האם חניה מקורה נכללת ברכוש בעת חלוקה לאחר גירושין

מקרה מצער שאירע לפני כמה שבועות לזוג מוכר שהתגרש, הוביל לשאלות רבות מצד גולשים שתהו לגבי חלוקת הרכוש שמתבצעת לאחר הגירושין. נסביר בקצרה עבור מי מכם שלא שמעו על המקרה המדובר, כי אירע וויכוח קולני שלא נגע לנכסי נדל"ן, תכשיטים יקרי ערך או הילדים.

הוויכוח נבע מחוסר הסכמה לגבי קבלת החנייה המקורה בעיר מרכזית בארץ. החלטנו לצאת ולבדוק את הנושא, כדי לאפשר לגולשים שלנו לדעת מה אומר החוק במצב שכזה. הישארו אתנו ותגלו את כל האינפורמציה הדרושה לכם.

 

חניה מקורה – בואו נסביר רגע מהי

קראנו לא מעט תגובות שנכתבו על ידי גולשים שתהו על מה המהומה. שכן, מדובר במי שלא יודעים בכלל מה זו חניה מקורה ומה הערך שלה כשזו נמצאת בעיר שיש בה מצוקת חנייה. נציין בפניכם בקצרה כי חנייה זו רשומה במרבית המקרים בטאבו והיא כוללת הצללה כלשהי שהותקנה על ידי בעל החניה.

כל אחד יכול לבחור בהצללה המתאימה ביותר עבורו. כך שזו יכולה להיות סככה למשל משלד פלדה וקירוי ברזנט או פתרון הצללה מתקפל שניתן להזיז בעת הצורך.

חֲנָיָה

חניה מקורה תיכלל ברכוש במקרים מסוימים

החניה המדוברת יכולה להיכלל בחלוקת הרכוש לאחר גירושין בין בני זוג. התשובה המלאה לכך תלוי בהתנהלות של בני הזוג. אם אלה חתמו על הסכם חלוקת רכוש טרם הגירושין ובו הם ציינו מי ייקח את החניה במקרה של פרידה, ההתנהלות תהיה קלה יחסית.

שכן, על פי החוק, המסמך שנחתם על ידי עורך דין ובו מופיע כי הבעל או האישה יקבלו חניה מקורה לרכב לאחר הגירושין הוא המילה האחרונה. במידה ולא נחתם הסכם שכזה, יהיה צורך להגיע להסכמות בין בני הזוג. מצב שכזה עשוי להיות מורכב, מכיוון שסביר להניח ששני הצדדים ירצו בחניה זו.

 

רוצים שהחניה תישמר לכם לאחר הגירושין? זה מה שאתם צריכים לעשות

אם אתם נשואים וטרם ערכתם הסכם ממון, עליכם לעצור את הכול ולפנות אל עורך דין שיסייע לכם בהקשר זה (במיוחד אם יש לכם חניה מקורה בחצר). כאמור, חתימה על הסכם מסוג זה תקל עליכם באופן משמעותי ותאפשר לכם להתגרש מבלי להתווכח על החניה לפחות.

חֲנָיָה

כדאי שתדעו שהדבר נכון גם לפריטים אחרים

רגע לפני שהמדריך יסתיים, חשוב לנו לציין בפניכם כי הדבר נכון גם לפריטים אחרים, כמו למשל:

  • רהיטים יקרי ערך
  • סכו"ם יוקרתי
  • רכב ועוד

 

שכן, ברגע שאתם חותמים על הסכם ממון, אתם מתבקשים לבצע חלוקה של כל הפריטים והנכסים שיש ברשותכם.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת שחניה מקורה יכולה להיכלל ברכוש שמחולק בין בני הזוג לאחר גירושין. כעת, יש בידיכם את המידע, כך שנותר לכם רק להוסיף את החניה המקורה למסמך משפטי זה ולהיות רגועים.

לְהִתְגַרֵשׁ

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים