את מי הולך רגל יכול לתבוע לאחר תאונת דרכים?

פגיעה של הולך רגל בתאונת דרכים יכולה להיות אירוע טראומתי וקשה בעל השלכות רבות הן על הנפגע עצמו והן על משפחתו. תרבות הנהיגה בישראל שמה את הולכי הרגל בסיכון גבוה להיפגע ורבים מהתאונות עם נפגעים קשים והרוגים מערבים הולכי רגל. לאחר תאונה ניתן לתבוע בהתאם לחוק הפיצויים לתאונות דרכים כמו גם סוגי תביעות נוספות כפי שנפרט בהמשך.

 

חוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים

במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ניתן מענה להולכי רגל הן כאשר ידוע זהותו של הנהג הפוגע והן כאשר זו אינה ידועה. כאשר הנהג ידוע יש להגיש את התביעה בסיוע של עורך דין תאונות דרכים מומלץ כנגד חברת ביטוח החובה של הרכב הפוגע. כאשר זהותו של הנהג הפוגע אינה ידועה יש להגיש את התביעה כנגד קרנית הקרן הממשלתית הייעודית למצבים מעין אלה.

 

איתור הנהג הפוגע

חוק הפיצויים מאפשר במקרים מסומים קבלת פיצויים גם באופן מידי על מנת לסייע לנפגע לקיים את צורכי המחייה הבסיסיים שהוא צריך בעקבות הפגיעה. במידה ונפגעתם בתאונת פגע וברח ואתם רוצים לתבוע פיצויים מקרנית עליכם להוכיח כי עשיתם מאמץ לאתר את הנהג הפוגע ופניתם לשם כך בתלונה למשטרת ישראל והקרן תספק את הפיצוי רק במידה והנהג הפוגע לא אותר.

נזקי גוף ברי פיצוי

נזקי גוף ברי פיצוי

פגיעה של הולך רגל כתוצאה מתאונת דרכים תזכה בפיצויים במקרה של מוות, מחלה, פגיעה גופנית ופגיעה שכלית. הולך רגל שנפגע בתאונת דרכים או משפחתו במידה והוא נהרג בתאונה אינם זקוקים להידרש להוכחת אשמתו של הנהג הפוגע מכיוון שחוק הפיצויים לתאונת דרכים בשונה מתביעות נזיקין אחרות אינו מצריך את הוכחת  האשמה על מנת לזכות בפיצויים.

 

פיצוי ממקורות נוספים

מלבד קבלת פיצויים מחברת הביטוח, הולך רגל שבבעלותו פוליסת ביטוח תאונות אישיות יוכל בנוסף לתבוע פיצויים מהחברה המבטחת בהתאם לתנאי הפוליסה. כאשר הולך הרגל היה בדרכו למקום העבודה או ממנה התאונה עשויה להיחשב גם כתאונת עבודה ולאפשר לתובע לתבוע מביטוח לאומי גמלאות ופיצויים גם כנפגע עבודה כאשר מחלק מהמקרים יכול להינתן כפל פיצוי.

 

פגיעה על ידי אופניים חשמליים

הולך רגל שנפגע מכל רכב שמחויב בהנפקת ביטוח חובה זכאי לתבוע פיצויים בהתאם לחוק הפיצויים לתאונת דרכים. כאשר הולך רגל נפגע כתוצאה מפגיעה של אופניים חשמליים הוא לא יהיה זכאי לתבוע פיצויים בהתאם לחוק זה אך ניתן להגיש כנגד הרוכב תביעת נזיקין רגילה ואז יהיה צורך להוכיח בבית המשפט כי התאונה אירעה באשמתו של הרוכב.

 

מה לעשות אחרי התאונה

בכל מקרה של פגיעה חשוב לרשום את כלל פרטי האירוע לרבות שעה, מקום, פרטי הרכב הפוגע, פרטי הנהג וכן הלאה. במידה והיו עדי ראייה במקום האירוע יש לקחת את שמם המלא ואת מספר הטלפון שלהם. בנוסף יש לשמור את כל האסמכתאות הרפואיות לגבי חומרת הפגיעה ולוודא כי ברשומות הרפואיות מצוינות הסיבה לפגיעה.

משקל ופטיש

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים