את חווה אלימות במשפחה? חשוב שתפעלי כך!

מספר מקרי האלימות כלפי נשים בתא המשפחתי עלתה באופן ניכר בחודשים האחרונים. יש הסוברים שהעלייה באה לידי ביטוי בעקבות המצב המורכב ששורר בארץ כרגע. החלטנו שלא להישאר אדישים לסטטיסטיקות ויצאנו לבדוק מה אישה צריכה לעשות במידה והיא חווה אלימות. נזמין אתכן להישאר כאן, כדי שתוכלו לקבל את כל הפרטים שיאפשרו לכן לצאת לחופשי. קראו את השורות הבאות בעיון ותהיו בטוחות שתדעו איך עליכן לפעול.

 

ההגדרה של אלימות במשפחה

חשוב שנתעכב לרגע על ההגדרה של אלימות במשפחה, רגע לפני שנציג את ההליך על כל שלביו. בחרנו לעשות כך, כדי להכיר לכן את האלימות שעשויה לבוא לידי ביטוי בכל מיני דרכים וצורות, לדוגמא:

  • אלימות כלכלית: באה לידי ביטוי במצבים שבהם בן הזוג מונע מהאישה גישה למקורות הכסף. כך שהוא לוקח אחריות מלאה על החלטות כלכליות
  • אלימות רגשית: מתרחשת כאשר בן הזוג מזלזל ומשפיל את האישה וגורם לביטול תחושת הערך העצמי שלה
  • אלימות פיזית: סוג האלימות המוכרת ביותר שעשויה לבוא לידי ביטוי באמצעות הכאה, זריקת חפצים ועוד
  • אלימות מילולית: מתרחשת תוך שימוש קבוע בקללות וכינויי גנאי
  • אלימות מינית: כוללת תקיפות מיניות במטרה לקיים יחסי מין ללא הסכמתה של האישה

אם שמתן לב שאתן חוות אלימות כלשהי מבין אלה שהוצגו לעיל, עליכן ליישם את המידע שיוצג בהמשך.

ההגדרה של אלימות במשפחה

אלימות במשפחה – עבירה פלילית

הידעתן? אלימות במשפחה היא עבירה פלילית לכל דבר ועניין. ניתן לקרוא על כך באופן מעמיק בספרי המשפט. שכן סעיף 1 לחוק מניעת אלימות במשפחה מגדיר את הנושא באופן בסיסי. חשוב לציין שמי שמתמודדת עם אלימות מסוג זה צריכה לפנות בהקדם האפשרי לגורמים מקצועיים, כאשר ההמלצה היא לשוחח תחילה עם עורך דין אלימות במשפחה שיעניק לה ליווי משפטי ולאחר מכן לפנות לקבלת טיפול נפשי.

 

חשיבות הפנייה לעורך דין מוסמך ומומלץ

לא ניתן לכתוב על אלימות במשפחה, מבלי לציין את החשיבות הגבוהה שבפנייה לעורך דין מוסמך ומומלץ. עליכן להיות בטוחות בכך שתגיעו למי שיש לו ניסיון רב בתחום. שכן, עורך דין זה יסייע תחילה בכל הנוגע בקבלת צו הגנה. צו זה מרחיק את בן הזוג הפוגע ומאפשר מרווח נשימה לפוגעת.

חשיבות הפנייה לעורך דין מוסמך ומומלץ

פנייה לעורך דין מוסמך – כך תעשו זאת

נהוג לומר שאין חכם כבעל ניסיון. בחרנו לקחת את המשפט הזה ולקשר אותו לדרך הטובה ביותר שתוביל אתכן לעורך דין מומלץ בתחום אלימות במשפחה. נסביר שמדובר בחיפוש מעמיק ברחבי הרשת. נמליץ לשאול נשים שעברו את ההליך ולשמוע את חוות דעתן על עורך הדין שסייע להן.

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שהציג בפניכן את כל המידע החיוני על אלימות במשפחה. בשלב זה ברור לכן שתצטרכו לפנות לקבלת סיוע מקצועי שיאפשר להתמודד עם המצב המורכב על הצד הטוב ביותר.

את חווה אלימות במשפחה חשוב שתפעלי כך!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים