מה זה אובדן כושר עבודה מקצועי ואת מי ניתן לתבוע?

אובדן כושר עבודה הוא מצב שיכול להיות הרסני עבור מי שאיבד את היכולת שלו לעבוד. במצב זה, הנפגע אינו מסוגל לפרנס לא את עצמו וגם לא את המשפחה שלו. תביעת אובדן כושר עבודה מאפשרת קבלת פיצויים משמעותיים שיסייעו במקרי חירום כאלו. במאמר הבא נסביר על אובדן כושר עבודה מקצועי ועל הגופים שניתן לתבוע בגינו.

 

מהו אובדן כושר עבודה?

לפני שנבין מהו אובדן כושר עבודה מקצועי, נבין קודם כל מהו אובדן כושר עבודה בכלל. אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם מסוים אינו מסוגל יותר לעבוד, ברמה של לפות 75% מזמן העבודה או מכמות העבודה שהוא נהג היה לבצע. הוא אינו מסוגל יותר לעבוד בעקבות מצב בריאותי, שעשוי להיגרם עקב פציעה, תאונה, מחלה ואפילו הידרדרות נפשית במקרים מסוימים.

 

אובדן כושר עבודה מקצועי

אובדן כושר העבודה מתייחס לרוב ליכולת של אדם לעובד. אם מישהו נפצע פציעה כל כך חמורה שמרתקת אותו למיטה, אין עוררין על כך שהוא אינו מסוגל לעבוד. למרות זאת, ישנם מקרים בהם הפציעה אינה יוצרת הגבלה שגורמת לאדם חוסר מסוגלות לעבודה. אובדן כושר עבודה מקצועי מתייחס למצב של מגבלה, לקות או מצב רפואי, שאינו מאפשרים לאדם לעבוד במקצוע אליו הוכשר והוסמך.

 

חשיבות הפוליסה

פוליסת הביטוח שלכם חשובה מאוד במקרים הללו. בפוליסת הביטוח ניתן להבין האם הביטוח שלכם מכסה אתכם מאובדן כושר עובדה מקצועי, או שמא הוא מכסה אתכם מאובדן כושר עבודה בלבד.

 

פנייה אל עורך דין

במקרים הללו מומלץ לפנות אל עורך דין. ישנן פוליסות שאתם עשויים לפרש בצורה לא טובה מספיק מבחינה משפטית. עורך דין שמתמחה בתביעות אובדן כושר עבודה יוכל לתת לכם ערך מוסף ממשי, החל מהבנת הסיטואציה המשפטית ועד ליווי וייצוג אל מול חברת הביטוח.

 

כיצד עורך הדין יסייע לכם?

עורך הדין יבין קודם כל האם המצב הבריאותי שלכם תואם את המצב שבגינו ביטחתם את עצמכם בביטוח אובדן כושר העבודה. ייתכן שאתם מבוטחים בפוליסה שלכם עבור אובדן כושר עבודה ולא עבור אובדן כושר עבודה מקצועי, מה שעשוי לשחק לרעתכם.

 

את מי אפשר לתבוע?

כפי שכבר אפשר להבין, ניתן לתבוע את חברת הביטוח הפרטית שלכם. כל אדם יכול לפנות אל חברת ביטוח פרטית ולרכוש מוצר ביטוחי של ביטוח אובדן כושר עבודה. הביטוח הזה אמור לעזור לכם במקרה ותאבדו את היכולת שלכם לעבוד.

 

מקרים בהם אין ביטוח פרטי לאובדן כושר עבודה

אזרחים רבים לא עושים ביטוח אובדן כושר עבודה אצל חברת ביטוח פרטית. במקרה הזה ניתן לתבוע את החברה שמפעילה את קרן הפנסיה שלכם, שכן בקרנות הפנסיה קיים רכיב מסוים, אליו אתם מפרישים מדי חודש, של ביטוח אובדן כושר עבודה.

מוגבלות מקצועית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים