כל מה שצריך לדעת על הליך גירושין

צריך לומר את זה באופן ברור, הליך גירושין תמיד יהיה דבר מורכב, מסובך, עם אינטרסים שונים לכל אחד מהצדדים. ואם יש ילדים זה בכלל בלאגן אחד גדול.

אז אספנו חמישה דברים חשובים שצריך לדעת לגבי הליך כה אמוציונלי וקשה, מה זה אומר מזונות? על מה להתעקש במשמורת? איך נרצה לחלק את הרכוש? מה זה אומר שמחייבים אותי לעשות גישור? למה בכלל צריך עורך דין? ובעיקר, איך נבחר אותו? הכל במאמר שלפניכם.

 

הליך גירושין – מה זה אומר?

הליך גירושין בישראל, זה כבר מושג כלל לא נדיר. בין רבע לשליש מהזוגות בישראל מתגרשים, ושיעורי הגירושין במדינה, כמו בכל העולם המערבי, רק הולכים וגדלים. מדובר במשבר אישי, משפחתי, ולעיתים אף קהילתי. זכרו, מדובר בסכסוך, או לפחות אי הסכמה עם אחד מהאנשים הקרובים אלינו בעולם.

כל דבר קטן הופל לנושא מורכב ומסובך. נכון לעיתים אפשר לשמוע על הליך גירושין שנגמר בטוב, והצליחו להיפרד כידידים, ולשמור על יחסים טובים, בטח כשמעורבים ילדים, אך קל זה בטוח לא היה.

לְהִתְגַרֵשׁ

מזונות

כל קטין, שהוריו מתגרשים, אמור, ואף צריך, לקבל מזונות מהוריו. דרך אגב, בלי קשר לגירושין, באופן כללי, ילד צריך שהוריו יזונו אותו. כשרוצים לקבוע את גובה הגירושין, בוחנים מספר פרמטרים, אם זה גיל הילדים והעלויות הכרוכות בכך – כל צרכיהם הבסיסיים, החל ממזון ועד מוצרי בריאות ופנאי. בנוסף, נמדדת כמובן הכנסת ההורים. המטרה היא ליצור בין שני הצדדים איזון, בעיקר ביחס להכנסות אל מול גובה מזונות.

 

משמורת והסדרי ראייה

בסוף בסוף, הנפגעים העיקריים בהליכי גירושין אלה הילדים, וכמובן שהם הדבר החשוב ביותר עבור ההורה, שמתעקש להיות איתם כמה שיותר. השופטים, בבואם לפסוק את המשמורת, כלומר הזמן בו יהיה הילד אצל ההורה, בין אם זו משמורת משותפת, כלומר שני ההורים מגדלים את הילדים יחד, שווה בשווה מבחינת הימים והשעות, ושניהם אחראים עליהם.

ובין אם אחד מההורים הוא האחראי, מתחשבים דבר ראשון בטובתו של הילד. לשם כך הם כמובן מקבלים את חוות הדעת של עובדי הרווחה שממליצים להם כיצד לפסוק בנוגע לילדים. אם הילד גדול יחסית, כמובן שלוקחים בסל השיקולים את רצונו. זכרו, גם החלטה שנראת סופית עכשיו, בעתיד היא עוד יכולה להשתנות, גם אחרי הליך גירושין.

 

איך מחלקים את הרכוש?

הליך גירושין זה גם אירוע כלכלי לא פשוט בכלל, ולשאלה איך מחלקים את רכוש בני הזוג יש משמעות רבה לשני הצדדים. מדובר בנושא מורכב מאוד, כי כשעוסקים בכסף, האמוציות גבוהות, והיכולת לוותר מאוד מוגבלת. מהסיבה הזאת, מומלץ מאוד, כמה שאפשר, להסכים על הוראות עיקריות עוד בחתונה, וכשמנהלים את המחלוקת, לשים לב שעושים זאת בשום שכל, בעיקר בשביל הילדים.

רכוש מחולק

מה זה אומר גישור?

לפי חוק, בתי משפט לענייני משפחה, לפני שהם דנים בתיק גירושין, יש חובה לשלוח את הצדדים לגישור. למה? כי הסדר כזה בשלב מוקדם, מונע הרבה מלחמות, שפוגעות בילדים ובכל הסביבה, מונע גם בזבוז אדיר של משאבים – זמן וכסף. אם עורך הדין שתבחרו הוא גם מגשר, יהיה לכם יתרון רציני משום שמן הסתם תהיינה לו את הדרכים שלו לסיים פשרה בדרך הטובה ביותר.

 

אז למה צריך עורך דין? ואיך בוחרים אותו?

עורך דין שמבין בתחום, ויש לו ניסיון, ידע בעיקר לייצג את האינטרסים שלכם בצורה המקסימלית עבורכם, לנהל משא ומתן, ולדעת בדיוק איזה מסמכים אתם רוצים להגיש או מסכימים שיוגשו. אתם רוצים שיהיה לו גם ידע מקצועי ומשפטי רחב, אך לצד זאת, ניסיון במשא ומתן, ויכולות לסגור דברים בקלות.

הדרך הטובה ביותר לבחור אותו היא לשאול חברים, בני משפחה ומכרים, שעברו את האירוע, כדי להבין. אל תתלבטו אם אתם לקראת הליך גירושין, התייעצו בדחיפות עם עורך דין.

הליכי גירושין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים