האם תקלה טכנית בטיסה מחייבת פיצויים על פי חוק

חוק טיבי מסדיר במפורש מתי זכאי אדם לפיצוי בגין טיסה שהתבטלה או נדחתה, אך מה קורה כאשר החברה המטיסה אתכם לא אחראית באופן ישיר לביטול הטיסה, או שיש לה סיבה מוצדקת כגון חשש מליקוי זה או אחר העלול לסכן את חיי הנוסעים והצוות? 

 

מהו חוק שירותי תעופה

בשנת 2012 חוקק בישראל חוק שירותי תעופה. החוק שקודם והובל על ידי חבר הכנסת אחמד טיבי, ולכן גם רבים מכנים אותו בשם חוק טיבי בא למעשה להסדיר את כל נושא של מערכת היחסים בין רוכשי כרטיסי הטיסה לבין חברות התעופה.

בשל מקרים רבים בהן החברות נהנו מהתחום האפור שהן למעשה לא ישות ישראלית שקל לתבוע אותן הן התנערו במקרים רבים ממתן פיצוי למי שנפגע מפעולותיהן. עם התרבות הטיסות בשל מדיניות השמים הפתוחים, הפכו ביטולי הטיסות לפעולה סדירה לצערנו, ולכן יש צורך ממשי להסדיר את כל הנושאים הללו בחוק.

מהו חוק שירותי תעופה

מתי מחויב פיצוי ?

חוק טיבי המבוסס על החוק האירופאי מסביר בצורה ברורה מתי זכאי אדם לפיצוי מחברת התעופה ובשל איזה נסיבות. הפיצויים לרוב קבועים ונגזרים מהמרחק מהיעד ועוד פרמטרים שונים.

חברות התעופה מחויבות בפיצוי כאשר הן נאלצות לבטל טיסה מסיבות הקשורות אליהן, כך למשל קובע החוק בצורה מפורשת את הפיצויים המגיעים בביטול טיסה או עיכוב משמעותי הנובע בהתנהלותה של חברת התעופה שגרם לכך שטיסה לא תצא במועדה אלא בעיכוב של למעלה מ 5 שעול ועד ביטולה בכלל.

מתי מחויב פיצוי

סיבות לעיכוב בטיסה שאינן קשורות לחברת התעופה

הסיבות לביטול טיסות זמן רב מראש או ימים ספורים לפני הטיסה הן בעיות אשר חברות התעופה לוקחות עליהן אחריות ומבינות את הבעיה. אולם מה עושים במצבים בהם חברת התעופה לא בהכרח יכולה לשלוט בסיטואציה? האם יש סיבות שכאלו?

  • כוח עליון – מה קורה אם לפתע נקלע שדה התעופה לסופת רוח שמסכנת את ההמראה, ובשל כך יש עיכוב, האם במקרה זה מגיע פיצוי?
  • עומסים בבדיקות הביטחוניות – האם עיכוב בשל כך הוא בעיה של חברת התעופה.

ישנם עוד מגוון של סיבות והחוק מנסה להתייחס אל כולן, אנחנו נבדוק מה קורה במקרה של תקלה טכנית בטיסה.

 

פיצוי בגין תקלה טכנית בטיסה

חוק טיבי המבוסס על החוק האירופאי בא להסדיר גם מצבים בהם הטיסה מתעכבת בשל סיבות הגיוניות שמחייבות עיכוב בטיסה ושאינן מחייבות את חברת התעופה בפיצוי בגינם

הסיבות הן :

  1. נוסע אשר מצבו הבריאותי לא מאפשר לו לטוס ולא היה ניתן לדעת זאת מראש.
  2. במידה ואין בידי הנוסע מסמכים מתאימים.
  3. יש חשש לפגיעה בבטיחות הטיסה, תקלה טכנית.

אנו רואים שתקלה טכנית אין בה בכדי לזכות אדם בפיצויים, בכל מקרה פניה לעורך דין מומחה אשר רוטבאום ושות' (https://rotbaumlaw.com) תוכל להביא את תביעתכם לכלל מיצוי הזכויות המגיעות לכם.

האם תקלה טכנית בטיסה מחייבת פיצויים על פי חוק

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים