למה זה מגיע לי? שלושה דברים שלא ידעתם שמגיעים לכם!

על חובותינו כאזרחי המדינה אנחנו מיודעים ללא הרף – חשבונות, הודעות ותזכורות מוצאות את דרכן אלינו. אבל מה לגבי הזכויות? הרוב המוחלט מתעלם מהן, ומלבד זכויות שמוענקות באופן אוטומטי, רוב אזרחי ישראל יצטרכו להודות שהם מפספסים אפשרות לקבל בדיוק את מה שמגיע להם. נציג שלושה דברים שמגיעים כמעט לכולנו, ובכל זאת מאופיינים בחוסר היכרות מצד קהל היעד. 

 

זכויות וחובות

רשות המיסים הישראלית היא רשות ממשלתית שאמונה על גביית מיסים מאזרחי ישראל. הדרישות של רשות המיסים מהאזרחים היא לדווח ולשלם כחוק את המיסים למדינה והיא מצדה, מתחייבת להעניק לכל אזרח יחס הוגן, לשמור על חיסיון פרטיו ולאפשר לו לערער על גביה שאינה הוגנת, לטעמו.

אבל בעוד המידע על גביית המיסים ידוע, זמין ופעמים רבות מתרחש אצל בעלי תפקידים שונים ומובא אל העובד רק כשורה בתלוש המשכורת ובשלב בו הדברים כבר קבועים. המידע על אודות הזכויות שמגיעות לאזרחים אינו נפוץ וזמין באותה המידה. לקבלת מידע רב ערך אודות מימוש אפשרי של זכויותיכם מול רשויות המדינה, הכנסו לאתר

https://biahz.com/פטור-ממס-הכנסה.

התחייבויות

תיאום מס

אחת הזכויות של האזרחים מול רשות המיסים היא הזכות לתיאום מס. במידה שלאזרח יש יותר ממקור הכנסה יחיד במהלך שנת המס, יידרש ביצוע תיאום מס, כדי שלא יגבה מהאזרח מס הכנסה בסכומים גבוהים מהנדרש. הדבר אמור על סוגים שונים של עובדים ולא רק על מי שעובד דרך קבע בשני מקומות עבודה.

גם מי שהחליף עבודה במהלך שנת המס נדרש לתיאום מס וכך גם מי ששהתה חלק מהשנה בחופשת לידה וגם מי שעובד תמורת משכורת אך מקבל גם קצבה כלשהי מטעם המדינה. מי שנדרש לתיאום מס אך אינו עורך כזה, יגלה כי הוא משלם על משכורותיו שיעור מירבי של מס הכנסה.

 

החזר מס

עובדה נוספת אודות גביית מס הכנסה שאינה ידועה דיה, היא העובדה שחלק מהסכומים שנגבים במהלך שנת המס מבוססים על חישוב משוער של הרשות אודות הכנסתם השנתית. ככל שההכנסה השנתית משתנה, אם בשל שינוי בגובה המשכורת, שינוי בנקודות זיכוי מול רשות המסים או הפסקה מעבודה במהלך שנת המס – משתנה גם הסכום לגבייה כמס הכנסה.

החזרי מס

בסוף שנת המס רשאי כל אזרח להגיש לרשות המיסים בקשה להחזר מס ואם בבדיקה יתברר שאכן שילמו מס גבוה מהנדרש, יקבלו את החזר המס אל חשבון הבנק שלהם.

 

פטור מתשלום מס

הזכות השלישית שייתכן שאינכם מכירים עוסקת בנושא פטור מתשלום מס הכנסה. אזרחים רבים זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה מסיבות שונות אבל גם פטור מתשלומי מס הכנסה היא פעולה שדורשת הגשת בקשה בכתב, כלומר זמינה רק למי שמכיר אותה. כדאי לברר האם גם אתם בין הזכאים כי ישנן סיבות מגוונות שמזכות בפטור מתשלום מס הכנסה. בין הסיבות: מקום מגורים, מצב בריאותי, גיל המבקש, סטודנטים ועוד.

ראוי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים