האם כל ההכנסה פטורה ממס כשמקבלים פטור ממס הכנסה?

קבלת פטור ממס הכנסה מתאפשרת לחלק מהאזרחים במדינה, שעומדים בתנאי זכאות נוקשים ומחמירים. למרות זאת, נשאלת השאלה – האם כל ההכנסה פטורה מתשלום מס? התשובה לכך היא לא חד משמעית, והבנה שלה תאפשר לדעת כמה כסף אתם באמת יכולים לחסוך מדי שנה באמצעות פטור ממס הכנסה.

 

קבלת פטור ממס הכנסה

לפני שנבין האם כל ההכנסה פטורה ממס כשמקבלים פטור ממס הכנסה, חשוב להבין כיצד ניתן לקבל פטור ממס הכנסה ומי זכאי לקבלתו. פטור ממס הכנסה הוא פטור שניתן לאנשים שסובלים מ-90% נכות בעקבות לקות מסוימות.

גם אנשים שיש להם מספר לקויות, וסך אחוזי הנכות שמהם הם סובלים הוא 90% או יותר מכך, בהינתן שאחת מהלקויות עומדת על 40% נכות ומעלה, זכאים לפטור ממס הכנסה. ניתן לקבל פטור זה דרך הליך מסודר מול רשות המיסים, במידה ואתם עומדים בתנאי הזכאות.

פטור ממס הכנסה

פטור ממיסוי על כל ההכנסה

באופן כללי, קבלת פטור ממס הכנסה מאפשרת לכם להיות פטורים ממיסוי על כל ההכנסה שלכם. הכנסה יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות – משכורת כשכירים ממקום עבודה אחד, הכנסה מעסק בתור עצמאים, הכנסה מריבית, קצבאות, רווחי הון ודיבידנדים. במידה וקיבלתם פטור ממס הכנסה, ההכנסה שלכם אמורה להיות ממוסה בצורה יחסית.

 

פטור חלקי ממיסוי על כל ההכנסה

ישנם מצבים בהם ההכנסה שלכם תהיה ממוסה באופן יחסי, כך שאם היא גבוהה מדי, רק חלק ממנה יהיה פטור ממס. על החלק הנוסף אתם תצטרכו לשלם מס, בדיוק כפי שמצוין בחוק. על מנת שלא יצא מצב שאנשים בעלי הון משמעותי פטורים לגמרי ממס הכנסה, המדינה קבעה תקרת הכנסות עבור מקבלי פטור ממס הכנסה. מעבר של הסכומים המצוינים בתקרה הזאת גורר תשלום מסוים של מס, גם בהינתן הפטור.

 

פטור קצוב בזמן

ישנם אנשים שמקבלים פטור ממס הכנסה באופן זמני, מה שגורם לכך שגם אם ההכנסה שלהם פטורה לגמרי ממס, הם עדיין צריכים לשלם אותו. פטור זה ניתן למי שקיבלו אחוזי נכות זמניים.

פטור מוגבל בזמן

החזרי מס

חלק גדול מהאנשים שזכאים לקבלת פטור ממס הכנסה, מקבלים את הפטור כמה שנים לאחר שהם הגיעו למצב המאפשר להם זכאות. במצב הזה ניתן להגיש בקשה להחזר מס ולקבל החזרים משמעותיים, עד שש שנות מס לאחור.

 

בירור מצבכם האישי

על מנת שתוכלו לדעת בדיוק האם כל ההכנסה שלכם צריכה להיות פטורה מתשלום מס, או שמא רק חלק ממנה, אתם יכולים לברר את המצב האישי שלכם ביחס להכנסה הקיימת שלכם, באמצעות סיוע מחברה רלוונטית או רואה חשבון.

 

עדכוני תקרה

חשוב לדעת שהמדינה מעדכנת את תקרת ההכנסות. ייתכן שהכנסה של סכום מסוים, שבעבר הייתה מציבה את מקבל הפטור מעל תקרת ההכנסה הפטורה ממס, הופכת לכזאת שניתן לקבל עליה פטור מלא, עקב עדכון שנתי.

פטור ממס הכנסה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים