הגנה על נכסים ופתירת חובות: תפקידם החיוני של עורכי דין חדלות פירעון בהליכי גירושין

הליך גירושין טומן בחובו פעמים רבות תשלום מזונות. כאשר אחד מהצדדים מגיע לחדלות פירעון או פשיטת רגל, יש לחשב מחדש את דמי המזונות, וכאן נכנס לתמונה עו"ד חדלות פירעון שמסייע בפתרון. המאמר יעסוק בתפקידם החיוני של עורכי דין חדלות פירעון בהליכי גירושין.

 

מה זה חדלות פירעון?

חדלות פירעון זה מצב בו אדם פושט רגל ולא עומד בתשלום חובותיו. בנוסף, סכום החובות שלו עולה על סה"כ הנכסים שלו וכתוצאה מכך הנושים מוציאים צווים המחייבים אותו לשלם את החובות. הנושים הם בנקים, חברות אשראי, עיריות וכד'.

אם עדיין הוא לא משלם את חובותיו ההוצאה לפועל נכנסת לתמונה ומתחילה לעקל את הריהוט בבית, מכשירי חשמל, רכב ולבסוף את הבית כדי להחזיר את החובות. בחדלות פירעון נכתב הסדר חוב שהמטרה שלו לא רק להסדיר את החובות, אלא גם להשתקם כלכלית. כדי שהחייב יעמוד בהסכם תפקידו של עו"ד חדלות פירעון הוא לייעץ לו ולהגיע להסכם פריסת תשלומים ושימוש בנכסי החייב להחזרת חלק מהחוב כדי שהחייב יחיה בכבוד.

עורך דין חדלות פירעון

תפקידם החיוני של עורכי דין חדלות פירעון בהליכי גירושין

בהליכי גירושין נכתבים הסכמים בין שני בני הזוג העוסקים בעיקר בענייני רכוש וחלוקתו ואם ישנם ילדים, אז גם הסכם מזונות. כאן עורך דין חדלות פירעון משחק תפקיד חשוב כיוון שאם אחד מבני הזוג בחדלות פירעון יש לחשב מחדש את דמי המזונות. בהנחה שבני הזוג כבר התגרשו, עורך הדין צריך לפרוס את תשלומי המזונות בצורה נוחה ומסודרת או לבקש מבית המשפט להקטין אותם בשל המצב. זאת אומרת שהמטרה היא לא רק להחזיר את החייב לתלם, אלא גם להגיע להסדר טוב ומכובד עם הצד השני ולא רק עם הנושים או כונס הנכסים.

 

כיצד עושים חדלות פירעון אחרי שמתגרשים?

כאמור, בפשיטת רגל המכונה חדלות פירעון יש להחזיר את החובות תוך 4.5 שנים באמצעות הסדר חובות ובליווי של עו"ד חדלות פירעון על מנת להשתקם כלכלית. אם אדם התגרש כבר ולא נמצא יותר בהליכי גירושין, עורך הדין צריך לסייע לו בהקטנת תשלום דמי המזונות או חישובם מחדש על מנת שהשיקום הכלכלי יצליח ושהחייב יפעל על פי חוק. כאשר יש התנגדות מהצד השני, כלומר מההורה השני, יש להגיע להסדר מכבד בצורה רגועה. לפיכך, רק ייצוג של עו"ד חדלות פירעון יכול לגשר על מצבים רגישים כמו הליכי גירושין וחדלות פירעון.

 

האם אפשר להגיש תביעת מזונות בחדלות פירעון?

לסיכום, כאשר אדם נמצא בחדלות פירעון ואחד מחובותיו הוא תשלום מזונות שלא שילם שנים מאז שהתגרש, לחוב זה תהיה עדיפות על חובות אחרים ויש לפרוע אותו באופן מלא. מדובר על חוב שאינו נמחק גם שמסתיים הליך חדלות פירעון ולכן יש חשיבות מכרעת לליווי של עו"ד חדלות פירעון.

עורכי דין חדלות פירעון

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים