עורך דין מזונות

אחד המרכיבים החשובים ביותר בהליך הגירושין הוא שמירה על זכויות הילדים, כולל  דמי מזונות. עורך דין מזונות הוא איש מקצוע המכיר היטב את תחום המזונות. איש המקצוע הזה פועל ליצירת שיווי משקל בין שמירה על הזכויות הכלכליות והכספיות של הילדים לבין חלוקה הוגנת של הנטל הכספי בין ההורים.

מהם היסודות שעל פיהם נקבע תשלום המזונות לילדים? מה יכול עו"ד גירושין מיומן המתמחה בתחום לעשות כדי ליצור מצב שיהיה הוגן ויתחשב בשני הצדדים? מה הדין במקרה שבית המשפט הטיל משמורת משותפת על ההורים? מה קורה במקרים שבהם בן הזוג נמנע מתשלום מזונות? במאמר שלפניכם נשיב לשאלות הללו בהרחבה.

מהם היסודות שעל פיהם נקבע תשלום המזונות לילדים בגירושין

תחום הנישואין והגירושים מתנהל מאז הקמתה של מדינת ישראל על פי הדין הדתי, על פי הדת של בני הזוג. כיוון שכך, גם תשלום המזונות מתנהל על פי אותו העיקרון. עם זאת, בשנים האחרונות ניכרת מגמה מסוימת של שינוי. עורך דין מזונות איכותי עשוי להביא למצב שבו חלוקת הנטל בין בני הזוג לאחר הגירושין תהיה צודקת יותר ותשקף את הרצונות של כל אחד מבני הזוג.

זאת, באמצעות הטלת משמורת משותפת, שמייתרת או מצמצמת את הצורך של האב להעביר כספים לידי האם. עו"ד גירושין אשר מנהל היטב את משפט הגירושין, יוכל לסייע לגבר להפחית בצורה משמעותית את המזונות. עם זאת, הדבר מצריך הגדלת המחויבות היום יומית לילדים.

 

איך עורך דין מזונות יכול לסייע בסכסוכי משמורת?

על פי החוק במדינת ישראל, ילדים מתחת לגיל שש עוברים באופן אוטומטי לחזקת האם. זאת, למעט מקרים שבהם האם נמצאה בלתי כשירה לטפל בהם. כל עו"ד גירושין יודע שבתקופה הזאת, הנטל הבלעדי של ההוצאות של הילדים נופל על הגבר.

עם זאת, כשהילדים נמצאים אחרי גיל 6 ולפני גיל 15, מבחר האפשרויות גדול יותר, בין השאר, בגילאים הללו יכול עורך דין מזונות המכיר את התחום ויודע כיצד לתמרן את בית המשפט, להביא לכך שהמשמורת על הילדים תהיה משותפת.

המשמעות של משמורת משותפת היא כפולה:

  1. האב והאם רואים את הילדים שווה בשווה. משמורת משותפת מאפשרת לילדים לבלות הרבה יותר זמן איכות עם האב. לעיתים, בית המשפט מתנה את המשמורת המשותפת ביצירת תנאים מתאימים לגידול הילדים הן אצל האב והן אצל האם. לילדים יש, למשל, חדר משלהם אצל כל אחד מההורים. זאת, בנוסף לסוגים שונים של ציוד, כולל מחשבים, מיטות ועוד.
  2. חלוקת הנטל הכספי שווה בשווה בין ההורים: למעשה, הסיבה לכך שבמקרים רבים נפסקו על גברים מזונות גבוהים, היתה הטענה שהילדים נמצאים במשמורת אצל האם, היא צריכה להעניק להם איכות חיים טובה וכל ההוצאות בגינם חלות עליה. מנגד האב, שרואה את הילדים רק בזמנים קצובים, מחויב להעביר לילדים דמי מזונות. בדרך כלל מדובר בסכומים גבוהים, שחלק משמעותי מהגברים איננו יכול לעמוד בהם בקלות.

עורך דין מזונות ידאג, אם יידרש לכך, לפעול בעקביות במטרה ליצור משמורת משותפת. במידה שהדבר איננו אפשרי, יפעל עו"ד גירושין יחד עם בית המשפט, לטובת הילדים. זאת, גם אם המשמורת המשותפת לא אושרה.

עורך דין מזונות
עורך דין מזונות

המשמעות של משמורת משותפת לעניין תשלום המזונות

המשמעות העיקרית של משמורת משותפת היא, במידה שבית המשפט נדרש לכך, הקטנה משמעותית של התשלומים שהאב מעביר לאם עבור הילדים. יחד אם זאת, חשוב לציין שחלוקת הנטל איננה בהכרח חלוקה שווה בשווה של ההוצאות. המשמעות היא חלוקת נטל יחסת להכנסה.

לדוגמה – אם האם מרוויחה אותה משכורת כמו האב, במקרה של משמורת משותפת הוא כמעט ולא יאלץ לתת לה כספים. מנגד, אם האם איננה עובדת, האב יהיה צריך לשלם של השמירה של רמת החיים של הילדים, גם כאשר הם נמצאים אצל האם.

 

מה קורה כשגבר נמנע מתשלום מזונות? עורך דין מזונות מסביר

כאשר גבר נמנע מתשלום מזונות לאשתו כפי שקובע החוק, האישר יכולה להסתייע במוסד לביטוח לאומי לקבלת כספים. עם זאת, הביטוח הלאומי עשוי להגיש תביעה כנגד האב. אי תשלום מזונות מחייב את הגבר גם אם הוא נמצא בפשיטת רגל וכן בכל מצב אחר.

עו"ד גירושין יסייע לאישה להגיש תביעה נגד הגרוש שלה, במטרה לקבל את יתרת הסכום המגיע לה. במקרים שההימנעות של הגבר היא שיטתית ועקבית, ניתן לפעול לגביית הכספים ממנו באמצעות ההוצאה לפועל. הרשם בהוצאה לפועל מטיל עיקול על רכוש ונכסים השיירים ללווה. במידת האפשר, יעוקלו כספים ורכוש שנמצאים ברשות הבעל ויעברו לילדים שלו.

 

עורך דין מזונות למציאת הסידור הטוב והנכון ביותר עבור הילדים

כאמור, עורך דין מזונות הוא איש המקצוע הדומיננטי בדרך לקביעת המזונות לילדים. עם זאת, הדרך הטובה ביותר לייצר מצב שבו דמי המזונות ישולמו במלואם ובעיתם, הינה להגיע להסדר בין בני הזוג. הסדר כזה יושג באמצעות עו"ד גירושין שישמש כמגשר. עורך הדין יבחן את המצב וישמע כל אחד מהצדדים.

בהמשך, עורך הדין יגבש הסכם בין ההורים, שיכלול בין השאר גם את נושא המזונות. אחרי שתושג הסכמה, יובא ההסכם בפני שופט ויהפוך למעשה לפסק דין. מאותו הרגע, שני הצדדים חייבים לקיים את ההסכם כלשונו. חשוב להדגיש כי חובת תשלום המזונות היא מוחלטת. לפיכך, גם אב שהוכרז פושט רגל, מחויב לעמוד בתשלומי המזונות שנקבעו לו.

 

המידע המוצג במאמר זה אינו בחזקת תוכן משפטי מחייב, ואין להסתמך עליו בשום פנים ואופן. כל הפרטים שהובאו במסגרת זו מובאים להשכלה כללית בלבד ואינם בגדר תחליף לקבלת ייעוץ משפטי פרטני של עורך דין גירושין. היה ודרושה הכוונה משפטית בנושאי גירושין או סכסוכי משפחה, מומלץ לפנות ללא דיחוי להתייעצות אישית עם עו"ד המתמחה בדיני משפחה ותיקי גירושין.

אודות המחברת

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מזונות לאחר ביצוע פשע במשפחה

גירושין של בני זוג מובילים לצורך במציאת מקורות למימון של צרכי הילדים המשותפים. לרוב, הפתרון שנקבע בהליך הגירושין הוא דמי מזונות לילדים, שאת סכומם קובעים

ערעור על גובה המזונות

סכום דמי המזונות הוא בין הנושאים היותר שנויים במחלוקת בהליכי גירושין. מזונות הם תשלומים שאותם נדרש לרוב האב להעביר לאם ילדיו לאחר הגירושין. מטרת התשלומים

חוב מזונות וחוב אזרחי

הרכיבים המרכזיים בכל הליך גירושין באשר הוא, הם נושא חלוקת הרכוש, המשמורת על הילדים ותשלומי מזונות בגין הילדים המשותפים. שלושת הנושאים הללו, נפתרים על פי

רכב כחלק ממזונות

הליכי גירושין בין בני זוג, מאז ומעולם היו מצבים טעונים מאוד רגשית ומורכבים מאוד לוגיסטית, וסביר שגם יהיו כך בעתיד. בחלק לא מבוטל ממקרי הגירושין,

מחשבון מזונות ילדים

גובה דמי המזונות לילדים שגבר אמור לשלם לגרושתו, הוא בין המחלוקות השכיחות ביותר בהליכי גירושין בארץ ובעולם. אף שעל פניו, ישנם כללים ברורים הנוגעים לחישוב

יישום הלכה שנקבעה בנוגע למזונות

זמני השהות של הילדים עם כל אחד מההורים שלהם, הוא בין הגורמים שמשפיעים על גובה דמי המזונות לילדים כיום. אם בעבר היתה הפרדה טוטאלית בין