כיצד מודדים את איכותו של עורך דין פלילי?

איכות יכולה להימדד במגוון דרכים, תלוי בתחום. למשל, איכות מים, נמדדת במעבדה, בטעם ואפילו במראה שלהם, איכות של מתקן משחקים נמדדת במשך זמן השרידות שלו, ביעילות שלו ובנוחות שלו. בקצרה, איכות נמדדת בכמה מדדים, חלקם משמעותיים יותר וחלקם פחות אבל יחדיו הם משלימים תמונה מלאה על איכות. במאמר זה נבדוק כיצד מודדים איכות של עורך דין לענייני פלילי.

 

מה זה פלילים?

פלילים הם הפרה של החוקים המופיעים בספר החוקים והפלילים של המדינה. בעבירה פלילית המדינה היא זו שתובעת את מפר החוק באמצעות הגשת כתב אישום. בכדי להתמודד עם האישום הנתבע יכול לייצג את עצמו או להעסיק עו"ד, דרך הסנגוריה הציבורית שהמדינה מעמידה לרשותך או העסקת עו"ד באופן פרטי כדוגמת משרד עורכי דין עומרי שטרן.

 

מי הוא עו"ד פלילי?

זהו עורך דין שתחום ההתמחות והידע שלו הוא החוק הפלילי.

 

כיצד מודדים איכות של עו"ד פלילי?

איכות נמדדת בחיבור של כמה מדדים שונים שחשיבותם משתנה בהתאם להעדפות האדם שבוחן אותם. בבדיקת איכות של עו"ד פלילי נבדוק:

  • הצלחות – ברור כי ככל שכמות ההצלחות בהשגת תוצאה שבה הלקוח מרוצה ובמקביל התוצאה היא גם תוצאה ריאלית לאופי האישום והעובדות אז מדובר באיכות גבוהה יותר. ניתן לבקש מעו"ד שישתף על הצלחות.
  • ניסיון – מספר שנות הניסיון שיש לעורך הדין בעיסוק, בייצוג והגנה על נתבעים, באילו סוגי תחום פלילי הניסיון קיים? ככל שיש יותר ניסיון האיכות תהיה גבוהה יותר.
  • יחס אישי ורמת השירות – מידת הפניות של עורך הדין לשמוע ולהכיר את כל הרקע של הלקוח, מתן מענה בזמן סביר לפניות, קבלת עדכונים מפורטים ותקופתיים על התהליך. ככל שאלו קיימים יותר האיכות תהיה גבוה יותר.
  • משרד וצוות – עו"ד העובד במרחב מסודר, נקי ומזמין ולצידו צוות מסייע מלמד על סביבת עבודה נוחה שמובילה לעבודה איכותית יותר.
  • אתר אינטרנט – בעידן הדיגיטלי קיומו של אתר, המידע המופיע בו, הם רמזים ראשונים לאיכות. ללא אתר או אתר לא מושקע, ללא מידע לא מלמד על איכות גבוהה.
  • השכלה וניסיון מקצועי קודם – היכן רכש עורך הדין את ההשכלה המשפטית שלו ובאיזה רמה היא? באילו מקומות קודמים עבד כמתמחה ועו"ד צעיר? למשל, עו"ד שעבד בעבר בתביעה הציבורית מגיע עם ניסיון של הכרת המערכת הנמצאת בצד השני של התהליך הפלילי.
  • המלצות – רצוי מאנשים ומכרים שאתם מכירים וסומכים עליהם. המלצות לא תלויות יכולות להוות מדד משמעותי על איכות השירות של עורך הדין.

 

לסיכום

אם נקלעתם לתסבוכת פלילית ויש באפשרותכם להעסיק עורך דין פלילי פרטי  זו כנראה האפשרות העדיפה, כעת נשאר לכם לבחור tאת עורך הדין הכי מתאים ואיכותי בהתאם לצרכים שלכם. הסוגיות במאמר מהוות בסיס טוב ויעיל לתהליך בחירה מוצלח.

איש משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים