כל מה שצריך לדעת לפני גירושין

הסטטיסטיקה בישראל מדברת על כך שכשליש מהזוגות בארץ מתגרשים, אם ניקח בחשבון שבקרב האוכלוסיות של החרדים והערבים המספרים שונים, כך שככל הנראה שהמספרים בקרב שאר הציבור הם אפילו גבוהים יותר. ובאופן עובדתי כל זוג יכול למצוא עצמו בהליך גירושין, סיבות לא חסר. אז במידה וכבר הגענו לסיטואציה שבה החלטנו שצריך להפריד כוות ולפרק את התא המשפחתי, וחשוב לדעת שלא תמיד זה מסיבות רעות, לעיתים גירושים הם צעד טוב עבור שני הצדדים, אבל בכל מקרה מה חשוב לדעת לפני הגירושין עצמם? ריכזנו עבורכם את הדברים החשובים שכדאי לשים לב אליהם.

 

ייעוץ

כל החלטה שניקח בחיים רצוי לקבל עבורה עזרה מקצועית וייעוץ מהמומחים בתחום. לא כדאי לקחת משכנתא למשל ללא התייעצות עם יועץ משכנתאות לפני שתחליטו לסגור משכנתא. כך גם לגבי גירושין, טיפ מספר אחד פנו לייעוץ גירושין, חשוב מאד לעשות פעולות בשיקול דעת ובהכוונה של גורם חיצוני. גירושין מטבעם הן אירוע אמוציונלי מהמעלה הראשונה, ככל הנראה לא תמיד מי שמעורב בהליך כזה חושב בצורה הכי חדש וברורה. לכן כדאי לקחת איש או אשת מקצוע שתלווה אתכם מראשית הדרך בכדי למנוע טעויות שיהיה קשה לתקן לאחר מכן.

 

ילדים

אי אפשר להתעלם מהפיל שבחדר, הגירושין הם תהליך שמתרחש בין שני אנשים מבוגרים, הנפגעים המיידיים ולעיתים קרובות העיקריים שלו הם הילדים. ברגע שנפלה החלטה על גירושין יש לקחת החלטה מה יקרה עם הילדים, מגוון האפשרויות הן רבות והמקובלת ביותר היא אופציית המשמורת משותפת. אולם לא משנה מה תחליטו, ההחלטה על הילדים צריכה לבוא ממקום של ההבנה שלא משנה מה הסיטואציה בין בני הזוג, הילדים צריכים להיות מעל הוויכוח ביניכם

תכנון אסטרטגי

כאן כבר מתחיל התהליך שכל אחד עובר עם עצמו לגבי הליך הגירושין. כדי להגיע לתחילת התהליך במצב הנכון ביותר והטוב ביותר, עלינו להכין מראש את האסטרטגיה בה נרצה לפעול. האסטרטגיה הזאת תנחה את האופן שבו נפעל ואת המסלול שבו נרצה שההליך הזה ילך בו. ולכן חשוב משלב מוקדם להבין באיזה בית משפט תרצה או תרצי שההליך יתקיים, יש לכך משמעויות רבות ומגוונות. שאלה נוספת היא האם כדאי ללכת לגישור לפני הליך בבית משפט, היות שיש סבירות גבוהה שבית משפט יבדוק גם את האופציה הזאת. ודבר אחרון להגדיר מהן המטרות אותן ירצה כל צד להשיג בסוף ההליך. כך קל יותר להתחיל.

 

תיכנון פיננסי

גירושין הם בסופו של דבר עסק יקר. לכן כדאי עוד בטרם מתחיל ההליך לערוך רשימה מסודרת של כלל הנכסים והחשבונות העומדים לכם כזוג ורשימה שניה של חשבונות ונכסים השייכים לכל אחד מבני הזוג בנפרד. ההון הכלכלי יעמוד במרכז הסדר הגירושין, לכן כדאי להגיע מוכן ועם הידע הנדרש. לא מן הנמנע שכדאי להיעזר במומחה  כגון רואה חשבון או מתווכי נדלן בנושא.

 

לסיכום

עסקת גירושין היא עסקה מורכבת מכל בחינה שהיא, אין לדעת לאיזה מקומות היא תוביל אותנו, לכן הכנה מקדימה והבנה של האפשרויות מצד אחד והמגבלות מצד שני יש בהם בכדי להפוך את האירוע למעט יותר פשוט.

בית משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים