זכאות לקבלת פיצויים והכרה בנכות בצה"ל

כל מי שנפצע או נפגע במהלך שירותו הצבאי או בעקבותיו, עשוי להיות זכאי להכרה בנכות, ומתוך כך בפיצויים וקצבאות שונות. כדי קבל פיצויים והכרה כזו, על הנפגע להגיש תביעה כנגד משרד הביטחון, תביעה בה ייבדקו טענותיו ומצבו הרפואי, ובהתאם, תיקבע גם זכאותו. כדי לדעת מאיפה להתחיל ולהבין יותר על העניין – לפניכם הכל על זכאות לקבלת פיצויים והכרה בנכות בצה"ל.

מי זכאי להכרה בנכות צה"ל?

הכרה כנכה צה"ל, ניתנת למי שהוכיח כי מצבו הרפואי, נגרם בשל שירותו בצבא ההגנה. כלומר, כדי להיחשב כנכה צה"ל יש שני חלקים למלא, ראשית להוכיח כי אכן יש בעיה פיזית או נפשית שמזכה באחוזי נכות ומגבילה את שגרתו וחייו של הנפגע, ושנית, שהבעית הרפואיות הללו שהביאו את הנפגע לכדי קבלת אחוזי נכות – אכן נגרמו משירותו הצבאי והם תוצאה ישירה שלו. כל מי שיוכיח בתביעה של משרד הביטחון בתנאים הללו באמצעות עורך דין נכי צה"ל ויעמוד בקריטריונים הנדרשים – עשוי להיות זכאי בהכרה כנכה צה"ל.

 

מה הפיצויים והזכויות שמקבלים נכי צה"ל?

נכי צה"ל, שקיבלו את ההכרה הנדרשת לאחר תהליך ממושך ומסודר של תביעה מפורטת – זכאים למגוון זכויות ופיצויים מהמדינה ומשרד הביטחון. אי אפשר לדעת מראש מה תהיה גמלת הנכות הקצובה, שכן הכל תלוי בחומרת המצב האינדיבידואלי של הנפגע לאחר סדרת בדיקות רפואיות. נכי צה"ל זכאים מלבד לקצבה חודשית של נכות שנגרמה כתוצאה מהשירות הצבאי, גם למגוון הטבות והנחות בשלל תחומים.

 

איך לקבל הכרה כנכה צה"ל?

תהליך ההכרה כנכה צה"ל הוא ממושך וכולל בירוקרטיה ענפה שדורשת סבלנות רבה. הדבר הראשון שתצטרכו לעשות הוא להגיש תביעה כנגד משרד הביטחון, עקב פגיעה פיזית או נפשית שפוגעת בשגרת חייכם ונגרמה בשל השירות הצבאי. משך התביעה ידרוש מסמכים רפואיים, עדויות, בדיקות וועדות רפואיות שידייקו את חומרת מצבכם, ועוד. לאחר התהליך – תוכלו לקבל את התשובה באם נמצאתם זכאים להכרה כנכי צה"ל. בהתאם לוועדות הרפואיות ייקבע אחוז הנכות, שיקבע גם את הקצבה וגובה ההטבות.

 

האם כדאי להתייעץ בעורך דין המתמחה בתביעות צה"ל?

בכל הנוגע לקבלת הכרה כנכי צה"ל – ניתנת לכם בעצם הזדמנות להוכיח את המצב, הזדמנות שתקבע את עתידכם הכלכלי ואת שגרת יומכם העתידית. לכן, לא מומלץ להתפשר ואם ניתן כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין  המתמחה בתחום, מכיר את הדינים והתקדימים, ויוכל לעשות עבורכם את העבודה הטובה ביותר שתבטיח תוצאות חיוביות.

זכאות לקבלת פיצויים והכרה בנכות בצה''ל
זכאות לקבלת פיצויים והכרה בנכות בצה"ל

האם יש התיישנות על פציעות מהשירות הצבאי?

חשוב להכיר, כי קיימת התיישנו על פגיעות ופציעות שנגרמו מהשירות הצבאי, כל פציעה ופגיעה זכאית להתיישנות שונה מאחר והדבר תלוי בתאריך שבה הפגיעה קרתה ובתאריך השחרור של כל אחד. לכן עבור כל אדם אשר סובל מפגיעה מהשירות הצבאי – כדאי וחשוב לברר מראש מול עורך דין מה זמן ההתיישנות שעומד בפניכם, כדי לדעת לפעול בזמן ולא לפספס.

עריכת דין

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף