הליך הגירושים – מהם זכויותיך? ואיך מממשים אותם?

זה לא סוד שתהליכי גירושים זה דבר נפוץ מאוד בעולמנו היום, מדובר בהליכים מאוד מורכבים ולא תמיד הכל עובר חלק כמו שאולי היינו רוצים. אחד הדברים שחשוב לדעת זה שלכל אחד יש זכויות, גם בתוך הליכי גירושים, צריך לדעת איך להגן על הזכויות שלכם ולוודא שתממשו אותם כראוי. הכל מתחיל מלדעת את הזכויות שלכם, להבין את התהליך שלפניכם ולהיות מוכנים למה שתצטרכו לעבור.

 

גירושים זה עסק מורכב

לעבור תהליך גירושין מצריך את שירותיו של עורך דין גירושין, תוכלו להיעזר במשרדים כמו VLK עורכי דין ונוטריון ואחרים, הם הניסיון והמקצועיות שתעזור לכם לעבור את התהליך הזה בצורה הנכונה ביותר. מכיוון שמדובר בנושא כל כך מורכב, בחירת עורך דין מתאים זה חלק מאוד מהותי, תרצו שיהיה לצדכם ליווי יציב ואיכותי שיקבל על כל השלבים בדרך.

 

קבלת ההחלטה

החלק כנראה הקשה ביותר בסיפור זאת ההחלטה, הליך הגירושין מתחיל כבר שם, ולרוב מלווים הרבה רגשות קשים וסיטואציה לא פשוטה. לפעמים ההחלטה מתקבלת לאחר אירוע קיצוני, לעיתים לא, אך בכל מקרה, אין שום ספק ששם זה הרגע בו הכל מתחיל להתגלגל, וכל שלב שעומד לפניכם, צריך לעשות אותו בהתחשבות בכל השיקולים והרגישות הקיימת.

 

התחלת התהליך

בשלב הראשון בדרך כלל תתחילו בהגשת תביעת גירושין, בישראל זה עלול להיות מסובך בגלל הפן הבין אישי לדתי שחל על בני זוג רבים. המשמעות של הדבר, זה שבמקרים מסוימים הגירושין נערכים בפני בית הדין הרבני. דיונים בפני בית המשפט הרבני נערכים בפני שלושה דיינים שנבחרו בוועדה מיוחדת, אך ההסדרים דומים לסדרי בית המשפט.

 

בחירת עורך דין

בכדי לבחור את עורך הדין שילווה אתכם בתהליך, תרצו לוודא שיש כמה שיותר פרמטרים טובים שבאים לטובתכם. עורכי דין שונים הם בעלי התמחויות שונות, לכן חשוב מאוד קודם כל שעורך הדין שלכם יתמחה בתחום ענייני משפחה וגירושין, זאת הדרך הטובה ביותר לוודא שהוא יגיע עם הידע המקצועי המתאים והנכון שיעזור לכם בתהליכים שלפניכם.

 

ילדים משותפים

אחד הנושאים הרגישים ביותר בתהליכי גירושין, זאת הסדרת המשמורת על הילדים. הליך הגירושין בדרך כלל מחייב קביעת משמורת והטלת אחריות שוטפת על אחד ההורים, או להסכים על משמורת משותפת שתחייב את שני ההורים באחריות שוטפת על הילדים. ניתן גם לעשות הסכמי ראיה, את ההחלטות הללו תרצו לעשות בצורה הכי רגועה שניתן, ובעזרת גישור טוב תוכלו לעבור את זה גם אם יש קיים ואי הסכמות.

 

תשלומי מזונות

מזונות אלו תשלומים שנועדו לכלכל את הילדים בעת הפרידה במצב שאחד ההורים הוא זה שאחראי לבדו באופן שוטף על הילדים. אפשר להיגעל הסכנה בנוגע למזונות ולסכומים בעזרת קביעה בבית המשפט, או בתהליכי הגישור עם עורכי הדין בלבד. אך כן צריך לקבל אישור מצידה של מערכת המשפט.

 

לסיכום

כל העניין הזה לא בא בקלות לאף אחד, אבל לפעול בצורה מחושבת, רגועה, לצד עזרה משפטית מקצועית, זאת הדרך הטובה ביותר לעבור את התהליך הזה. תנסו לשים כבוד כערך מרכי בהתנהלות של התהליך, לקחת נשימה ולעבור את זה. עם עורך דין מנוסה, מכבד ורגיש, תדעו שאתם בידיים טובות.

הליך גירושין

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

עברתם תאונה? דעו מה מגיע לכם

מעורבות בתאונת דרכים היא חוויה קשה ומטלטלת, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. רבים האנשים שלא מודעים לזכויות המגיעות להם לאחר תאונה, וחווים קשיים רבים