כיצד בוחרים עורך דין פלילי?

המשפט הפלילי עוסק בדיני נפשות ולהליך הפלילי יכול להיות השפעה מכרעת לשמו הטוב של אדם ולעצם חירותו. ההליך הפלילי מתחיל עם הזמנה לחקירה במשטרה או ביצוע מעצר והוא מתגבש כאשר מוגש כתב אישום. לעיתים הוא יכול להימשך עד לתום ניהול התיק הפלילי בבית המשפט. חשיבותו של העורך דין המלווה באה לידי ביטוי בכל שלבי ההליך וחשוב לבחור את העו"ד הנכון.

 

השגת התוצאה הרצויה

כאשר בוחרים עורך דין פלילי השאלה שצריכה לעמוד במוקד היא, האם הוא יוכל להביא את התוצאה הרצויה. יש צורך להבין מי יהיה העורך דין שכישוריו, ניסיונו ומקצועיותו יספקו ללקוח את התוצאה הטובה ביותר לאור נסיבות המקרה. עורך דין פלילי מומלץ הוא משפטן שמתמחה בדין הפלילי בצורה יסודית, בעל בקיאות בחקיקה ובפסיקה הרלוונטית ויכולת לעמוד מול הממסד.

 

ניסיון ותת התמחות

להבדיל מתחומי משפט רבים אחרים בהם המחיר של ליווי משפטי לא מיטבי אינו כה דרמטי, בתחום הפלילי המחיר הוא עשוי להיות עצום. לכן הניסיון של העורך דין הינו דבר מרכזי שחובה לברר טרם בחירת העורך דין. חשוב להבין שבתחום הפלילי יש גם תתי התמחויות ולא כל עורך דין פלילי וותיק  מנוסה בכל התחומים. וודאו שהניסיון והמומחיות הינם בנושאים הרלוונטיים.

 

מידע ברשת

כיום, בעידן האינטרנט תהליך הבחירה לא צריך להתבסס על שמועות והמלצות מדרגה שנייה. ניתן למצוא מידע רב ונגיש ברשת אודות פועלם של עורכי דין פליליים מומלצים לרבות דירוגים, ביקורות וחוות דעת. חשוב שלא להסתפק בדירוגים ולהיכנס למאגרי מידע משפטיים ולהתרשם מפסקי דין מהעבר בהם היו מעורבים אותם עורכי דין מומלצים.

חשוב להבין שפסק דין הינו רק “השורה התחתונה” של ההליך והוא מבטא את התוצאה של תהליך שלם. במקרים רבים, הרשעה בעבירה כזו או אחרת או עונש זה או אחר, יכול בפועל להיות הישג משפטי של ממש עקב נקודת הפתיחה בתיק. כמובן שלא כל התיקים מסתיימים בזיכוי ופסק דין מקל עשויי להיות גם הישג משפטי. לכן יכולת ההתרשמות ממידע זה הינה מוגבלת.

 

פגישת התרשמות

על מנת להעריך כראוי את טיב עבודתו של עורך דין פלילי,  אין תחליף לפגישת פנים מול פנים. חשוב להתרשם מהכימיה ומהניסיון אך גם לבדוק מראש מי באמת יהיה זה שיטפל בתיק. פעמים רבות עורכי דין בעלי שם, מעבירים את הטיפול לעורכי זין זוטרים ופחות מנוסים וחשוב להבין את מידת המעורבות של העורך דין אליו אתם פונים בפועל.

 

סיכום בחירת עורך דין פלילי

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בשאלה כיצד לבחור עורך דין פלילי. כפי שציינו, ניתן למצוא מידע רב ברשת, הן לגבי דירוגים והן לגבי פסקי דין. חשוב להגיע להתרשמות אישית ולהיזהר מהבטחות. אף עורך דין אינו יכול להבטיח לכם מראש את התוצאה בשום מקרה מכיוון שקיימים מספר רב של משתנים, שאינם בשליטתו. עליו להסביר את הסיכויים והסיכונים בצורה גלויה.

פטיש

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים