חשיבות החוקר הפרטי בבית הדין הרבני

אנחנו חיים במציאות מורכבת, בה בית הדין הרבני אמון על ההחלטה האם לתת גט, או לא. לצערינו, במציאות הנוכחית אנחנו עדים ליותר מקרים כאלו, לרוב בעילה של בגידה, משום שהצד הנבגד לא תמיד מצליח להוכיח אותה. מה תפקיד החוקר הפרטי ומה חשיבות התפקיד שלו במקרים האלו? הכל בכתבה שלפניכם.

 

מה עושה חוקר פרטי?

כשאנחנו חושבים על חוקר פרטי, אנחנו חושבים לרוב על מקרי קיצון, כמו סצנה שלקוחה מסרט ומדמיינים את של שרלוק הולמס בפעולה. אבל לצערינו, חוקר פרטי משתלב גם בבעיות היומיומיות והופך לבעל חשיבות גבוהה כאשר אנחנו מחפשים הוכחות, בעיקר שמדובר על התחום הזוגי.

נושא בגידות בנישואים בשנים האחרונות הופך לנפוץ ופופולארי. אנחנו לא ננתח את הסיבות לכך, אבל אין ספק שהטכנולוגיה, הקידמה ועוד שלל אלמנטים, הובילו למצב בו נדרש חוקר פרטי שיאסוף עובדות ויוכיח את החשדות.

תפקידו של החוקר הפרטי הוא לבצע מעקב, לאסוף מידע ולהציג את תמונת המציאות דרך עובדות: הקלטות, תמונות, שיחות ועוד.

 

מתי צריך לקחת חוקר פרטי?

קיימות מגוון סיבות לשכור את שירותיו של חוקר פרטי. זה יכול להיות חשד של בעל עסק בעובד שגונב כספים, או לחלופין סוחר במידע, זה יכול להיות חוקר פרטי בגידות בנישואים שמגיע כדי לסייע בהליך הגירושים ולהוכיח בגידה ועוד מגוון סיבות בגינן נדרש חוקר פרטי.

 

האם כל אחד המציג עצמו כחוקר פרטי באמת כזה?

חוקר פרטי כפוף לחוקי מדינת ישראל תחת חוק חוקרים פרטיים. הוא מחוייב להיות בעל רשיון חוקרים מטעם משרד המשפטים ובכך הוא כפוך לכללי האתיקה. כאשר אנו שוכרים את שירותיו של חוקר פרטי, חשוב לבקש ממנו להציג את כלל המסמכים הנדרשים.

 

למה חוקר פרטי חשוב להוכחת בגידות בנישואים?

גירושים צריכים להיות מאושרים ע"י בית הדין הרבני. על מנת לקבל את הגט, צריך שתהיה עילה לפירוק הנישואין. בגידה היא אכן עילה מספקת, אבל כאשר אין הוכחה ומדובר על מילה כנגד מילה, הסיפור עלול להסתבך.

החוקר הפרטי מאמת עם המציאות את החשדות של מי ששכר את שירותיו. העבודה כוללת יציאה לשטח, לאיסוף מידע רלוונטי: תמונות, וידאו, הקלטות וכל מה שנרד כדי להוציא את האמת לאור.

 

איך בוחרים חוקר פרטי?

כשאנחנו מדברים על חשד לבגידה בנישואים, מעבר לתהליך הקשה אל מול בית משפט ובירוקרטיות, יש גם תהליך נפשי שמתלווה לכל הסיפור.

לבחור חוקר בפרטי מוסמך עם כל התעודות, זה די מתבקש וברור לכל, אבל לצד זאת, חשוב לבחור אדם אמין שאפשר לסמוך עליו. שותף לתהליך ולדרך, שיעבוד במקצועיות רבה, לצד רגישות והבנה.

 

לסיכום

קיימות מגוון סיבות לשכור את שירותיו של חוקר פרטי, אחת מהנפוצות זה הוכחת בגידה בנישואים. חשוב לבחור חוקר פרטי בעל רשיון, לצד יכולות אנושיות והבנת המורכבות של הנושא.

טביעות אצבע

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים