גרושים גרושות? יש מצב שמגיע לכם החזר מס

אנחנו כואבים את הגעתכם למצב שבו הבית והחבילה שלכם מתפרקת. אין סיבה כואבת יותר או פחות לפרידה, אולי זו אהבה שנעלמה או הרצון בחופש ושחרור. אתם עושים שינוי גדול בחייכם ומעורבים בו רגשות רבים: כעס, אכזבה, עצב, חוסר אונים, פחד, דאגה וכו'. מה שמקל על התהליך הוא ידיעת הזכויות שלכם ובדיוק לשם כך המאמר הבא.

 

זכויותיהם של הגרושים במדינת ישראל

כפי שכתבנו לכם בהקדמה וכפי אמר לנו עורך דין מיסים, ידיעת הזכויות שלכם, בייחוד הזכויות הכספיות, מקלה על אנשים שנמצאים בתהליכי גירושים באופן משמעותי. זאת בגלל ההליך היקר וחוסר היציבות הכלכלית המאפיינים תהליך זה.
גרושים ופרודים במדינת ישראל זכאים להטבות בזיכוי מס ההכנסה, כלומר: יותר נטו בתשלום השכר ותשלום מיסים נמוך יותר.

 

גיליתם את הזכויות שלכם רק עכשיו?

מכיוון שרוב הגרושות והגרושים בישראל לא מודעים לזכאות זו, אולי חלקכם גיליתם אותה רק עכשיו, הבקשה להחזר מס בעקבות גירושין הפכה להיות פופולרית מאוד במשרדי מס ההכנסה. אולי זה המקום לציין כי גם דמי המזונות, למשלם או למקבלת, פטורים ממס גם הם.

 

איך ניתן לקבל החזר מס בתור גרוש\ה?

הזכאות מתחילה במילוי והגשת הטפסים הרלוונטיים, כאלו שמוכיחים שאתם אכן זכאים להטבה על פי חוק. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לגשת למנהל השכר שלכם בחברה בה אתם עובדים ולהגיש את המסמכים שיש ברשותכם שמוכיחים כי יש פסק דין קיים המאשש את העובדה שאכן התגרשתם ומה גובה תשלום המזונות. אם אתם מצטרפים חדשים לחברה עליכם חובת ההצהרה של הסטטוס המשפחתי שלכם וכך יוכלו לבצע את חישובי התשלום המדויקים עבורכם.

 

הגשת הבקשה להחזר מכיר לשכירים גרושים או פרודים:

בכדי לקבל את ההטבת המס שמקנה נקודות זיכוי (או במקרה שאתם מגלים בדיעבד אתם יכולים ורשאים להגיש בקשה שנקראת החזר מס "אחורה"), עליכם להיות גרושים שמשתתפים ופעילים בכלכלת הילדים המשותפים. במקרה של הורות משותפת לא תחול עליכם הטבת המס.
בכדי לקבל את ההחזר, עליכם השכירים הגרושים, להגיש דו"ח שנתי ולצרף אותו לבקשת החזר המס. בדו"ח עליכם לכלול את צילום מסמכי המזונות בהם מצוין גובהם ונתוני השכר שלכם. גבר המכלכל את ילדיו זכאי לנקודות הזכות, או הגשת הבקשה בדיעבד, כמו כן גם האישה שנחשבת לחד הורית רשאית גם היא.

הזכאות של הורים גרושים משלמי מזונות ומכלכלי ילדים להחזר מס עומדת על 6 שנים רטרואקטיביות. אל תתמהמהו עם הגשת הבקשה.

 

לסיכום החזר מס לגרושים\ פרודים על פי חוק

החזרי מס או תשלום פחות של מיסים הוא נקודת אור קריטית וחשובה בהליך גירושין. מי כמוכם יודע עד כמה גירושין הן תהליך יקר, ארוך, מייגע וסוחט אנרגיות. הזכויות שמגיעות לכם מגיעות לא סתם. זכותכם המלאה לממש, גם בדיעבד, ולקבל את הכסף שמגיע לכם בחזרה!

בהצלחה.

דולרים

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים