הסכם ממון בין ידועים בציבור וחשיבותו

כיום, הדרך המקובלת להסדרת מערכת היחסים הרכושית בין בני הזוג שמגדירים עצמם כידועים בציבור, גם לטובת תקופת הזוגיות וגם למקרה של פרידה חלילה, הינה עריכת של הסכם ממון בין ידועים בציבור. בשורות האות נסביר על התועלות בניסוח הסכם ממון בין ידועים בציבור ומהי חשיבותו.

על השכיחות של עריכת הסכם ממון בין ידועים בציבור וחשיבותו

עריכת הסכמים משפטיים בין זוגות שמחליטים לחלוק משק בית משותף, אינם עניין חריג במיוחד בעולם המודרני, ויכולים להיות רלוונטיים עבור כל סוג של זוג. זוגות רבים העומדים לחלוק את חייהם יחדיו, מבינים כי הכל יכול לקרות ולכן יש צורך להיות זהירים בהתנהלות סביב הנושא הכלכלי.

יש לא מעט דוגמאות של אנשים שניצלו קשרים זוגיים למטרת רווח אישי ולכן, חשוב מאוד לדעת לנהל נכון סיכונים ולחתום על הסכם ממון ייעודי והוגן כלפי כל הצדדים.

 

אבל למה ידועים בציבור זקוקים להסכם ממון מלכתחילה?

זוגות רבים בוחרים להימנע מחתימה על הסכם ממון בין ידועים בציבור חרף חשיבותו הרבה, ולו משום שהדיון על נושאים כספיים וקנייניים נוטה לעורר אי נוחות בקרב זוגות שנמצאים במערכת יחסים שאין צפי לפירוקה. עם זאת חשוב להבין כי כאשר זוג נשוי נמנע מעריכת הסכם ממון לפני הנישואין, אזי בתרחיש של גירושין, ישנו חוק שמתוקפו תתבצע חלוקת רכוש שוויונית בין בני הזוג לכשיפרדו זה מזו.

מדובר ב"חוק יחסי ממון בין בני זוג" שאיננו תקף לגבי זוגות ידועים בציבור. בין בני זוג במעמד ידועים בציבור, אם כן, חלה הוראה חוקית אחרת שידועה בתור "חזקת השיתוף". לפי חזקה זו, בתרחיש של פרידה חלוקת רכוש שוויונית בין הצדדים, תתבצע אך ורק ברכוש שנצבר בין בני הזוג במשותף בתקופת חייהם יחדיו, אך הדבר מותנה בכך שכוונת שיתוף התקיימה בין בני הזוג לעניין רכוש זה באופן מובהק.

 

הסכם ממון בין ידועים בציבור וחשיבותו הרבה לשמירה על השקט הנפשי שלכם

הבעיה עם הסכם ממון, הן עבור ידועים בציבור והן עבור כל זוג, הוא שהוא יכול להיתפס על ידי חלק מהאנשים כסוג של מבחן אמון לא נעים. אף זוג אינו נהנה להתעסק בשאלות פרידה עתידיות כשהקשר נמצא בחיתוליו או בעיצומו. עם זאת, אין שוני בין עריכת הסכם ממון בין ידועים בציבור לבין רכישת פוליסת ביטוח. זוהי דרך לגיטימית להגן על עצמכם ועל אהוביכם מפני תרחישים בלתי צפויים, שמה לעשות – הם גם חלק מהחיים.

הסכם ממון בין ידועים בציבור וחשיבותו
הסכם ממון בין ידועים בציבור וחשיבותו

הסכם ממון בין ידועים בציבור וחשיבותו לנוכח קיומה של "חזקת השיתוף"

כפי שהזכרנו בשורות הקודמות, ההבדל המרכזי בין זוג נשוי שמתגרש, לבין זוג שמגדיר את עצמו במעמד של "ידועים בציבור", אשר מחליט על סיום הקשר, הוא אופן הטיפול בחלוקת הרכוש.

בעוד שבנישואין הרכוש מתחלק שווה בשווה בין בני הזוג המתגרשים על פי חוק יחסי ממון, ללא קשר לשאלה מי רכש את הרכוש או השיג אותו במהלך הנישואין – אצל ידועים בציבור, הרכוש הולך לבן הזוג שרכש או השיג אותו, למעט רכוש שכלפיו הוצהר רשמית כי הוא בגדר קניין משותף. זאת על פי "חזקת השיתוף".

כלומר, אם יש חשבוניות או קבלות שונות, הנושא ייבדק, והרכוש, בין אם מדובר ברכב, אופניים, או אפילו צעצוע לילדים, יהיה שייך לאדם שרכש אותו. המורכבות כאן היא גדולה, ולכן אנשים רבים בוחרים מבעוד מועד לערוך הסכם ממון בין ידועים בציבור, מתוך שאיפה להימנע מ"פנקסנות" בתרחיש של פרידה אפשרית ובחירה בחלוקת ממון הוגנת לשני הצדדים.

 

הסכם ממון בין ידועים בציבור וחשיבותו לסגירת קצוות ראויה

הסכם ממון תקין של ידועים בציבור, שנערך על ידי עו"ד מנוסה ואמין, אמור לסגור את כל הקצוות החוקיים בנושאים החשובים, ולא להשאיר שום דבר ליד המקרה. בחלק מהמקרים, הקשרים מסתיימים על מי מנוחות, וקל יחסית לגבש הסדרים שיהיו הוגנים כלפי שני הצדדים. אך כאשר הקשר מסתיים עם דם רע ויצר נקמנות בין בני הזוג, עדיף שיהיה הסכם משפטי חתום כדי למנוע אי הבנות.

לכן, הדבר הנכון והטוב ביותר לעשות הוא לפנות לשירותיו של עורך דין המתמחה בעריכת הסכמי ממון על מנת שיעשה לכם סדר.

 

התפקיד של עורך דין בעריכת הסכמי ממון בין ידועים בציבור

התפקיד של עורך דין בנושא של הסכם ממון בין ידועים בציבור וחשיבותו לניסוח הסכם הם גדולים. עורך הדין חייב להתנהל ברגישות ובעדינות, ולייצר אווירה נעימה בעת הדיונים על ההסכם עצמו.

בהרבה מאוד מקרים, היחסים מתחילים להתערער בעת אחד הצדדים מבקש חתימה על הסכם ממון ולכן, חשוב מאוד לעבוד עם עורך דין גירושין או עורך דין ידועים בציבור, אשר מכיר את הנושא לעומק ולרוחב – בין אם עושים זאת בגיבוש ההסכם, או כאשר מגיע הרגע בו צריך לממש אותו.

 

לא ניתן לערער על הצורך בהסכם ממון בין ידועים בציבור וחשיבותו

הסכם ממון חייב להיות חלק מהחיים של כל זוג ידועים בציבור, והעבודה עם עורך דין מתאים בנושא הזה היא קריטית וחשובה. הפנייה לשירותיו של עורך דין הסכמי ממון צריכה להיעשות גם כאשר מגבשים את הסכם הממון, וגם כאשר רוצים לממש אותו בפועל. עורך הדין יודע לבצע את הפעולות הנדרשות מול הגורמים הרלוונטיים, על מנת לזרז את התהליך ולהפוך אותו לקל ונוח יותר עבור מיוצגיו.

צריך לזכור שלרוב, מדובר באנשים שניהלו חיים משותפים ומעבר למשק בית משותף, הם גם מחזיקים גם נכסים משותפים, וחולקים אפילו בילדים שהביאו לעולם במשותף. לפירוק החבילה יש מחיר נפשי קשה, ולכן, ההתמודדות צריכה להפוך לנוחה עד כמה שיותר. עריכת הסכם ממון בין ידועים בציבור בעזרת עורך דין טוב, נועדה בדיוק לכך.

אודות המחברת

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

ביטול הסכם ממון

הסכם ממון הוא חוזה משפטי לכל דבר ועניין. ככזה יש לו מעמד משפטי של פסק דין מחייב. אולם יחד עם זאת, כאשר ניתן להוכיח שההסכם

הסכם ממון כהסכם מקפח

השאיפות הרומנטיות של מרביתנו כוללות מציאת בן או בת זוג איתם נוכל לבלות את שארית ימינו, באושר וגם בעושר. עם זאת, הסטטיסטיקה בישראל מראה סיפור

הסכם ממון על דירה

אנשים נכנסים למערכות יחסים בכל מיני סיטואציות שונות בחיים. לרוב, הרקע הסוציו אקונומי הוא די דומה, אך יש מקרים בהם יש הבדלים ברמת ההכנסות והרקע

כללים לביטול הסכם ממון

הסכמי ממון הם הסכמים שהייעוד שלהם הוא מציאת הדרך הנכונה לפירוק קשר הנישואים מבחינה כלכלית. בזמן פרידה, החיים של אנשים משתנים והם צריכים להמציא את

יחסי ממון בין בני זוג

בני זוג אשר מחליטים להתחתן בישראל צריכים להבין את כלל ההשלכות הנגזרות מכך. יש המון אלמנטים חוקיים סביב הנישואין, ורובם סובבים סביב כסף. האלמנט הכלכלי