חלופות לפשיטת רגל, כגון איחוד חובות או הסדר חוב

ההבנה כי לשיקומו הכלכלי של החייב קיים אינטרס נרחב, הביאה את המחוקק להעמיד לרשות החייבים מספר אפשרויות חוקיות להסדרת החובות. אחת האפשרויות הבולטות והמוכרות מכולן היא פשיטת הרגל. בנוסף אליה, קיימות חלופות נוספות אותן כדאי להכיר

 

אפשרויות הסדרי החובות וההיגיון העומד מאחוריהם

בניגוד למחשבה הרווחת, הצטברות חובות היא מציאות היכולה לקרות גם לאנשים נורמטיביים ובעקבות מקרים כמו פציעות, תאונות, מחלות ושלל אירועים בלתי צפויים. הצטברות חובות יכולה להגיע במהירות לכדי סחרור כלכלי, הוצאה לפועל, סנקציות והגבלות שונות, הפוגעות הן בחייב והן בבני משפחתו. ההבנה כי קיים אינטרס ציבורי לשקם את החייב ולהחזירו למעגל העבודה, במקום להעמיק את הבור הכלכלי אליו נקלע, ובמיוחד כשמדובר באנשים נורמטיביים שהגיעו למצב זה ללא כוונת מזיד, הביאה את המחוקק להעמיד לרשות החייבים מספר אפשרויות להסדרת החוב ויציאה לדרך כלכלית חדשה.

 

מהן החלופות הקיימות להליך פשיטת הרגל?

הליך פשיטת רגל – חדלות פירעון עם עורך דין פשיטות רגל הוא ללא ספק אחד ההליכים הנפוצים והפופולאריים ביותר להסדרת חובות וזאת בעיקר הודות לתיקון החוק שנכנס לתוקף בספטמבר 2019 והביא לשינוי תדמיתי וייעול התהליך. לצד הליך פשיטת הרגל הפופולארי, כדאי להכיר גם את החלופות הקיימות להליך:

 

איחוד חובות

תהליך איחוד חובות הוא תהליך המתנהל בלשכת הוצאה לפועל ובמסגרתו, כלל החובות הקיימים לחייב בהוצאה לפועל מאוחדים לכדי תיק אחד, באופן המקל על ההתנהלות והלחץ המופעל על החייב וכן מאפשר פריסה נוחה של החובות.

 

הסדר חוב

תהליך הסדר חוב הוא למעשה תהליך של משא ומתן מול כלל הנושים, במטרה להגיע להסכם מסודר מול הנושים בכל הנוגע להסדר ופרישת החוב. במסגרת תהליך הסדר החוב, סך החוב לרוב יופחת וכן תנאי התשלום יהיו נוחים וגמישים יותר.

 

כיצד ניתן לדעת מהי האפשרות המומלצת ביותר?

על מנת להתאים את אפשרות הסדרת החוב המתאימה ביותר לצרכים והמאפיינים שלכם, חשוב לפנות לשירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, המכיר היטב את דרכי ההתנהלות המקובלים ואפשרויות המשא ומתן מול הנושים והגורמים הרלוונטיים, באופן שיסייע לכם לקבל את הפתרון האידיאלי והמתאים ביותר עבורכם.

 

למה חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין פשיטות רגל?

מלבד היכולת להתאים עבורכם את אפשרויות ההסדר הטובות ביותר, עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום החובות יעניק לכם שירות מקיף ומקצועי וילווה אתכם לאורך כל התהליך, החל משלב הגשת הבקשה בצורה הנכונה והמדויקת, דרך קבלת הצו פתיחת הליכים וניהול משא ומתן ועד לקבלת הסדר החוב המיוחל.

 

לסיכום

כפי שראינו, מדינת ישראל מעמידה לרשות החייבים מספר אפשרויות הסדר חוב, כאשר בין הנפוצים מביניהם נמצא הליך פשיטת הרגל. אך מלבד הליך פשיטת הרגל קיימות חלופות נוספות אותן כדאי להכיר, דוגמת איחוד חובות והסדרת חובות ובכדי לבחור את האפשרות המתאימה ביותר עבורכם, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום.

פְּשִׁיטַת רֶגֶל

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים