3 כללי ברזל לתביעות מול ביטוח לאומי

מוסד הביטוח הלאומי מבטח את כלל האזרחים בישראל. בעתות שגרה אנו מפרישים, מידי חודש, תשלומים לביטוח הלאומי ובעתות צרה הביטוח הלאומי יבטח אותנו ויעביר לנו תשלומים כפי צרכינו, על פי חוק. עם זאת, קבלת הכספים מהביטוח הלאומי אינה פשוטה כל כך. יש לעבור דרך חתחתים כדי לצלוח את תביעת הפיצויים ואכן לקבל את הכסף המגיע לכם. להלן נציג כללי ברזל כדי להצליח בתביעות.

 

תשלומים מהביטוח הלאומי

ישנן שלל נסיבות המצדיקות קבלת תשלומים מהמוסד לביטוח לאומי. חלק מאותן הנסיבות יכולות להיות אף משמחות. כך, אישה שילדה ויצאה לחופשת לידה זכאית לתשלומי ביטוח לאומי. רוב הסיבות, מצערות יותר. תאונות דרכים, אחוזי נכות, מחלות או אבטלה יזכו את הנפגעים בזכות לתשלומים מביטוח לאומי.

שימו לב – הנסיבות מזכות את הנפגע בזכות בתשלומים בלבד. כדי לממש את הזכות ולהוציא אותה מן הכוח אל הפועל, יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי יבחן את התביעה ויחליט אם לקבל אותה או לא. כאשר ההחלטה תהיה כי התביעה לא מתקבלת או למצער אינה מתקבלת במלואה, ניתן להגיש ערר לביטוח הלאומי.

במסגרת הערר בביטוח הלאומי תכונס וועדת ערר והנפגע יגיע אליה, ישטח את טענותיו וייחל להיפוך ההחלטה. בוועדת הערר תוכלו להיות מיוצגים על ידי עורך דין כדי למקסם את סיכויי קבלת התביעה. ככל שגם ועדת הערר תדחה את תביעתכם, תוכלו להגיש ערעור לבית הדין לעבודה. עם זאת, ערעור זה, בדומה לשאר הערעורים המשפטיים, צריך להיות מושתת על טענה לטעות משפטית ולא על טעות עובדתית.

כדי להצליח בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי, יש להקפיד על שלושה כללי ברזל – הכנה מקדימה נכונה, הקפדה על כללים בירוקרטיים ומעל לכל, בחירה בעורך דין מהשורה הראשונה.

 

1.     עורך דין מהשורה הראשונה

כפי שכבר יכולתם להסיק בעצמכם, תביעות מול הביטוח הלאומי אינן פשוטות כלל וכלל ודורשות עבודה משפטית מאומצת. אשר על כן, כלל הברזל הראשון להצלחה בתביעות אלו הוא הגשתן כמה שיותר נכון באופן מקצועי ביותר. הגשה כזו תתאפשר רק על ידי עורך דין מומחה בתחום. תוכלו לבחור בשירותיו של עו"ד גיא דויטש לקבלת ייצוג שכזה.

 

2.     הקפדה על כללים בירוקרטיים

הביטוח הלאומי הינו מוסד בירוקרטי במיוחד. הגשה לא נכונה של הטפסים, מילוי טפסים שגויים וכדומה יחרצו את גורל התביעה. משכך, רצוי להקפיד בצורה יוצאת דופן על בירוקרטיה מול הביטוח הלאומי.

 

3.     הכנה מקדימה טובה

כדי להצליח בתביעה, יש להגיש חוות דעת רפואיות תומכות, איסוף חומר רפואי ועוד. עבודת רקע זו תשפיע במידה ניכרת על הצלחת התביעה. כלל ברזל להצלחת התביעה הוא הכנת תשתית טובה במיוחד לקראת התביעה.

 

לסיכום

לסיכום, שלושת כללי הברזל בהגשת תביעות לביטוח לאומי הן בחירה בעורך דין מהשורה הראשונה, הקפדה על הכללים הבירוקרטיים ועריכת עבודת רקע טובה. בחרו בעו"ד גיא דויטש והוא ידאג למקסם את סיכויי התביעה שלכם.

שופט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים