איך מתחיל הליך גירושין

השאלה: "איך מתחיל הליך גירושין?" עולה לא אחת כאשר בני זוג מגיעים להחלטה שברצונם לבטל את נישואיהם ולפתוח בדף חדש בחייהם. תחילתם של כל גירושים היא בהבנת הפנים הפרקטיים של ההחלטה להתגרש, ולכן את המדריך הבא נקדיש לדיון בשלבים השונים בהליכי גירושין, בדגש על ההתחלה.

איך מתחיל הליך גירושין? לאט ובזהירות הנדרשת

ראשיתו של כל הליך גירושים, שלא בשונה משאר ההחלטות המשמעותיות שאנו נדרשים לקבל במהלך חיינו, הינה בהגעה להחלטה מודעת לרצון לסיים את קשר הנישואין. כאשר מי מבני הזוג מגיע למסקנה שברצונו לנתק את קשרי הנישואין עם בן זוגו או בת זוגו, יש לכך משמעויות מרחיקות לכת.

לכן חשוב מאוד לשקול בכובד ראש את ההחלטה ואת ההשלכות הנגזרות ממנה, לפני שמספרים לבן או בת הזוג עליה. ההמלצה שלנו היא לגשת בדיסקרטיות לפגישת ייעוץ מול עו"ד גירושין בכדי להבין במה הליך הגירושין כרוך וכיצד הוא עתיד להשפיע על חייכם בפן הזוגי, האישי, הכלכלי, המשפחתי והחברתי.

 

כל ההתחלות קשות ובפרט אלו שמובילות לסופים – על בצורך בייעוץ משפטי כשפותחים בהליכי גירושין

חשוב לדעת שהדרך בה תפעלו בתחילתו של הליך הגירושים שלכם, הן בהיבט ההחלטות שתקבלו והן מבחינת הצעדים שתנקטו, תשפיע על האופן שבו יתנהל הליך הגירושין בכללותו. לכן חשוב להסתייע בליווי משפטי מקצועי כשפותחים בהליכי גירושין.

עורך דין מתחום דיני המשפחה שמתמחה בליווי של תיקי גירושין, הוא איש המקצוע שיוכל לסייע לכם בהבנת המשמעויות הנגזרות מכל צעד שבו תנקטו בתחילת ההליך. כמובן, במקרה שיש ילדים בתמונה, לכל בחירה שתבצעו תהיה גם השפעה עליהם. מבחינה זו, הסיוע המשפטי מעו"ד גירושין היא חיונית לא רק עבורכם, אלא גם עבור ילדיכם.

לעורך דין המתמחה בתביעות גירושין ישנו הידע והניסיון המקצועי שיאפשר לו לייעץ לכם איך להתנהל בצורה חכמה ויעילה בכל הנוגע לחלוקת הרכוש בגירושין, לרבות הטיפול בנכס המגורים המשותף ובעסקים המשותפים, ככל שישנם כאלו.

 

אבל איך מתחיל הליך גירושין בפועל? (רמז: בגישור חובה)

לפני שתוכלו להתחיל בהליך הגירושין בפועל, בין אם אתם חפצים בניהול התיק ברבנות או בבית דין לענייני משפחה, החוק בישראל למעשה מחייב אתכם לפנות להליכי גישור. תחילתם של הליכי הגישור לקראת הגירושין היא בהגשת בקשה ליישוב סכסוך לרבנות או לבית הדין לענייני משפחה. לאחר שהבקשה תוגש, צו לעיכוב הליכים יחול על שניכם אוטומטית, לתקופה בת 45 עד 60 יום.

איך מתחיל הליך גירושין
איך מתחיל הליך גירושין

במהלך התקופה הזו אי אפשר יהיה להתחיל לטפל בתיק הגירושין בפועל מול אף אחד מבתי הדין. הליך גישור חובה, כמתחייב בחוק המהו"ת, מחייב את בני הזוג להיות נוכחים בארבעה מפגשי גישור של יחידת הסיוע של הערכאה המשפטית שקיבלה את הבקשה ליישוב הסכסוך.

מטרת המפגשים הללו – שהחוק מחייב כאמור נוכחות של שני הצדדים בהם, היא לאפשר לבני הזוג לנסות ליישר את ההדורים, ולהגיע לעמק השווה באופן שעשוי להוביל לשלום בית.

 

השלמנו את פגישות הגישור ואנחנו מעוניינים להמשיך להליך הגירושין – מה עכשיו?

לאחר 60 יום למן המועד שבו הבקשה ליישוב סכסוכים הוגשה לבית המשפט, אם בני הזוג נכחו בכל מפגשי הגישור ולא הצליחו לגשר על הפערים ביניהם, ימליצו עובדי יחידת הסיוע על פתרון להמשך הטיפול בסכסוך הזוגי. בשלב זה, ידרשו בני הזוג להגיע להחלטה לגבי המשך התהליך, בתוך לא יותר מ – 10 ימים.

הברירות העומדות בפני מרבית הזוגות במעמד זה הן: להמשיך עם הליך הגישור באופן פרטי, לנסות להתקדם עם הגישור ביחידת הסיוע, לפנות לייעוץ זוגי, לפנות להליכי גירושין בהסכמה או להגיש תביעת גירושין לבית המשפט.

 

איך מתחיל הליך גירושין במסגרת תביעת גירושין בבית המשפט?

אם בני הזוג החליטו להתקדם להגשה של תביעת גירושין בבית משפט, הצו לעיכוב ההליכים שהזכרנו קודם לכן, יוארך ל – 15 יום נוספים, במטרה לאפשר לבני הזוג לחזור בהם מהחלטתם בכל זאת. בתום 15 הימים האלו, לבן הזוג שיזם במקור את הגשת הבקשה ליישוב סכסוך לאחד מן הערכאות, תינתן אפשרות להגיש את תביעת הגירושין לערכאה לבחירתו ב – 15 הימים הקרובים.

 

ואיך מתחיל הליך גירושין בהסכמה?

כמו שלבטח הבנתם אם הגעתם עד כה, הליכי גירושין עלולים להתחיל בהחלטה של רגע, אך לעולם אינם מסתיימים באופן מיידי. מדובר בדרך ארוכה הכוללת שלבים ונדבכים רבים, ולכן אין לדעת מראש מתי ההליך יסתיים בפועל. מסיבה זו, ישנה אלטרנטיבה מקובלת שזוגות רבים בוחרים בה כיום בתור אלטרנטיבה שפויה להליך הגירושין המסורתי בבית המשפט.

אנו מדברים כמובן על הפתרון של הסכם גירושין בהסכמה, שמתחיל בפניה לעו"ד גירושין אשר פועל כמגשר.

 

למה כדאי להתחיל הליך גירושין בפנייה לגישור גירושין עם עורך דין המתמחה בהליכי גירושין בהסכמה?

בעריכת הסכם גירושין, במסגרת הליכי גירושין בהסכמה הידועים גם כ"גירושין בשיתוף פעולה", הצדדים יכולים לחסוך מעצמם הוצאות משפטיות יקרות הכרוכות בניהול תביעת הגירושין בבית המשפט, שלא לומר – גם זמן רב ועוגמת נפש מיותרת – הן להם והן לילדיהם.

יתרון בולט בניסוח של הסכמי גירושין במסגרת גישור גירושין פרטי, הוא היכולת של עו"ד גירושין הפועל כמגשר, לכוון את בני הזוג לפתרונות יצירתיים אך חוקיים, בזכות הכשרתו המשפטית הענפה. זאת לעומת המגשרים ביחידות הסיוע שחרף רצונם הטוב להביא לשלום בית בין בני הזוג, אינם בעלי הכשרה משפטית אלא הכשרה כעובדים סוציאליים.

במסגרת הסכם גירושין שנחתם בפגישות גישור עם עורך דין, יכולים בני הזוג ללבן מראש את נושאי המחלוקת ביניהם ולגבש הסכמות שיביאו לכלל ביטוי את האינטרס של שניהם, לפני שהם מתקפים אותן סופית מול בית המשפט.

אודות המחברת

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

למה לצפות מהליך גישור גירושין

הליך הגירושין בין בני הזוג מפגיש אותם, לאחר שנים של חיים משותפים, משני צדי המתרס כאשר כל צד אוחז בעמדה שונה באשר לסוגיות הנובעות מהפרידה,

צו הרחקה בגירושין

צו הרחקה בגירושין הוא צו בית משפט שמאפשר להרחיק אדם מבן / בת זוגו ו/או ילדיו, במידה ועולה חשד לכך שאותו אדם יפגע בבני משפחתו.

תביעת גירושין – עיקרי התהליך

כאשר יחסיהם של בני זוג נשואים עולים על שרטון, לעיתים מגיעים של בני הזוג להחלטה משותפת לפתוח בהליך גירושין בהסכמה. במצב כזה, ככל שבני הזוג