ביטול צו הירושה

אולי לחלק מכם נושא הירושה נראה עוד רחוק, אבל אנשים רבים וביניהם זוגות רבים בישראל, מחליטים להתחיל לעסוק בו כבר בשלבים המוקדמים יחסית של חייהם. מסמך הצוואה הוא המסמך שיכול להגדיר את אופן חלוקת הירושה של כל אדם ואדם, והוא יכול להגיע במגוון פורמטים, ביניהם מסמכי צוואה אישיים, מסמכי צוואה זוגיים ועוד.

מסמך הצוואה הוא זה שצריך להגדיר את אופן חלוקת הירושה, הכוללת נכסים, כספים וכו', בין היורשים המוגדרים בצוואה, ובהיעדר צוואה שכזו – יחולקו העזבונות של המוריש על פי חוק הירושה על פי דין. ביטול צו הירושה גם הוא נושא שחשוב להכיר בהקשר הזה, משום שהוא מהווה מסמך שיכול, בהינתן הוכחות מספקות, לבטל את הצוואה שנכתבה, ולהפוך את חלוקת הירושה לחלוקה על פי דין.

אז מה בין ביטול צו הירושה לבין הליך הגירושין, ואיך כל זה קשור לעורך דין גירושין? את כל הפרטים החשובים ריכזנו בסקירה זו.

על צו הירושה וביטול צו הירושה

עוד לפני שנצלול לעומק הדברים, חשוב שנשפוך קצת יותר אור על הנושא המורכב של ביטול צו הירושה. כאשר עסקינן בביטול צו הירושה, מדובר בפעולה שלא יכולה לבוא משום מקום, אלא צריכה להסתמך על אפשרויות שמעידות על כך שהוראות הצוואה נכתבו ונחתמו ללא כשירותו של המצווה או בהעדר שיקול דעת רציונלי או עמידה בדרישות החוק, ולכן אין לקיימן כפי שנכתבו.

אפשרויות שכאלו יכולות לבוא לידי ביטוי בכל מיני אופנים, וביניהם הפעלת לחצים מצד אחד היורשים על המוריש בזמן כתיבת וחתימת הצוואה, לדוגמא.

 

חשיבות הסיוע מעורך דין לכתיבת צוואה הוגנת שמשקפת את רצונות המוריש

על מנת שיתרחשו כמה שפחות טעויות בזמן כתיבת הצוואה, ועל מנת שרצונו של המוריש יוכל לבוא לידי ביטוי בדיוק בדרך שבה הוא מעוניין, מומלץ מאוד להסתייע בעורך דין בזמן כתיבת הצוואה. עורך הדין יכול לכתוב יחד עם המוריש את הצוואה, להקפיד שכל רצונותיו יבואו לידי ביטוי בהוראות ובסעיפים השונים שלאורך הצוואה, וכן למנוע מצבים של הפעלת לחץ מטעם גורמים חיצוניים – היורשים החוקיים או אנשים אחרים ככל שיהיו.

 

מקרים של גירושין שקשורים בביטול צו הירושה

עד כה הנושא הזה אולי נראה ברור לחלוטין, אבל מה קורה כאשר מוסיפים אל המשוואה שלו נתון נוסף – הגירושין? ובכן, זוגות רבים במדינת ישראל מוצאים את עצמם, בשלב מוקדם או מאוחר ככל שיהיה, מפצלים כוחות ומפרידים את חייהם הזוגיים.

ההפרדה הזו והגירושין שלהם עלולים להתקיים אחרי שהם כבר ניסחו צוואה בנפרד או ביחד, ולכן הסעיפים וההוראות בה עלולים להשתנות, בהתאם לשיקולים של שני בני הזוג, שבאופן טבעי משתנים בזמן הגירושין.

ביטול צו הירושה
ביטול צו הירושה

ביטול צו הירושה בהקשר לשינוי סדרי העדיפויות של בני הזוג בהליכי גירושין

היות והצוואה או הצוואות שכתבו בני הזוג עלולות להפוך ללא רלוונטיות אחרי הליך הגירושין, עלולים היורשים למצוא את עצמם בנקודה שבה ההוראות והסעיפים שנכתבו בצוואה או בצוואות אינם נראים להם הגיוניים, בשל סיבות כאלו ואחרות הקשורות בבני הזוג הגרושים. לכן, הם יכולים להגיש בקשה לביטול צו הירושה, בהתאם לסיבות והמניעים שעליהם הם יכולים להסתמך.

 

הליך הגשת הבקשה לביטול צו הירושה

על מנת להגיש בקשה לביטול צו הירושה, יש להצטייד במגוון מסמכים שונים, שאותם נפרט בפניכם כעת:

  1. יש לנסח מסמך ובו תפורט הבקשה לביטול צו הירושה באופן מלא, ולכלול בו פרטים אישיים, כמו השמות ומספרי תעודות הזהות של מגישי הבקשה, השמות ומספרי תעודות הזהות של המורישים, השמות ומספרי תעודות הזהות של כל מי שיש לו נגיעה לצו הירושה, כלומר היורשים וכל אדם נוסף שמעורב בצוואה בדרך זו או אחרת, ואת הבקשה עצמה עם פרטים כמה שיותר מלאים.
  2. נוסף על מסמך הבקשה, יש לצרף להגשה תצהיר חתום על ידי עורך דין, שמטרתו להעניק תמיכה למסמך הבקשה ולסיבות שנכתבו בו.
  3. יש לשלם את האגרה עבור הגשת הבקשה לביטול צו הירושה, ולצרף אישור עבור התשלום שבוצע.

 

עורך דין גירושין – מה בינו לבין ביטול צו הירושה?

עורך דין גירושין נכנס לתמונה ברגע שבני הזוג נמצאים בהליכי הגירושין, והוא יכול ללוות אותם עם ובלי קשר לצו הירושה. על מנת שלא יצטרך לקרות מצב של הגשת בקשה לביטול צו הירושה מטעם היורשים של בני הזוג, עדיף שעורך דין גירושין יוכל להציג בפני בני הזוג את האפשרויות השונות שלהם לשינוי הצוואה שנכתבה באופן משותף, במידה והם מעוניינים לבצע בה שינויים.

כאמור, לעיתים הליך הגירושין מביא איתו מגוון שינויים ברצונות של כל אחד מבני הזוג המורישים, ועל כך עו"ד גירושין יוכל לפתוח מחדש את נושא הצוואה שנכתבה, ולהמליץ על כתיבתה מחדש.

 

סיוע מעורך דין גירושין חשוב לא רק על מנת להימנע מביטול צו הירושה

לעורך דין גירושין יש תפקיד חשוב ביותר בהליך הגירושין, גם ללא כל קשר לצוואה, ביטול צו הירושה ועוד. עורך דין גירושין הוא זה שיכול להפוך את הליך הגירושין של שני בני הזוג להרבה יותר פשוט, מקצועי, קל ומהיר, ולחסוך משני בני הזוג המתגרשים הרבה כאבי ראש, סיבוכים ומורכבויות.

היות והליך הגירושין הוא גם כך הליך מורכב ולא נעים, ברגע שהוא יקבל ליווי מטעם עורך דין גירושין מקצועי, שקול וקר רוח – הוא יוכל להיות הרבה יותר ענייני, ולהתקדם בצורה הרבה יותר טובה.

 

ביטול צו הירושה – להפסיק לבזבז זמן ולגשת למלאכה עם עורך דין גירושין

בעזרת עורך דין גירושין אתם יכולים להימנע מהמון אי נעימויות שעלולות לפגוש אתכם בדרך, הן בהקשרי הירושה והן בהקשרים אחרים. פנו עוד היום לעורך דין גירושין מקצועי, שיוכל ללוות אתכם לאורך כל התהליך, להיות לכם לאוזן קשבת וגם לכתף תומכת, ובעזרת ניסיון, ידע עשיר ומקצועיות להעלות אתכם על דרך המלך.

אודות המחברת

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

חלוקת ירושה לאחר גירושין

חלוקת ירושה לאחר גירושין היא נושא רגיש ובעייתי בכמה וכמה היבטים. ראשית, ישנו התרחיש בו אדם הולך לעולמו מבלי שעלה בידו לכתוב צוואה שתגדיר מה

הסתלקות מירושה בגירושין

גירושין הינם תהליך מורכב וקשה אשר עובר כל אחד מבני הזוג, הן מבחינה רגשית והן מבחינה מעשית. חלוקת הממון בין בני הזוג מתייחסת לכלל הנושאים

עורך דין ירושה – גירושין

עריכת צוואה וטיפול בירושות אינן פעולות פשוטות בשום מובן וודאי שלא בהקשר של הליכי גירושין. אך אין ספק כי מדובר בנושאים שחשוב ביותר להסדירם. חשיבות