התנהלות מתועדת מול מעסיק – למה זה חשוב

כאשר עובד נפגע בזמן העבודה, בדרך או בחזרה ממנה, הוא יכול למצוא את עצמו במצב שהוא לא יכול לחזור לעבוד שוב. דבר זה עלול לגרום לעובד להישאר לעיתים ללא עבודה, לא הכנסה וגם ללא כל אישור מביטוח לאומי על התאונה שעבר וכך לא להיות זכאי לדמי ביטוח מטעם ביטוח לאומי. המסלול מול ביטוח לאומי יכול להיות מסלול לא קל, ומלבד זאת יש לכם אפשרות גם לתביעה מול המעסיק. מה היא תביעה מול המעסיק? ואיך התנהלות מתועדת תעזור לכם בה?

תביעת עבודה נגד המעסיק

עוולת רשלנות

כאשר עובד נפגע בתאונת עבודה, במקרים מסוימים האחריות יכולה להיות גם לא מעט על המעסיק שלו, מאחר והמעסיק חייב להדריך את העובדים שלו כיצד להשתמש במתקנים במקום העבודה, לחדד את נהלי הבטיחות, וגם לוודא שהעובדים אכן עומדים בהם. מלבד זאת, חלה אחריות על המעסיק לספק לעובדים שלו סביבת עבודה בטוחה ומוגנת, זאת על ידי השקעה של אמצעי בטיחות כדי להגן על העובדים, עוולה זו נקראת עוולת רשלנות.

 

עוולת חובה חקוקה

עילה נוספת כנגד המעסיק יכולה להיות עוולת חובה חקוקה, זאת אומרת שיש חוקים מסוימים שעל המעסיק לנקוט על מנת לוודא את ביטחונם של העובדים, כמו פקודות בטיחות בעבודה. אם המעסיק עבר על כך, זו עילה מספק לשמש כעילת תביעה נגדו.

 

״האשם התורם״

בנוסף, יש דוקטרינה בשם ״האשם התורם״, היא מתייחסת אל העובד שהתרשל ונהג בצורה לא בטיחותית כפי שמצופה ממנו בעבודה, במקרה כזה הפיצוי של העובד יופחת או יתקזז, במקרי קיצון העובד לא יהיה זכאי לפיצוי כלל.

 

התנהלות מתועד נגד המעסיק

על מנת להביא תביעת עבודה כנגד המעסיק, על העובד להציג את הנזקים הנגרמו לו. חשוב מאוד לדאוג לתיעוד מלא של הפגיעה. זה הדבר הראשון שעליכם לעשות מיד לאחר התאונה ואינו סובל דיחוי, ככל שיעבור הזמן כך תתקשו לאסוף ראיות. את התיעוד הראשוני תצטרכו לעשות מול טיפול רפואי רשמי, וחשוב לבדוק שהמטפל בכם יציין שמדובר בתאונת עבודה. דיוק הנסיבות הוא קריטי, מכיוון שסתירה בין רישום רפואי לטענות של העובד יכול לגרום לסתירה.

חשוב מאוד למסור הודעה למעסיק על התאונה, ולתעד כל דבר שקשור אליה. חשוב מאוד לא לחתום על שום מסמך מטעם המעסיק, ולפנות מיד לגורם ייעוץ מקצועי כמו עורך דין. אלעד רייך עורך דין מתמחה בתביעה מול מעסיקים בתחום תאונות עבודה והוא בעל ניסיון רב בהגשת תביעות כנגד המעסיק.

התנהלות מתועדת מול מעסיק - למה זה חשוב
התנהלות מתועדת מול מעסיק – למה זה חשוב

לסיכום

תחום תאונות העבודה מול המעסיק יכול להיות עסק מסובך ומבלבל עבור אנשים רבים. בפני עובדים הנפגעים בתאונות עבודה אפשרויות רבות לתביעה, ביניהן תביעת המעסיק. תביעות אלה נועדו, במידת האפשר, להחזיר ולתקן את המצב ולנסות ולהחזירו לקדמותו. בכדי לעשות את הפעולות הנדרשות לכך, מומלץ להיוועץ עם עורך דין מומחה ולקבל ליווי מקצועי. בהצלחה!

מעסיק

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף

הליך בוררות עם בוררים מובילים בתחום

בעולם העסקים המודרני, חברות גדולות ובינוניות נתקלות לעתים קרובות בסכסוכים מסחריים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על פעילותן. במצבים אלה, הליך בוררות יעיל עם בוררים מקצועיים