אילו טפסים צריך להעביר כדי לקבל חוות דעת משפטית מרופא?

כדי שחוות דעת משפטית מטעם רופא תהיה מדויקת ומפורטת ככל האפשר, יש צורך להעביר לידיו את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. חוק זכויות החולה מחייב את העברת המידע לידי מטופלים או מיופי כוח מטעמם. במאמר זה נפרט את הטופסולוגיה הנדרשת לצורך קבלת חוות דעת מרופא

 

כמה שיותר מידע

חוות דעת משפטית מטעם רופא יכולה לסייע באופן משמעותי במהלך הליך תביעה של פיצוי כספי או הכרה בנכות. בתי משפט נוהגים ליחס חשיבות גדולה לחוות דעת של מומחים, על אחת כמה וכמה של רופאים מומחים.

אך כדי שחוות הדעת המשפטית של הרופא תהיה מדויקת ומפורטת, הרופא חייב לקבל כמה שיותר מידע רפואי רלוונטי. לעורכי דין התוהים איפה תהיה להם גישה למשאבים שכאלה? כאן ניתן לבקש חוות דעת רפואיות מהטובים ביותר.

 

חוק זכויות החולה לשירותך

סעיף 18 (א) של חוק זכויות החולה מעניק את המסגרת החוקית המחייבת העברת הרשומות הרפואיות לידיו של המטופל המבקש אותן, גם אם הוא צפוי לעשות בהן שימוש לצורך הליך משפטי נגד המוסד הרפואי שיספק לו אותן. מגיש הבקשה, אם מדובר במטופל עצמו או מיופה כוחו, לא ידרשו לחתום על מסמך כלשהו כתנאי לקבלת המסמכים.

מטופל הנעזר במיופה כוח יידרש לחתום על ויתור סודיות ועל כתב ייפוי כוח לצורך העברת המידע. גופים המספקים מידע זה על פי חוק יכולים לגבות תשלום עבור שירות זה שגובהו מפורט במחירון שירותים רפואיים באתר משרד הבריאות.

 

כמה שיותר מידע רפואי

במסגרת הליך כתיבת חוות דעת משפטית הרופא יבקש לעבור על מסמכים רפואיים רלוונטיים כגון תיק רפואי, חוות דעת של מומחים, תוצאות בדיקות רפואיות שונות כמו CT , MRI, רנטגן וכו'. כמו כן, אם יש תיעוד רפואי בידי גופים אחרים כמו מד"א, צה"ל או משרד הביטחון, חברות ביטוח, המוסד לביטוח לאומי, המשטרה וגופים ציבוריים נוספים כמו משרד החינוך.

מידע זה נדרש כדי שהרופא יכיר את ההיסטוריה הרפואית של המטופל וישווה אותו למצבו הרפואי לאחר שנגרם לו נזק כלשהו המשמש כעילה לתביעת רשלנות רפואית. באמצעות מסמכים אלה ולאחר שהרופא בדק את המטופל הוא יוכל לקבוע מהו הנזק או הבעיה הרפואית, כיצד הם ישפיעו על המטופל? איזה טיפול רפואי חיוני עליו לקבל וכו'.

 

מקצוענים לשירותכם

לאור חשיבותה, חוות הדעת המשפטית של רופא וההבנה כי היא עשויה להוות גורם מכריע בהליכים שונים בהם נעשה השימוש, ישנם גופים וחברות שהוקמו לצורך טיפול בבקשות שכאלה באמצעות תיווך בין העולם המשפטי לעולם המומחים.

גופים אלה מציעים גישה למגוון רחב של מומחים, במגוון רחב של תחומים. גופים אלה פועלים, לרוב, למטרות רווח ולכן רמת שירות גבוהה ולקוחות מרוצים, החוזרים לקבל מהם שירות, הוא אינטרס קיומי שלהם.

חוות דעת רפואיות

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים