איך מבצעים גישור גירושין?

קיימות שתי אופציות להגיע להסדר גירושין בין שני צדדים המעוניינים לנהל משא ומתן לקראת גירושין: הליך משפטי לעומת הליך גישור. במקרים רבים יעדיפו בני הזוג הליך גישור גירושין על ידי מגשר מקצועי על מנת להגדיר את צרכי שני הצדדים בצורה מדויקת, להשיג הסכמה הדדית ולהביא לידי דיון נושאים שונים הקשורים בתא המשפחתי שאינם באים לידי ביטוי בדיונים משפטיים. איך מתבצע הליך גישור גירושין? כל המידע בפוסט שלהלן.

 

גישור גירושין

הליך גישור גירושין דומה במידה רבה להליכי גישור המוכרים מעולמות תוכן שונים כגון: גישור בתחום העסקי. השינוי המייחד את תחום הגישור לעניני גירושין הוא במידת אמוציונלית הגבוהה המלווה את התהליך ומצריכה בעל מקצוע חכם בעל יכולת תקשורתית ויחסי אנוש מעולים. בנוסף, בניגוד לגישור עסקי בו שני צדדי המחלוקת אינם צריכים לשמור על שיתוף פעולה לאחר סיום התהליך, הרי שלאחר גישור גירושין מטבע הדברים על אף ניתוק הקשר הזוגי יימשך הקשר ההורי לטובת ילדי בני הזוג לשעבר היקרים לשני הצדדים.

 

תהליך גישור גירושין

שלב ראשון: פגישת היכרות

כשלב התחלתי בתהליך יש לפתוח בפגישה הכוללת היכרות של השני הצדדים עם מגשר על מנת לבדוק רת כימיה וכי מתקיים קשר מבוסס אמון של בני הזוג באיש המקצוע. בפגישה זו יפרט המגשר את תנאי התהליך ושלביו השונים וכן בה הוא ישתף את ההורים בכלים בהם ישתמש על מנת להגיע להבנה בכל הנוגע לתקשורת ההורים לאחר הגירושין.

 

שלב שני: החתמת ההורים על הסכם פתיחת גישור

הסכם פתיחת הליך גישור מפרט את מערכת היחסים הנדרשת על מנת להשלים את התהליך. בנוסף, קיימים בו סעיפים להסדרת החיסיון והתחייבות לתום לב וכן מפורטים בהסכם זכויות הגורמים המעורבים בהליך הגירושין.

 

שלב שלישי – שיח במסגרת פרטנית וזוגית

רוב שיחות הגישור יקיימו מפגש עם שני בני הזוג תוך עידוד לשיח פתוח וכנה בהדרכת מגשר גירושין בדגש על חיסיון מוחלט של תוכן השיחות. עם זאת, לעיתים תידרשנה שיחות פרטניות עם כל אחד מהצדדים על מנת לחדד צרכים אישיים וכן לצורך מציאת פתרונות יצירתיים לשיח מכבד החותר לפתרונות יישומיים.

 

שלב רביעי ומסכם

במשך התהליך מועלים רעיונות ותובנות שייעודם הרכבת תמונה סופית ברורה לקיום המשכי לקשר ההורי גם לאחר פרידה בהיבט הזוגי – לטובת הילדים. בסיום התהליך תסוכמנה המסקנות הנובעות מהשיחות ותופענה בהסכם הגירושין.

 

אישור הסכם גירושין פרי מלאכת גישור

נתינת אישור להסכם זה עבור נתינת תוקף משפטי לתהליך תינתן על ידי בית דין רבני או בית משפט לענייני משפחה.

במידה וההסכם נחתם על ידי שני הצדדים ללא תוקף משפטי לא ניתן יהיה לאכוף את ביצוע תוכנו.

 

גירושין בגישור – תהליך מועדף למטרת הסדר גירושין

לאור הדברים האמורים, נראה כי שאיפתם הטבעית של בני זוג המעוניינים להיפרד היא הגעה לעמק השווה בהדרכתו של מגשר מוסמך, כתוצאה של שיח מכבד ויעיל לאורך כל התהליך לצורך מציאת פתרונות ישימים לקראת תקשורת הורית ומעורבות המשכית בחיי הילדים המשותפים.

משפחה

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים