולים לבצע הליך פשוט של הגשת תביעה קטנה מקוון  דרך המחשב או הנייד. רוצים לקבל פרטים נוספים בנושא? קראו את הפסקה הבאה ותגלו את כל האינפורמציה הדרושה לכם.

 

לא צריך להגיע אל בית המשפט – אפשר להגיש תביעה מקוונת

כן, קראתם נכון, אין צורך בהגעה פיזית אל בית המשפט בשביל למסור את מסמכי התביעה. אתם יכולים פשוט להיכנס אל אתר שיאפשר לכם להעלות את כל המסמכים הדרושים ולפתוח את התביעה מרחוק.

ראוי לציין כי יש כמה אתרים כאלה שמאחוריהם עומדים עורכי דין מקצועיים שמכירים את התחום באופן מעמיק. עליכם לשים לב כי אתם בוחרים באתרים כאלה ולא באתרי הונאות שנפתחו על ידי גורמים שלא מכירים את התחום.

תביעה קטנה

 

איך תוכלו לבחור באתר אמין להגשת תביעות?

אם אתם רוצים להיות בטוחים בבחירה שלכם, עליכם לערוך בירור מקיף ברחבי הרשת ולבדוק פרטים אודות אתרים אמינים שאחרים הגישו דרכם תביעות קטנות. רק לאחר שתערכו בירור שכזה, תוכלו לדעת שאתם מוסרים את המסמכים הדרושים אל גורם מקצועי שיעשה הכול כדי שתזכו בתביעה ותקבלו את הפיצויים המגיעים לכם כחוק.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם לדעת מה הן הסיבות שבגינן אפשר להגיש תביעה קטנה. בשלב זה יש לכם את כל הפרטים הדרושים, כך שעליכם רק ליישם את האינפורמציה שצוינה לעיל ולבצע הגשה של התביעה. נאחל לכם שתעברו את ההליך בקלות ושיהיה בהצלחה.

תביעה קטנה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים